Slapen overdag/droomvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spring, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Onze baby van 3 maanden maakt al vanaf het begin goede nachten. Ze slaapt nu van 19.00 tot 7, waarbij ik haar om 22.30 nog "wakker" maak voor een kleine voeding.
    Overdag gaat het slapen minder. Bij moeheidssignalen leg ik haar in haar bedje, maar na 30/45 minuten wordt ze alweer wakker. Zo gaat het 3/4 keer per dag.. Verder is ze wel vrolijk en drinkt ze goed. Ik vraag me af of het een "probleem" is..
    Hoe staan jullie trouwens tegenover de zogenaamde droomvoeding? Gisteravond heb ik mijn dochter niet uit bed gehaald, maar gewoon de fles aangeboden. Deze dronk ze makkelijk leeg en sliep daarna rustig verder..
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes!

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Heeft ze deze fles echt nodig? Je verhaal komt namelijk sterk met dat van mij overeen. Lange nacht. 19.00 laatse fles en 07.00 de eerste fles. Daartussen slaapt hij door. Maar overdag is het steeds max. 3 kwartiertjes tot een uurtje en dan is hij weer wakker.

Zo lang ze vrolijk is en goed drinkt hoef je je echt geen zorgen te maken. Ik zou, indien ze genoeg binnen krijgt, dat laatste flesje dan laten vervallen. Ons zoontje zat met 3 maanden op 4 flessen daar hij snachts doorsliep en dus zelf zijn 5de fles liet vervallen.

Mocht je merken dat ze dan eerder wakker word en dat avondflesje toch nodig heeft dan kun je dat rustig in haar slaap geven. Dit word veel gedaan en kan voor zover ik weet ook geen kwaad.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    We zaten eerst inderdaad op 4 voedingen (1,5 week gedaan).. Maar ik las in een topic bij 'Flesvoeding' dat een baby van 3 maanden daar nog te jong voor is en nog niet 12 uur zonder voeding mag..

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    ik zou me niet druk maken over dat overdag minder slapen.

ik moet zeggen dat ik dat 3/4 weken terug ook had... ze maakte hazeslaapjes van 20/40 minuten...was verder gewoon vrolijk.

en nu doet ze gewoon weer een middagdut van +-2 uur.
    ze slaapt de nacht goed door..dus slaap komt ze niet tekort..en zolang ze vrolijk is...no problem toch?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier sliep ze met 3 maanden ook het klokje rond zonder voeding. Heb daarover het cb en lactatiekundige geraadpleegd en zolang mijn dochtertje goed groeide en ik geen hongersignalen miste was het prima.

Hier ook periodes van korte slaapjes gehad en periodes van langere slaapjes, als je dochter vrolijk is zie ik geen probleem :).

Wij hadden toen geen droomvoeding maar tussen 4-6 maanden weer wel regelmatig. Toen ik geen droomvoeding gaf met 3 maanden had ze overdag wel 5 of 6 drinkmomenten (borstvoeding).

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    heel herkenbaar arual..
    hier was t ook doorslapen... en overdag vaak willen drinken.
    nu komt ze s nachts weer voor een voeding..en is t overdag weer minder..( ook bv).

is ze wel weer door gaan slapen? ... dan heb ik een beetje hoop. ;)

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Als we mijn dochter om 23.00 niet wakker maken, hebben we maar 4 drinkmomenten.. Ze vraagt ook echt niet vaker..

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier zijn de meningen heel erg over verdeeld. Sommigen zeggen dat het niet mag anderen zeggen weer van wel.
    CB zei tegen ons dat zolang hij goed blijft groeien en niet te weinig voeding binnen krijgt dat het dan helemaal geen kwaad kan.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

De standaardregel hiervoor is dat een kind voor elk pond lichaamsgewicht 's nachts een uur achter elkaar mag slapen. Vanaf 6 kilo/12 pond mag een kind dus een hele nacht doorslapen.
    Voor die tijd mag het ook gewoon rustig als een kind dat zelf gaat doen en verder goed alert is, goed groeit enz enz, maar ga je er nog niet zelf op aan sturen. Vanaf de 6 kilo mag je er dus evt wel op aansturen, (niet afdwingen, da's wat anders ;)).

In jouw geval zou ik geloof ik eens kijken wat er gebeurt als je die late avondvoeding niet geeft. Mogelijk dat ze dan doorslaapt en dan kun je dat zo laten, met aanpassen van de voedingen overdag dan dus :)
    En als ze zich dan toch 's nachts nog ergens een keer meldt, hou je die late avondvoeding er nog even in.

Op deze leeftijd hoor ik vaker dat als ze 's nachts de nacht doorpakken, ze overdag wat minder lang achter elkaar slapen. Dat is niet erg: zolang ze vrolijk zijn en niet vermoeid ogen, mag alles :)

10. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Jouw verhaal is voor mij ook herkenbaar. Mijn jongste werd ook vaak na een half uur al weer wakker. Ik haalde hem er dan maar gewoon weer uit (eerst niet maar toen hij 2,5 maanden was wel) en als hij weer moe werd +/- 3 kwartier bracht ik hem gewoon weer naar bed. En ik gaf hem pas weer de borst als hij echt honger had, en niet elke keer als hij wakker werd. En zo ging hij telkens iets langer slapen.

En ik geef hem trouwens ook elke avond een droomvoeding. Meestal word hij al wakker als hij ons naar bed hoort gaan. Maar soms leg ik hem ook slapend aan. Dit doe ik voor mijn eigen productie. Misschien heeft hij het helemaal niet nodig maar hij kan het goed hebben.

11. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja slaapt op dit moment door vanaf het avondritueel maarja misschien morgen weer niet ;). Ze werd trouwens toen ook niet wakker hoor maar ivm problemen met 1 borst ben ik een droomvoeding gaan geven op advies lk en cb en ze heeft ook een periode gehad dat ze een late voeding nodig had. Op dit moment meestal niet.

Deel Deze Pagina