kapster en haar verven

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nienke93, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    Ik ben zelf kapster, werk vijf dagen in de week en we werken met Farouk (zonder ammonia) Ik doe alles met handschoenen, wassen, klaarmaken en opbrengen.
    Nu hoorde ik dat er ook kapsters zijn die helemaal niet meer verven. Ik vraag mij af waarom niet? Ik dacht dat de stoffen niet meer zo slecht waren als vroeger en dat je gewoon door kan werken.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. girl21

girl21 Niet meer actief

ben zelf ook kapster, en mijn mening is dat t geen tot weinig kwaad kan als je idd maar met handschoenen werkt...

maar wat zegt je ha of vk?

dit zijn namelijk eeuwenlange discussies hier op t forum zoals ik heb meegekregen, en ik denk dat je vooral op je eigen gevoel af moet gaan, en naar je eigen ha en vk luisteren..

tenminste, dat zal ik doen...

succes met een antwrd vinden!

3. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    nou ik moet morgen naar de VK en ik zal het aan haar vragen. Thanx voor je antwoord

4. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik ben zel ook kaptster en ik kleur gewoon. Permanent vloeistof zet ik niet meer op, ik word naar van die geur en straighten deed ik al bijna nooit maar dat doe ik nu ook niet. Blonderen alleen highlights want een heel hoofd gadver wat een lucht.
    maar gewoon verven heb ik zelf geen problemen mee. Ach, het zal misschien wel niet helemaal gezond zijn, maar in de buitenlucht lopen is dat tegenwoordig ook niet meer, zeker in de randstad met al die vervuiling. Ik maak me nergens druk over hoor. Ik houd het in de gaten, even kijken wat jou vk zegt.

5. Nienke93

Nienke93 Lid

2 jan 2009
    30
    0
    0
    ik heb met mijn VK gesproken hierover en ze zei dat ik gewoon door kon gaan maar wel goed met handschoenen moet werken, ook het wassen zodat de huidzuurmantel op je handen mooi intact blijft, dan heb je ook wat extra bescherming.

6. girl21

girl21 Niet meer actief

oke dankje voor het hier vermelden, dan kunnen wij er ook rekening mee houden (als t zover is)

7. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Er worden vandaag de dag geen producten meer op de markt gebracht die direct in je bloedbanen terecht komen! Hierop en vooral in Europa worden strenge controlle´s doorgevoerd. Werken met handschoentjes is heel goed, beschermd je huid beter, vooral omdat tijdens je zwangerschap je huid dunner kan worden, dus meer gevoeliger voor negatieve invloeden van buitenaf.

Ben je zwanger en je wilt je haar een kleurtje geven... dit kun je met een gerust hart doen, tenzij je onwel wordt van de geur.

Naar mijn weten is er voor salonen waar met chemische middelen wordt gewerkt verplicht een afzuiging te plaatsen op de plek waar de producten gemengd worden..... maar of iedereen zich hiervan iets aantrekt :( Dit wordt voorgeschreven door de Arbo die garant staat voor de gezondheid van personeel op de werkplek.

Net zoals kappersfietsen en verstelbare stoelen een plicht zijn is een afzuiging ook plicht. Als je het niet vertrouwd, vraag dan eventueel een collega om de producten te mengen, je eigen gevoel altijd volgen!

Deel Deze Pagina