Karlstad (IKEA) hoezen wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik wil graag de hoezen van onze stoffen bank wassen. ;)
    Het is de Karlstad korndal medium grey kleur.
    Alleen staat er op de etiket dat het alleen chemisch gereinigd mag worden en dat vind ik net iets te duur. ;)

Onze golden retriever ligt ook dagelijks op de bank, dus hij word ook gewoon snel vies en er zitten een paar spuugplekjes op van de kleine. :( Ik baal er best van dat hij er nu al zo uit ziet.

Dus, kan ik deze gewoon zelf wassen op 30 graden? ;)

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou het proberen en als het niet lukt kun je altijd nog een nieuwe hoes kopen lijkt me. Wel ff checken van te voren!

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik heb dezelfde hoes alleen een andere kleur en ik was ze gewoon. op 30 graden en dan op het kortste programma met zo min mogelijk centrifue. bij mij is dat het handwas og wolwasprogram. Hier verdwijnt er regelmatig eentje in de was en ze passen nog prima en zie ook geen kleurverschil

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij hebben denk de zelfde bank en ik was de hoezen elke 2 weken op 30 graden en hang ze dan buiten om te drogen!!

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ohh bedankt!! Dan ga ik ze gewoon zelf even wassen! Alleen jammer dat er nu bijna geen zon staat, dan konden ze lekker buiten drogen op het balkon.
    Zal dus na de vakantie worden. :D

Thnx voor de reacties!

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou t eerst proberen met één kussenhoes (gewoon van de losse kussens als je die hebt, niet van de bank zelf).. als je wasmachine die verziekt dan kost het je maar een paar tientjes..

Ik heb dezelfde bank en ben dit van plan als het weer lekker weer is.. als 1 kussenhoes ongeschonden uit mn wasmachine komt dan durf ik de rest pas te wassen.

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    @Daro: ja dat ga ik ook maar doen. 1 kussensloop als test. Ja wij gaan donderdag op vakantie voor 2 weken naar italie en aangezien het deze week niet echt beter weer word, zal ik moeten wachten tot na de vakantie helaas. Heb zin om ze in de wasmachine te gooien. :D

Deel Deze Pagina