kapster aanwezig hier...of andere haar deskundigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door namya, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namya

namya Niet meer actief

ik heb het volgende "probleem"

ik heb bruin haar van mezelf en als ik bijv. in de zon loop zit er een donkerrode gloed overheen...

nu ga ik tegenwoordig regelmatig naar de kapper om mijn haar te kleuren/verven en ik vraag altijd heel specifiek om een kleur dicht bij mijn eigen haar kleur maar zonder die rode gloed.....

de boodschap komt OF niet goed over bij de kapsters Of het is onmogelijk maar ik blijf altijd door de verf of spoeling die rode gloed zien, en wil hem echt weg hebben....wat kan ik eraan doen of laten doen???

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Dat heb ik ook altijd dus lees ff mee ;)

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik weet niet welke kleur verf je gebruikt, maar het enige wat je dan zou kunnen gebruiken zijn natuur tinten of bruine kleur mer een koude tint er door heen.
    Maar als je een rode gloed in je haar hebt, is het vaak lastig om dat tegen te gaan.

weet je welk nummer je gebruikt of hoe de kleur heet?

4. namya

namya Niet meer actief

nee, weet niet hoe de verf en de kleur heten, ik laat het doen bij cosmo en ik laat het wel altijd in een natuurteint verven, gewoon mijn eigen kleur bruin zonder toegvoegde warmte teinten

5. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    volgens mij blijf je dat houden vooral door de zon.
    ik heb echt pikzwart haar en heb het ook hoor.
    Vooral zomers dan kan ik blijven verven.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Herkenbaar. Ik heb het gewoon laten ontkleuren en er een hele lichte kleur bruin op laten zetten. Weg rode gloed. Je haar vraagt dan wel wat intensievere verzorging.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat je dan meer richting koper kleur moet gaan.

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

vaak als je het rode pigment hebt in je haar is het moeilijk om daar vanaf te komen ... Ik heb het zelfde probleem en koop zelf altijd donker bruin en of chocolade bruin bij die twee heb ik nooit rode pigment

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik denk dat je dan veel hebt aan een kleur met een blauwige ondertoon, maar dat is vaak wel donker...Zal even zoeken of ik een voorbeeldje vind!

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Dat heb ik maar heb alsnog die rode gloed

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Pff vind niet meteen een voorbeeld, maar weet niet goed hoe het te omschrijven...zit te denken aan asbruin, donker asblond, blauw-zwart, koffiebruin,...

@ Jeem; jij bent half Indo toch? (ikke ook trouwens :D) Wat is je natuurlijke haarkleur dan? Mijn moeder (Vlaams) heeft donkerbruin, m'n pa (Indo) zwart en ikke...donkerbruin/zwart. Spannend. :D

Edit; asbruin.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    asblond:

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    blauwzwart;

Iig géén kleuren met de woorden koper, warm, mahonie, kastanje,...
    Wel, blauw, koel, as, mokka, koffie, caramel

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    even een oude foto zoeken voor mn haarkleur :p

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
  16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
  17. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik werk zelf bij een cosmo kapper, en ik denk dat ze Schwarzkopf kleuring gebruiken bij je. Of Tierra van Fuente.
    Probleem is gewoon dat bruintinten voor een groot deel uit roodpigmenten bestaan.
    Ik weet niet op welke kleurhoogte je nu zit, maar misschien helpt het een tintje donkerder te kleuren, en idd een astint. Van zowel Schwarzkopf als Fuente hebben ze hele mooie die de roodpigmenten zoveel mogenlijk tegen gaan.
    Dus event. eerst een natuurtint met een astint laten mengen, aan gezien astinten erg mat zijn zou ik niet meteen een hele astint over je haar doen. Kan altijd nog...

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Jah bij mij is het ook ongeveer zo...alleen zonder rode gloed.:D
    Kwil wel een foto laten zien, maar de goeie foto's die ik heb van mezelf zijn zwart-wit...dus dan zie je m'n haarkleur toch niet.:D

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Whahaha maar ik was vanmezelf ook altijd zo donker hoor..!!

Tis alleen in ene heel licht geworden nadat ik het een paar x geblondeerd had.. :D
    Maar ben blij dat ik weer zo donker ben thank god staat me veel beter..!! En je ziet mn uitgroei niet :D

20. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

25 feb 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    een natuurtint of een astint zetten , maar absoluut geen warme kleuren, al blijft het moeilijk om geen gloed te krijgen wanneer je veel rood pigment in je haar hebt van jezelf!

Deel Deze Pagina