Ik heb sinds een paar dagen een vreemd gevoel in mijn buik. Het is een beetje te vergelijken met een hele lichte pijn (gevoel) midden in mijn buik 10 cm onder mijn navel. Zo af en toe en dan is het weer weg. Ik weet wel dat het geen bandenpijn is. Nu dacht ik dat het de kleine kon zijn, maar ik heb gelezen dat dat 'plopjes' zijn en ik herken het niet als plopjes. Nu is mijn vraag herkennen jullie dit gevoel en hoe hebben jullie het eerste gevoel van de kleine ervaren. LIEFS Angelaa
Ik voelde in het begin ook nooit plopjes. Het werd door sommigen ook wel omschreven als een soort 'zenuwentrekjes' en zo vond ik het ook voelen. Pas later werden het plopjes en echte schopjes.
Ik heb het ook meer ervaren als zenuwtrekjes. Ik heb wel eens dat mijn ooglid van die trekjes heeft (heel irritant!), daar deed het me een beetje aan denken. Later werden het idd plopjes en trapjes. Ik heb het nooit als een soort van pijn gevoeld. Dat heb ik eigenlijk ook nog nooit van iemand gehoord. Ik denk dat je het wel herkend als je de baby gaat voelen; ik wist ten minste meteen dat dat het was....heel erg duidelijk!
Ken je het gevoel als je darmen ineens borrelen ? Nou zoiets is het. Of net alsof er heel licht langs je buik gekriebeld wordt. De echte eerste schopje/plopjes herken je echt direct !
bij mij begon het met een heel raar gevoel als ik ging liggen. Denk dat de beeb zich dan aan het draaien en bewegen was. Heel raar gevoel van binnen. Dat had ik vanaf zo'n 15 weken. Daarna kwamen het 'zenuwtrekjes-gevoel' zoals Noralien omschrijft. Zo voelde ik het ook. Dit kwam met 16-17 weken. En nu zijn het echt schopjes en zie je ze ook aan de buitenkant.