Iemand hier met een auto die rijd op LPG?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zoja is dat alleen voordeliger als je extreem veel rijd?
    En wat doet zo'n auto in de wegenbelasting/onderhoud?

We hebben namelijk een leuke auto gezien maar dit is een LPG alleen heb ik totaal geen verstand van LPG auto's haha.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lpg verbruikt wel wat meer en is duurder in onderhoud, tenzij jonge auto.
    Kenteken intypen op wegenbelasting.nl en je ziet je wegenbelasting voor die LPG auto. Lpg wegenbelasting is wel duurder dan benzine.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    is het LPG of LPG G3, dat laatste is vrij vergelijkbaar met benzine qua belastign, paar euro duurder maar dat haal je er qua brandstof dik en dik en dik uit,
    onderhoud ja met gas heb je bij pech wel wat meer onderhoud,
    wij in de familie rijden al jaren G3, en eigelijk ishet goed te doen, laatst dan een nieuwe gaspomp er op gezet a 50 euro, rest van het onderhoud is hetzelde als benzine, (athans bij ons) mijn man rijd veel voor het woonwerk gebeuren, en we zijn erg blij met ons gasautotje,

maar goed je moet wel echt gasG3 hebben, gewoon gas is enorm duur in de belasting.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja het gaat idd om een G3 ( wist niet eens dat daar verschil in zat haha )

Maar is hij dan ook echt goedkoper in de brandstof op km die niet zo extreem ver? ( rijden kleine 200 km in de week )

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kan je toch snel uitrekenen,

gemiddelde G3 rijd 1 op 10 (onze 1 op 11), wij betalen meestal rond de 68 cent per liter. wij rijden minimaal 500 km per week.

je weet wat je benzine auto doet neem ik aan, daar tel je de belasting bij op, en je weet het of je voordeliger bent, belasting kan je zo via de gemeente bekijken wat het voor die g3 auto is.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oke dan rijd hij dus het zelfde als onze auto 1 op 10.

Betalen nu gemiddeld 1,70 per liter *shock*

Dus dan zijn we met de brandstof goedkoper uit.
    En de wegenbelasting word 60 euro meer.

Dus dan zijn we alsnog goedkoper uit aangezien we een volle tank tanken 80/90 euro per week.

Hmm toch de overweging waard dan!

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dan is de nieuwe auto die je op het oog hebt ook zwaarder als je nu hebt denk ik? je moet even vragen wat hij rijdt, wij zijn ongeveer 35 euro kwijt aan brandstof per week,

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee hij weegt het zelfde.

Wegenbelasting voor onze auto nu is 220 per kwartaal en voor de auto die we nu op het oog hebben 283.
    Dus 63 euro meer per kwartaal.

Als we nog een keer gaan kijken gaan we gelijk even vragen wat hij rijd daar ben ik dan wel benieuwd naar want het scheelt toch een hoop dan!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar je zegt dat je een kleine 200km per week rijd. Dat kost toch geen 80 euro aan benzine??

Hier elke week voor 54 euro benzine en rij er bijna 600 km mee.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij rijden een volle tank in de week weg.
    En tanken hem vol voor ( nu ) 80 eu per week.

Is wel een oude auto dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oke nee per kwartaal haha schrok nl al, dat is dan21 euro per maand meer, dat verdien je makkelijk terug op de benzine.

maar inderdaad is hetwel zeker 200 km, gezien je brandstof kosten, dat zou nl 20 liter zijn maal 1.70 is 34 euro per week?
    gas zou als het 1 op 10 zou zijn en je echt maar 200 km rijd een euro of 14 zijn. scheeelt je dan 20 euro dus de balsting heb je er dan in 1 week al uit gereden.

maar goed zet alles op een rijtje, vraag wat ie rijd, plussen en minnen, maar tkan wel gauw uit.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en we rijden voornamelijk binnenstad en geen snelweg.

Als we veel snelweg rijden doen we wel langer met een tank benzine.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    jaaa maar dan nog, 200 km 1 op 10 zeg je, dat kan nooit geen 80 euro per week zijn, toch. anders zou hij 1 op 3/4moeten rijden voor dat bedrag.

maar goed metkleine stukjes in de stad zou ik met gas ook uitgaan van 1 op 8 gemiddeld, als wij kleine stujes rijden, is het 1 op 9. bij lange stukken 1op11

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh idd verkeerd gerekend zijn 350 km alleen man zijn werk.

Niet helemaal wakker:)
    En daar komt dan mijn gebruik nog bij maar geen idee wat dat is:)

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    aaaaaaaah kijk dat veranderd de boel, kan gas echt met gemak uit,

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het eentje met LPG-3 installatie? Want met een gewone LPG-installatie ben je vaak schrikbarend duur uit qua wegenbelasting.
    Wij hebben een auto met LPG-3 installatie en die kon voor ons uit vanaf 15.000 per jaar. Even een berekening maken wat je per jaar rijdt, wat je brandstofverbruik is en wat de kosten voor wegenbelasting en verzekering zijn, en dat dan even naast elkaar zetten, dan weet je welke brandstofsoort bij jullie rij-patroon past :)

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als je gelezen had, had je inderdaad gezien dat het om een G3 gaat, :)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt aan het gewicht van de auto. Kleine auto's zijn qua wegenbelasting net zo duur als benzine vaak, en dan kan het vanaf de eerste kilometer dus al uit om LPG-3 te rijden :)

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wilde ook al zeggen, dan verbruikt hij wel heeeel veel:)
    Ik rijd veel snelweg maar ook heel veel korte stukjes voor mn werk in de thuiszorg. Dus 10 a 15x starten en dan kleine stukje rijden. Dan doe ik zo'n 600 km met een tank a 54 euro.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja qua wegen belasting is deze 63 euro duurder per kwartaal ( dus pm 21 euro )

Maar als ik bijv met een lpg-3 50 euro pw tank ipv 80 scheelt dat er alweer 30 in een week!
    En dus 120 per 4 weken - 21 euro wegen belasting besparen we toch nog bijna 90 euro!

Deel Deze Pagina