Karinthie in de zomer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door juf Mariska, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Is dat wat ... zomervakantie in Karinthie (Oostenrijk)?
    Wij gaan altijd maar naar Frankrijk, maar misschien eens wat anders ...
    Voorkeur heeft kamperen. Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

2. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee!

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hmzzz .... er valt helaas niet veel te lezen ;)

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nou ik kan je vertellen, zo vaak als mijn man en ik het erover hebben dat we dit jaar de vakantie in Oostenrijk zo zullen missen is echt erg haha!
    Ik ben nooit in de zomer in Frankrijk op vakantie geweest, maar Karinthië is echt prachtig in de zomer. Toch gaan wij liever naar Tirol. Het ligt er in Karinthië nogal aan waar je precies naartoe gaat want op sommige plekken zit je midden in de bergen en op andere plekken zit je meer in open gebied.
    Overigens heb ik geen ervaring met kamperen daar, wij zitten altijd in een appartement (meestal nog geen 200 euro per week).

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij zijn weleens aan de Ossiachersee geweest in de zomer. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet veel meer van de omgeving, cultuur, natuur, etc. herinneren. Was eerste vakantie met m'n man, dus we hadden alleen oog voor elkaar denk ik :)

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Pro beer eens via zoekfunctie hier. Tijdje terug was er een topic over. Ging over vakantie Oostenrijk kwamen veel tips in. Wij gaan altijd naar Tirol. Dat is voor ons nog te rijden (afgdlopen jaar met veel files 12 uur overgedaan normaal is het 8) kinderen en wij zijn er gek op en bal en dat het dit en volgend jaar ons niet lukt.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    4 jaar geleden zaten wij aan millstater see.
    We hebben het er nog vaak over dat we het daar echt geweldig hebben gehad.
    Door de kartnen kaart vele gratis uitjes of met hoge korting.. Wij waren zo de hele dag op pad door die kaart 😊 echt super leuk! Mooie omgeving en mooi weer gehad 25/30 graden

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Karinthie is leuk. Oostenrijk is sowieso ongelofelijk kindvriendelijk. En idd met de Kärnten Karte kun je heel veel uitstapjes maken.

De natuur is heel afwisselen: hoge bergen, blauwe meren, heuvels, stadjes, watervallen... er is zoveel te doen dat je er jaren door kunt brengen. En in de zomer zijn de temperaturen vaak erg goed, hoewel het er ook flink kan spoken (onweer). Wij gaan hopelijk dit jaar ook weer die kant op.

9. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Ooh ik ga het liefste naar oostenrijk en dan het allerliefste naar karinthie. Heeeeeerlijk! Wij gaan meestal naar millstattersee bij dobriach. Dat meer is heel groot, maar meestal lekker qua temperatuur.

Schwimbad camping mossler is een aanrader als je van iets kleinschaliger houdt. De andere campings zitten daar om de hoek en zijn of echt strand campings of burgstaller, maar die is echt heel groot. Ik vind schwimbadcamping mossler heel fijn. Fijne familiecamping en gerund door een familie. Ze herkennen je vanaf dat je je aanmeld bij aankomst.

Verder heb je de meeste zonuren daar. Wel door de bergen als het daar onweert klinkt het vaak meteen heftig en moet je gewoon wachten tot de wolk leeg is, wij gaan dan vaak ergens met een liftje omhoog om daar de zon weer te zien.

fijne vakantie

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij gingen vaak naar de ossiachersee. Prachtige vakanties gehad daar. En we gaan er absoluut nog met zijn 3tjes heen want ook voor kinderen is het prachtig daar

11. Pietseltje

2 mrt 2015
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij gaan graag naar Oostenrijk en Kärnten in t bijzonder. Wat hiervoor al gezegd is; aangename temperaturen, werkelijk prachtige omgeving, bergen, meren, dorpjes, echt van alles. En de Kärnte karte is echt een aanrader.
    Heel veel plezier alvast!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij gingen er vroeger naar toe omdat mijn familie daar vandaan komt. We gingen dan naar de omgeving van Villach ( bij de italiaanse grens). Super mooi daar! En heerlijk spelen in bergbeekjes met stenen enzo. Er zijn ook meren waar je kunt zwemmen kan ik me herinneren.
    Ik kan me wel herinneren dat het vrij warm kan worden in de zomer.

Ik dacht ook dat ik wel eens gidsjes heb gezien van kindervakanties in karinthie. Die zaten dan bij tijdschriften. Weet alleen niet waar dat nou van was. Herkent iemand dat?

13. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Wij zijn jarenlang naar camping am Waldbad in Dellach im Drautal geweest. Heerlijke vakanties gehad! Maar het is natuurlijk ook lekker om vlakbij de meren te gaan zitten.
    Je kunt ook eens informeren bij het Oostenrijks verkeersburo zij hebben vaak folders die je kunt opvragen over de regio.

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Wij zijn er een keer geweest, in Irschen (drautal). Prachtig, maar onze voorkeur gaat toch uit naar Oost Tirol. Daar gaan we deze zomer ook weer heen!

Deel Deze Pagina