Ik voel de laatste tijd als ik mijn hand op mijn buik leg soms een kloppend gevoel Is dat mijn hartslag?Of wat ligt daar allemaal? Het is ook niet zo echt regelmatig. Als dat mijn hartslag is ga ik mijn kindje bijna niet voelen want het overheerst alle andere gevoelens denk ik En nog een vraagje : waar ligt je kindje ongeveer als je bijna 16 weken bent? Verandert het van plaats dat het soms meer rechts of links ligt en hoe hoog ongeveer :
ik heb nou precies hetzelfde! mijn hartslag is zo sterk dat ik zo nooit mijn kindje zal voelen als het nog zo klein is...
Ik heb het ook (ook zo vanaf week 15) dat als ik mijn hand op mijn buik leg (linkerhand aan linker kant buik, net onder mijn navel) voel ik het ook. Bij mij is het heel regelmatig en denk ook dat het mijn eigen hartstlag is die ik voel. Getrappel van de baby herkende ik gelijk als iets anders. Voelde dit van binnen en later ook pas aan de buitenkant. Nu zie je zelf mijn buik bewegen wanneer ze een goeie trap geeft. Komt vanzelf!
Zo met 16-18 weken eindigt je baarmoeder net onder je navel dus dan ergens tussen je schaambot en je navel kan je je beeb voelen. Het beste lukt dat als je helemaal plat ligt en dan gewoon een beetje zachtjes drukken op je buik tot je op wat hards stuit... meestal een harde bobbel dat is dan een rug-kont-kop. Drukken kan echt geen kwaad zit vruchtwater genoeg. Het zit idd vaak op een andere plek. De schoppen van je beeb worden steeds krachtiger en daarom zul je je eigen hartslag steeds minder voelen, verder zit je hartslag ook niet door heel je buik, mijn beeb schopt nu bijv veel onderin als ik achter de pc zit. Die hartslag is trouwens van een groot bloedvat wat ook mee naar boven wordt gedrukt. Echte schoppen die ik ook van buitenaf voelde heb ik nog maar een paar keer gevoeld hoor en ik ben al iets verder maar ik voel savonds wel vaak wat gedraai ed in mn buik (kan mn man ook voelen) en schoppen van binnen.