overlijdensrisico verzekering??

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zag bij de Dela dat ze ook overlijdensrisicoverzekeringen hebben
    Is dat handig om te hebben?
    Mijn vriend heeft bv nog een lening van toen hij wat jonger was als hij zou overlijden kan je dat geld dan bv ook daarvoor gebruiken om af te lossen? Iemand ervaring??

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij moesten verplicht een overlijdensrisico verzekering afsluiten toen we ons huis kochten.. Mijn man is voor meer geld verzekerd dan ik, omdat hij meer verdient..

Je zou eventueel dat geld er wel voor kunnen gebruiken maar verwacht je niet dat die schuld over 30 jaar wel is afgelost? (er even van uitgaande dat je vriend nog wel een tijdje leeft ;))

Daarbij weet ik niet of je een koop of huurwoning hebt maar bij een koopwoning heb je dat geld echt wel nodig om je hypotheek af te lossen.. Verder vind ik die verzekering nou niet zo goedkoop om er even bij te nemen..

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jawel over 30 jaar zal het wel afbetaald zijn.. Maar hij zou maar net binnen nu en een paar jaar overlijden.. Dus het zekere voor het onzekere!
    Voor die 3 euro per maand...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja wij hebben dat wel gedaan, nu verplicht omdat we een huis hebben gekocht maar hiervoor hadden we het ook al. Vooral ook omdat ik niet werk. Het kost weinig en de verzekering keert 100.000 euro uit als één van ons overlijdt en zouden we god verhoedde het allebei overlijden dan gaat het geld naar de kinderen. Dat is geen bedrag wat je zo even bij elkaar spaart zelf dus ik vind het wel verstandig, persoonlijk.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben hem beide op 30000 gezet maar hebben ook geen huis met hypotheek ofzo..

6. Bri

Bri Niet meer actief

Bij onze hypotheek waren we verplicht zo'n verzekering af te sluiten, dus die hebben we.
    Daarnaast zit er in mijn pensioenregeling ook een voorziening voor mijn partner en kinderen, mocht ik overlijden voordat mijn pensioen is ingegaan.

Ik vind het wel verstandig om zoiets af te sluiten, zodra je een gezamenlijke huishouding voert. Dan hoef je niet meteen te verhuizen omdat er één inkomen wegvalt.
    Hoe dat zit met de lening van je vriend weet ik niet; die lening gaat niet automatisch over op jou en die hoef jij dus ook niet dan af te gaan lossen.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    wij hebben ook zo'n verzekering af moeten sluiten ivm kopen van ons huis.
    Wij zijn elk voor 200.000 verzekerd, zodat we het huis af kunnen lossen en ook meteen weer spaargeld achter de hand hebben.

Wij hebben overigens geen uitvaartsverzekering.

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor een deel zit er bij ons eentje op ons huis.
    We wilden recent nog een losse afsluiten, helemaal uitgezocht, maar toen we de papieren allemaal opgestuurd hadden bleek de premie ineens ruim verdubbeld te worden dan de offerte. Mijn vriend rookt een paar keer per jaar en dan val je onder het rokerstarief.
    We hebben het nu dus maar even laten rusten.

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier hebben wij er beiden een. Als mijn man komt te overlijden is het huis geheel vrij en als ik kom te overlijden is de helft vrij.
    Wij betalen samen 75 euro per maand.

10. LF84

LF84 Niet meer actief

Ik heb 'n dela uitvaart.

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zorg wel dat je kunt aan tonen dat je elkaars premie betaald,
    en zet hier ook iets in je testament/samenlevingscontract.
    anders kun je nog fluiten naar de centen.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als je een geregistreerd partnerschap hebt of getrouwd bent dan neem ik aan dat dat toch automatisch naar je echtgenoot of danwel je kinderen gaat of is dat niet zo ???
    Dat is namelijk wat ik had begrepen...

En wat betreft de lening: volgens mij is het ook zo dat als je getrouwd ben of geregistreerd partnerschap dat als mijn vriend overlijdt die rest van de lening dan naar mij toe gaat ? toch ? of niet ? (tenzij je trouwt onder bepaalde voorwaarden misschien ? )

13. Bri

Bri Niet meer actief

Dat zou best kunnen, maar de term 'mijn vriend' deed mij denken dat jullie niet getrouwd waren. Als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, dan is die schuld sowieso al van jullie samen.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij zijn idd nog niet getrouwd binnenkort wel geregistreerd partnerschap

Deel Deze Pagina