Kapster

Discussie in 'De lounge' gestart door Boots, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hoi meiden!

Ik wil graag kapster worden, ik loop er al een tijd mee rond maar zit er aan te denken er nu echt iets mee te gaan doen.

Wie kan me vertellen hoe lang een opeliding duurt en of het moeilijk is om te leren?

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

hey hoi,

Ik heb 1 jaar een mbo kappersopleiding gevolgd.
    Was wel leuk..enige nadeel vond ik dat je heel veel modellen moest meenemen voor permanent! Niemand die wilde meegaan natuurlijk en daardoor moest ik het jaar overdoen. De opleiding duurde toendertijd (ik was 16) 3 jaar en volgde het in leiden!

Groetjes Eleni

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn zusje gaat de opleiding doen en kan je vertellen dat het een vrij dure opleiding is.

4. Ik heb een 2 jarige particuliere opleiding gedaan bij het all-inn kapperscollege.

Maar ik moet eerlijk zeggen het is een hele leuke opleiding maar er is de laatste tijd heel weinig werk in te vinden.

5. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Weten jullie ook of de opleiding te doen is met 2 kleine kinderen?

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb zelf de opleiding gedaan bij de kappersakademie, dat is particulier en duurt 2 jaar.
    Dat is fulltime naar school gaan, en ik vind die opleiding zelf wel te zwaar voor iemand met 2 kindjes.

Ze hebben ook een avondopleiding, 1x in de week, duurt ook 2 jaar, maar dan krijg je certificaten van de SCHOOL en dat is GEEN landelijk erkend diploma (die krijg je van de KOC, dat is de uiterlijke verzorgings organisatie).

Gewoon eens googlen of er iets is bij je in de buurt en langs gaan, er zijn rond deze periode overal kijkdagen!

7. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik vind idd fulltime naar school ook te zwaar en ik wil dat ook niet voor mijn kinderen.

Ik ga zeker verder kijken, het mag ook niet te duur zijn ivm onze financiele situatie

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hier nog 1 van de akademie ook de particuliere het kappersvak is gewoon een zwaar vak je zegt nu al met 2 kinderen nou dan denk k dat het werken ook niks is voor je of je moet een hele goeie baas vinden waar je parttime mag werken maar das best lastig in dit vak!
    En op school heb je heel veel modellen nodig, maar op het werk hebben de meeste zaken ook iedere week trainings avonden je moet je zelf maar eens afvragen of je daar wel zin in hebt!

9. sinada

sinada Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan. opleiding van 3 jaar en de modellen zijn zeker voor permanent heel moeilijk te vinden.
    Daarbij vond ik het best zwaar om de hele dag te staan en het verdient hier erg weinig.
    Geen idee hoe het nu is trouwens

10. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik heb een 3j particuliere opleiding gedaan maar dat was meteen naar de middelbare school.
    Dus al een tijd geleden.
    Het was moeielijk om modellen te vinden.
    En ik denk niet dat ik het nog eens zou doen.
    Doe er nu niks meer mee.

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb in de avonduren de kapperacademie gedaan. Ik woonde toen nog thuis en werkte gewoon overdag. Toen vond ik het al pittig. Met 2 kids zal ik er helemaal niet aan beginnen. En modellen zoeken, dat is best moeilijk.

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik heb ook de opleiding gedaan, maar net zoals me voorgangers allemaal al zeggen, het is best wel zwaar, ook kwa modellen.

13. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    ik sluit me bij de rest aan,en kan je nu maar 1 ding adviseren ( begin er niet aan) , de opleiding vergt heel veel energie met staan,net zoals iedereen zegt moet je heel veel vaste modellen hebben.De opleiding op zich is heel leuk,je moet ook eerst werk hebben voorat je naar school gaat,je hebt namelijk die uren wat je werkt noig voor je opleiding (tenminste hier in het oosten wel).Als ik nu terug kijk naar het loon wat ik toen verdiende is het echt kattenpis vergeleken met nu.Wat hier al eerder verteld was er is ook bijna geen werk te vinden,en al helemaal op jou leeftijd en ook nog eens als leerling,ze krijgen namelijk geen subsidie meer voor je dus ben je gauw te duur voor ze.(spreek uit ervaring).Waarom volg je niet in de avonduren een knipcursus,je leert dan eerst alleen de basis van het knippen,later kun je het uitgaan breiden.

groetjes miranda

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

het zijn niet altijd opleidingen van 3 jaar hoor..

er zijn ook kapsalons die avond cursussen geven.. dit is ook niet zo geweldig duur en het is gemakkelijk te combineren met je gezinnetje...

misschien moet je eens wat kapsalons in de buurt gaan bellen en aan hun vragen,.. of ze een kapsalon weten die avond cursussen geven ?

Deel Deze Pagina