kapsel

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    De keuzes die je maakt...

Mijn haar groeit erg snel, en ik heb er geen enkele moeite mee het kort te laten knippen als ik het zat ben. Op dit moment heb ik het tot onderaan mijn schouderbladen, met een paar lagen erin, zodat het leuk lang mijn gezicht valt (anders wordt het zo sloom). Ik zou het graag weer eens kort laten knippen, maar mijn vriend vindt het mooi zo lang, en ach, eigenlijk is het ook wel praktisch: Ik ben verpleegkundige en lang haar kan ik zo makkelijk in een staart doen of opsteken als ik aan het werk ga.

Pittig zit het toch wel: Ik gebruik henna voor een lekker brutaal rood kleurtje, zodat mijn sproeten extra mooi uitkomen. :D

2. sim

sim Niet meer actief

ik heb lang haar, bijna op één lengte , stijl(tot ongeveer mijn bh bandje op mijn rug) van mezelf ben ik dk blond, maar in de zomer gauw wat lichter van de zon. ik maak zelf om de zoveel tijd van dunne blonde streepjes vanuit de middenscheiding. voel me er lekker veilig bij. heb ook al verschillende dingen geprobeerd qua kapsels, maar kom toch steeds weer op dit uit. vind dit het beste bij me staan. :D

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ondertussen al van alles gehad, de 1 zegt dat lang(er) haar mooier staat, de ander zegt weer kort haar, duzzz ?

4. Niet meer actief

Ik heb mijn lange haar eraf laten knippen toen ik 20 was .... ik vond het wel heel eng en spannend ... toch heb ik het nooit meer laten groeien. Het is wel even zoeken naar een goeie kapper ... heel soms zou ik het wel weer eens laten groeien maar om dan al die lastige stadia door te gaan dat je er niks mee kan ... nee dat heb ik er niet voor over ... ik heb geen dik haar maar wel veel haar waardoor het heel sluik langs mijn gezicht gaat hangen ... mannetje zou het wel willen maar ikke niet ....

5. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hihihihi ik heb ook lang haar tot net iets boven mijn kont maar ik heb het 2x afgeknipt tot mijn schouders nou NOOIT meer! wat had ik een spijt!

daarbij heb ik ook krullen dus hoe korter hoe meer ik op een poedel ga lijken hahaha

maar soms ben ik wel jaloers hoor op meiden met van die hippe en leuke korte koppies, maar daar ben ik denk ik niet voor gemaakt l-)

6. Niet meer actief

Ik wil wel een weekje met je ruilen hoor Kim ! Mooi lang krullend haar ....

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hihihihi ik heb ook lang haar tot net iets boven mijn kont maar ik heb het 2x afgeknipt tot mijn schouders nou NOOIT meer! wat had ik een spijt!

daarbij heb ik ook krullen dus hoe korter hoe meer ik op een poedel ga lijken hahaha
    euh? poedel?

heb jouw foto gezien, en jouw haar lijkt sterk op mijn haar toen ik een jaar of 19 was (ben nu 28). ik had dus lang haar met krullen, alleen... onderin krullen en bovenin wat krulloos, doordat het zo zwaar was. en beetje bij beetje laten knippen tot de lengte nu. een dikke bos krullen tot boven mn schouders. poedeltje dus... ;) nee hoor, ben hartstikke blij met mn krullen en zou dan ook niet willen ruilen met iemand met kort haar. [-X maar ja, meningen verschillen en ieder haar soort is weer anders.
    ik bedoel, ik herken wel wat in jouw verhaal, maar bij mij heeft het gelukkig goed uitgepakt betreft het afknippen.

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik had ook heel lang haar, maar op m'n 16e er in één keer afgeknipt en nooit spijt van gehad. Mijn mannetje wil graag dat ik 't lang laat groeien, maar dat krijgt hij no way never nooit niet voor elkaar. Lekker kort, makkelijk en pittig, anders had ik zo'n sloom hoofd!

Voor de bruiloft gaat er een kleurtje in, heb ik al eens eerder gehad, dat is wel leuk, even wat anders...

9. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Ik heb ook erg lang haar. Tot ongeveer op mijn broekriem.

Een paar jaar geleden heb ik het eens, in mijn ogen, behoorlijk laten inkorten, zo'n 20 cm. Het was toen na het knippen nog net onder mijn schouder. Ik vond het wel mooi en ook wel fijn dat het snel uit te kammen was, maar gaandeweg werd het toch weer langer. Het frustrerende was wel dat het voor mij echt heel heftig was, maar dat veel mensen het niet echt opmerkten. Want voor hen was het gewoon nog steeds lang/
    :)

Mijn man is gek op lang haar. Ik mag er best "een stuk" af laten knippen, maar kort haar bij vrouwen vindt hij echt vreselijk. Komt mij wel mooi uit, want ik zou dat nooit aandurven!
    Nu heb ik al weer bijna twee jaar haar dat echt in een vlecht moet als ik ga slapen, wil ik niet 's ochtends een half uur aan borstelen kwijt zijn.
    :)

Wat ik de laatste jaren wel doe met mijn haar, nu ik wat grijze haren krijg, is highlights. Daarvoor ga ik lekker naar de kapper, zodat het overal op dezelfde manier zit. Ik hou er ook wel van om aan me te laten grutten.

Voor het bijpunten ga ik naar salon "Chez hubby", da's hier heel dichtbij (in de badkamer namelijk).

Wat ik graag zou willen, is tips om mijn haar op te steken op een andere manier dan gewoon "draaien en omhoog".
    Ik vind van die plukjes erg leuk, maar dat is mij nog nooit gelukt... (en ik heb toch al zo'n 25 jaar lang haar...)

Maris (met de handen in het haar!)

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik wou altijd mijn haar laten groeien en dan was het net op mijn schouders en was ik het weer beu dus liet ik het kortknippen (echt kort spekels met een lange lok aan de voorkant) maar achteraf altijd spijt ervan de laatste keer is 2 jaar geleden nu heb ik doorgebeten en nu is het over mijn schouders en het groeit nu als kool dus probeer het vol te houden want ik vind het leuk om er van alles mee te doen opsteken en zo.
    Mijn man vind het ook mooier zo. ;)

11. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    ik kom net weer van de kapper af! :D
    megakort...ik had altijd mijn haar tot over mijn schouders, dat deed ik dan altijd in een staartje of ik stak het op.
    vorig jaar vond ik me er ineens zooo suf uitzien, dat ik het afgeknipt heb!
    mijn man vind lang haar mooier, maar hij zegt dat dit me beter staat!
    maar al vond hij het niet mooi, ik vind het wel mooi, en het is mijn haar! :)

groetjes

12. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik idem dito behalve blauw en dreads... Heb nog wel nephaar, dat ik d.m.v klemmetjes in mijn haar kan zetten, waardoor het ineens heeeeeel lang lijkt.
    Verder was ik vorig bij mijn trouwen kort met koperkleurig haar en dit jaar alweer op de groei voor kinlengte en zwart. Kan dus binnen een jaar wisselen bij mij :D

Deel Deze Pagina