Ik heb een beknelling in mijn nek en de revalidatiearts zei heel duidelijk dat ik geen risico's moet nemen. Karten lijkt mij een énorm risico; nooit doen. Eerlijk? Ik zou het hem verbieden. Op de MRI een hernia zichtbaar en dan gaan karten? No way.
Gewoon zijn vrienden inlichten dat het niet verstandig is met een hernia te gaan karten. Dan haal je de druk weg vd groep om toch te gaan karten. Hij is geen werknemer, oftewel niet kunnen werken is geen inkomsten! Overigens een vriendin is 3x geopereerd aan een hernia op dezelfde plek, de ruggenwervel is nu gewoon verdwenen. Ze is nog geen 30 jaar. Ze heeft veel pijn, kan weinig. Dus een hernia moet je wel serieus nemen.
Een hernia moet je zeker serieus nemen. En met een groep jongens karten gaat altijd heel fanatiek. Dus zou het ook zeker afraden liefst verbieden! Wat anderen ook zeggen eigen bedrijf niet werken is geen inkomen!
Mijn eerste reactie is waarom zou je dat willen en doen. Zou het zelf niet doen en zou mijn vriend ook verbieden.
Ik heb zelf een hernia gehad en ben er aan geopereerd. Was geen pretje en een lang herstel (meerdere maanden). Hij loopt een enorm risico dat de hernia erger wordt en dat hij ook uitval krijgt en maanden niet meer kan werken. Van de arts en fysio heb ik heel nadrukkelijk het advies gekregen om dingen als karten, trampoline springen, hardlopen voorlopig niet te doen. Lijkt me dus heel duidelijk dat hij dat niet moet doen!
Ik ben zelf al ruim 20 jaar rugpatiënte, inclusief hernia's, en raad het hem ten zeerste af!! Ik ga zelf over twee weken bowlen, heb meerdere mankementen en kan me daar nu al druk over maken, weet dat ik daarna een terugslag krijg maar omdat het bij mij chronisch is kies ik m'n momenten zeg maar...sta vaak buitenspel. Bij je man is het niet chronisch en hij heeft een eigen bedrijf, waarom dan dit risico nemen?!?!? Hij kan toch evengoed mee, alleen niet karten...
Oke, dan zou ik ook nee zeggen. Maar goed ik snap hem ook wel dat er nu iets leuks is en hij wil ook gewoon meedoen. Verstandig is het alleen niet maar verstand en gevoel zijn het hier ook vaak niet eens. Hopelijk heb je hem kunnen overtuigen??
Het feit dat artsen het nodig vonden om 4 weken geleden een MRI te maken, dan lijkt het me duidelijk dat karten niet zo'n goed idee was, dan had hij ook die MRI niet hoeven hebben?
Hai dames! Bedankt voor alle reacties. Ik heb er een paar van aan hem voorgelegd en hij is uiteindelijk toch niet gaat karten. Ook heb ik hem vriendelijk meegegeven dat hij, als hij toch door zou zetten EN er wat zou gebeuren. Hij dan ook maar gelijk een rolstoel mocht aanschaffen waarmee hij zichzelf voort zou kunnen bewegen, want ik zou geen vinger naar hem uitsteken op dat moment. Oja en verhalen over incontinentie en impotentie waren ook iets waar hij niet direct aan had gedacht.