orgineel kado gezocht voor 1e verjaardag nichtje (niet te duur)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anne1985, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ons nichtje wordt bijna 1 jaar oud. Helaas weten we sinds een paar dagen dat het contract van mijn man niet verlengt gaat worden. Al het geld wat we enigszins niet uit hoeven te geven gaat dus naar de spaarrekening.
    Toch wil ik wel iets leuk/origineels voor ons nichtje kopen. Zij en onze dochter zijn twee handen op 1 buik, en ze is ons enige nichtje!

Weet iemand nog een leuk, bijzonder maar niet te duur kado voor een 1 jarige??

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
  4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    misschien een kindertafeltje met 2 stoeltjes? bij de ikea hebben ze die vanaf 15 euro. Is ook symbolisch dat je dochter en zij daar samen aan kunnen spelen.
    Verder houten blokken, erg duurzaam en de prijs hoeft niet heel duur te zijn.
    ik heb mijn nichtje toen ze een werd dit stoffen nijntje huisje gegeven. Ze speelt er nu nog mee en ze wordt al 3!!
    Lobbes Speelgoed - Nijntje Stoffen Speelhuis (1070001)
    andere ideeen: besteksetje of een mooi porseleinen bordje met bekertje

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Bedankt voor de tips, helaas ben ik niet zo (lees: helemaal niet) creatief dus die kroon krijg ik echt niet zo mooi ;)
    Het nijntje speelhuis is idd super leuk maar hebben de dames al bij oma!

Ik zat te denken aan ongeveer 15,-

Alle tips zijn welkom :D

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    oh ja, aan het tafeltje met stoeltjes heb ik zelf ook gedacht. Helaas kan mijn schoonzus dat niet kwijt in huis.

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    misschien een leuk voorlees boek.
    Of een boek met voelplaatjes.Hier is het boek van Kaatje koe erg populair.Alle plaatjes hebben een voelplaatje en als je de laatste blz omdraait gaat de koe loeien.kost geloof ik bij bol.com 9.95

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Misschien kun je een mooi fotoboekje kopen en daar (portret)foto's van de naaste familie van je nichtje in doen, en ook van jouw dochtertje (en jullie ;)) en opa's en oma's voor zover je daar foto's van hebt. En misschien nog foto's of plaatjes van huisdieren, hun huis, hun auto, of van speelgoed, dieren, fruit, etc. Een heel persoonlijk eigen boekje waar ze allemaal bekende mensen en dingen in kan ontdekken. Ze kunnen het natuurlijk altijd nog zelf verder vullen met foto's die zij leuk vinden als jij het niet vol krijgt.

Ik heb er deze week een gemaakt voor mijn dochtertje. Het was even zoeken naar een mapje dat een beetje dreumesbestendig was en de keus viel op het goedkoopste mapje met vrolijk kaftje van de Hema :p. Het is nog niet compleet, maar al wel heel leuk. Het ligt bij haar boekjes, zodat ze het zelf kan pakken en ik zie dat ze er soms heel geboeid in zit te bladeren. Het is ook leuk om er samen in te kijken en namen van iedereen te noemen.

Het is wel handig als alle hoesjes gevuld zijn, merk ik, want die lege hoesjes vindt ze maar raar en daar gaat ze niet zo voorzichtig mee om. Ik ga ook nog kartonnetjes tussen de foto's in de hoesjes doen, zodat ze minder makkelijk naar boven uit de hoesjes schuiven.

Met een boekje van een paar euro en zeg 24 foto's van 20 cent is het geen duur cadeau, maar wel persoonlijk en iets dat een dreumes denk ik erg leuk kan gaan vinden.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een mooie houten mobile voor in haar slaapkamertje?

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  11. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Bij de action kan je van dat schildersdoek kopen en dan de handjes van je dochtertje erop stempelen met vingerverf!!
    Ben je nog geen 1euro kwijt en dan kan je nog een leuk kleinigheidje kopen! Succes ermee, is een rot tijd, maar het komt goed hoor!!!

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ikea heeft erg leuk 'houten' speelgoed, dit is niet duur!

13. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Een zilver armbandje met haar naam er op. Echt iets moois en blijvends. Is niet zo duur. Rond de E12,50

14. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    of gewoon op marktplaats kijken...

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
  16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ja dat vind ik ook erg leuk, ook als kraamkado trouwens.

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De Slegte heeft onwijs leuke (nieuwe) kinderboeken. Mirre is helemaal weg van het poezen/muizenhuis, met flapjes ed.

In Leiden zit een geweldige speelgoedwinkel waar ze veel tweedehands (houten) speelgoed hebben, misschien zit er zo'n winkel ook bij jou in de buurt.

Verder zou je kunnen kijken of er misschien speelgoedverkoop is ergens bij jouw in de buurt. Mn schoonzusje heeft voor een paar euro een houten loopkar met houten blokken gekocht (Sintkado voor Mirre). Ze heeft ze zelf nog op zitten wrijven met bijenwas :D (maar zag er zonder was al prima uit).

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Anne, ben benieuwd of je al iets hebt kunnen vinden waar je blij mee bent!

19. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    @iedereen, ontzettend bedankt voor jullie tips! Ik hoorde gisteren van mijn schoonmoeder dat mijn schoonzus het liefst kleertjes wil voor haar dochter. Makkelijk dus, kan ik zo duur maken als ik zelf wil.

De tips ga ik overigens wel onthouden voor andere/volgende verjaardagen, er zaten erg leuke ideeen bij.

20. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,055
    2,189
    113
    Brabant
    @anne, bij de wibra is deze week de baby en kinderkleding 25% korting.. Ik ben net zelf geweest... Echt leuke dingen hingen er tussen. Succes met je man zijn baan enzo!

Share This Page