Meiden, ik zit met een dillema. Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte ontzettend veel haar. Dit heb ik laten groeien en elke keer bij laten knippen. Het is een hele bos geworden. Alles is nu 1 lengte (ook de voorkant) en komt tot ruim over haar oren. Ik doe er elke dag speldjes en staartjes in. Dit ging altijd goed, maar sinds kort trekt ze ze eruit. Op zich niet zo erg, maar dat valt haar haar voor haar ogen (komt dus tot onder haar kin) en dan ziet ze dus helemaal niks. Ik vind een pony eigenlijk niks, maar zou misschien een goed voorbeeld moeten zien. Want op zich zou dat wel een uitkomst zijn denk ik. Ben alleen bang dat een pony zo armoedig wordt... Hebben jullie foto's van je kindje met redelijk lang haar en een pony? Op internet vind ik alleen maar oudere kindjes. Het haar van mn dochtertje in stijl en donkerblond. Op zich ben ik er wel handig mee, doe er elke dag wel wat mee. Maar deze leeftijd is toch een beetje lastig voor lang haar.
Ja mijn dochtertje heeft vrijwel dezelfde structuur, kleur en lengte als jouw dochtertje. Heb ik een beetje een beeld hoe het is met pony Maar weet het nog steeds niet hahaha
Wij hadden ook een dochter met een flinke bos bij geboorte. Maar had bij een vriendin gezien dat de pony lang laten groeien geen optie is/was. speldjes trekken ze uit en dan de haren voor/in de ogen. Dus vanaf begin pony kort geknipt (zelf ook gedaan trouwens ->moeilijk). Nu is ze 2 en begint ze de speldjes in te laten, maar nog niet alle dagen. Dus ik denk erover om weer de pony bij te knippen. Maar dat komt ook omdat ik zelf er zo'n hekel aan het als mijn haar in mijn gezicht hangt. Dus het lijkt me dat zij dat ook heeft. Ze duwt haar haar ook steeds weg als het in haar gezicht hangt dus ze vind het ook zelf niet zo fijn. Dus mijn advies; knippen en als ze wat ouder is dan kan je het weer aan laten groeien. Dan laat ze de speldjes ook beter zitten.
Ja vrees toch dat ik eind deze week even richting kapper moet. Ga het ook echt niet zelf knippen. Maar vind het zoooo zonde. Misschien lang genoeg om het alsnog in een speldje te kunnen doen. Het is ook niet handig, want het hangt constant in dr gezicht. Als ze nou eens van die speldjes af bleef was er niks aan de hand