Help, ik heb een nieuwe phone

Discussion in 'De lounge' started by Bibi82, Apr 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een blackberry curve 8520 heb ik (2e hands) aangeschaft. Leuk toestel en ben er helemaal happy mee alleen .... als ik een smsje ontvang en in mijn inbox kijk waar dus alle smsjes in staan, zie ik alleen het telefoonnummer van degene die mij de sms gestuurd heeft, ik zie dus geen naam van diegene.
    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen?
    Ik heb al met mijn provider (tmobile) gebeld en zij verwijzen me door naar de handleiding, maar ook dat heb ik geprobeerd en wil niet lukken. Ze kunnen me verder niet helpen omdat het een 2de hands toestel is en ik de vorige eigenaar er van alles mee gedaan kan hebben.
    Dus .. iemand een idee?
    Bedankt vast!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

misschien een hele domme vraag, maar staat diegene die jou smst dan wel in je telefoonboek op je simkaart of bij je contacten? anders zie je idd alleen een telefoonnummer

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt. Dan staan de nummers nog op je simkaart, je moet de nummers eerst kopieren naar je toestel, dan pas zie je de naam.

4. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen domme vraag hoor, maar ja, die persoon staat wel gewoon bij mijn contacten, ook op mijn simkaart.
    Nog iemand suggesties?

5. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Je moet even de contacten van de simkaart naar de telefoon verplaatsen waarschijnlijk is het probleem dan opelost

6. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Nu een domme vraag van mij:

Hoe zet je mensen van je sim na je toestel?
    Ik heb een bb bolt

7. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga eens een poging wagen. Jij ook succes met je bb bold;)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    naar contactpersonen gaan --> menuknop --> simtelefoonboek --> menuknop --> alles naar contactpersonen kopieren

9. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    devilschase: is dit voor de bb curve of de bold?
    Ik probeer het in ieder geval maar het lukt me niet hoor. Raak er inmiddels aardig gefrustreerd van pfff.

10. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zeg, ik heb echt van alles geprobeerd. Mijn contacten staan nu zowel op sim als telefoon volgens mij, maar nog steeds in mijn smsjes wordt er alleen het nummer weergegeven van de persoon die mij smste. Dus niet zijn naam. Heel irritant, weet het echt niet meer.:(

11. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Volgens mij heeft het niets te maken met het feit of die nummers op sim of telefoon staan.
    Ik denk dat dit een software issue is, ik zou eens proberen het toestel te resetten ( dus alles terugzetten naar fabrieksinstellingen )
    Mocht dat niet werken een update doen via de site van T-Mobile ( daar heb je de klantenservice niet voor nodig ).

Ik denk dat die update moet helpen...

Dit vond ik op hun site :

Update :
    T-Mobile NL - Instellingen voor mobiel internet, mms, e-mail, Bluetooth

Terugzetten naar fabrieksinstellingen
    T-Mobile NL - Instellingen voor mobiel internet, mms, e-mail, Bluetooth

12. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, ik heb alleen geen kabeltjes om mijn bb aan de pc te hangen. Heb de telefoon gekocht met alleen adapter, 2de hands ...
    Morgenmiddag anders maar eens even bij de tmobile shop langs.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bold

14. Het is belangrijker om te kijken welke versie van blackberry OS je hebt. Aangezien de curve wat ouder is, kan er nog een oudere OS op staan. Je kan gewoon updaten naar de nieuwste blackberry OS. Moet je een blackberry ID aanmaken en dan kan dat gewoon gratis uiteraard. Misschien helpt het.

15. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Kan je ook de oude OS erop zetten? Bij mij stond de nieuwste er al op, alleen wil heel graag de oude

16. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    kan ook aanliggen of je de contacten op bv 0623456789 of 31623456789 hebt staan, dat had ik toen ook een tijdje, heb het toen verandert en toen was het goed

17. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, ik ga een software update proberen, heb inmiddels een kabeltje.
    Wat betreft die nummers, of er 06 staat of 31 voor de 96, maakt niets uit.

18. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft een update gedaan, ik heb de nieuwste software er al op staan zei hij.
    Nog steeds staat in mijn sms inbox alleen het nummer van degene die mij een sms stuurt en dus niet zijn/haar naam. Grrrr hoe kan dit nou?
    Moet ik proberen nog even alles naar fabrieksinstellingen te zetten? Of is dit niet nodig?

Oh en nog iets, als ik een nieuwe sms krijg komt deze ook in mijn email terecht (alsof ik dus een nieuwe email heb) en als ik een nieuwe email krijg komt deze ook als nieuw smsje binnen. Heel irritant en dubbelop. Dit wil ik niet. Iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen?
    Ben enorm gefrustreerd, pfff.

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Waarschijnlijk kijk je dan bij het pictogrammetje voor berichten. Daar komt alles in te staan namelijk..emails,pingberichten en smsberichten. Voor de email berichten heb je ook weer een aparte pictogram..

20. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb 2 pictogrammen in mijn beeldscherm en zodra er een nieuw bericht is zie ik dus bij beide pictogrammen dat er een nieuw bericht is. Als ik mijn emailpictogram open staat daar hetzelfde bericht als in mijn smspictogram.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat emails bij de emails terecht komen en niet meer bij mijn smsjes en andersom ook?

Share This Page