leuke topic! Had een drukke baby vooral na 12 uur snachts merkte er zelf niks van maar als je je hand erop legde ging ze alle kanten op en iedereen zij oh dat word met met slapen snachts Nou vanaf dag 1 een doorslaper en nu bijna 11 mnd een uitslaper en zo makkelijk. Enigste wat ze niet doet is tussenmiddag slapen ja als ik geluk heb een uurtje haha!
Ons mannetje was in m'n buik heel erg druk. Continu aan het trappen en draaien en dat doet hij nog steeds haha
Onze jongen was niet echt druk maar ook niet rustig in de buik. Tussenin zou ik zeggen. En hij is vrij rustig als baby, helemaal geen huilertje. Slaapt goed maar is ook heel alert als hij in zijn box ligt en begint al dingen vast te grijpen. Ik denk dat het er ook van af hangt wat je ervaart als druk in de buik.
Onze oudste schopte mij altijd heel hard en is een echte voetballer geworden, verder is hij in zijn doen en laten heel rustig. Onze middelste was een hele rustige baby in mijn buik maar eenmaal geboren een heel druk meisje. Onze jongste was ook heel rustig in mijn buik maar nu wel een stuiter.
Mijn zoontje was echt super rustig in de buik. In de zwangerschap geen een keer pijn gehad van trappelen. En mijn buik heeft ook nooit golvende bewegingen gemaakt. Hij is nu drie maand en is ook rustig. Weet niet of het garanties geeft voor de toekomst
de oudste van mijn zus was rustig in de buik. En eenmaal buiten ook. Ze is nu 7 en nog steeds een vrij rustig kind. Tuurlijk rent en speelt ze ook, maar ze is meer van de knutsel-friemelwerkjes dan van de wilde spelletjes. haar jongste (ook een meisje) is het tegenovergestelde. In de buik al veel drukker, en ook daarbuiten altijd in beweging. Mijn zoon was een stuiterballetje in mijn buik. regelmatig pijnlijke ribben an andere inwendige onderdelen. Toen hij net was geboren en de kinderarts hem onderzocht maakte die arts de opmerking 'wat ben jij een schravelvodje' (limburgs voor heel beweeglijk). En dat bleef zo. Hij is nu 4 jaar en zijn favoriete vak op school is gymmen. Het liefst rent en springt hij de hele dag. Wanneer hij zijn zwemdiploma heeft neem ik hem mee naar atletiek. Denk dat hij dat heel leuk zal vinden.
Oh.. nou ik ben benieuwd.. Het lijkt me heerlijk een lekker rustig kindje.. Vooral omdat t de eerste is Maar druk lijkt mij ook zo heerlijk!
Fijn om te weten dat 't duimen in de buik al kan beginnen.. Mijn man heeft 't er niet zo op, als mijn petekind gaat duimen.. Dan wilt hij het afleren, maar zijn papa en mama vinden het best omdat de papa dit ook doet. Nu kan ik hem duidelijk gaan maken dat dit al in de baarmoeder begint...
Het is inderdaad wat je daaronder verstaat.. Zelf heb ik mijn kleintje 2x gezien op de echo.. & beide keren liet hij of zij zich zien.. Slapend.. Armpje omhoog en voor de rest niks.. Lekker rustig.. Met 13 weken voelde ik 2 klopjes tegen mijn buikwand aan, maar daarna niks meer gevoeld. Deze meid die ik sprak heeft een heel beweeglijke baby, zij zagen hem of haar alleen maar bewegen.. Erg druk.. Ze is nu precies 16 weken en 2 dagen & de kleine laat zich enorm goed voelen.. De mijne laat niks voelen.. Vandaar mijn vraag
O ja mijn dochter duimde idd ook in de baarmoeder al en er eenmaal uit ook. Ik heb er nooit aandacht aan besteed en toen ze 3 was, was het van de 1 op andere dag opeens over! :-O Geen duim meer, niets. Haar tanden staan mooi recht.. Niets aan het duimen overgehouden dus.