Eind April worden wij voor de eerste keer tante en oom! Nu wil ik een kraammand maken. Ook omdat de moeder van mijn man en zijn zus is overleden. (mijn moeder maakte een mand voor mij, dus wil ik het voor haar doen) Het mag dus best speciaal..... Maar nu????? Ik zoek tips tips tips om in de mand te doen!
Er zijn al meerdere topics over geweest (zoekfunctie op tiendagenmand of kraammand etc) Maar wat kan er in? Luiers Rompertje Speentje(s) Wat lekkers voor mama (douchespul, parfum, leuk tijdschrift) Wat lekkers/leuks voor papa Bruin bier voor de BV Mooi fotolijstje Tegoedbon voor fotoshoot KLedingsetje Oh ja niet te vergeten: tissues voor de kraamtranen
Ik heb nog een aanvulling op de tips van Hopmarjanneke. Wat ook leuk is zijn van die potjes voor het 1e haarlokje en 1e tandjes. Een voorleesboekje met persoonlijke tekst voorin van jezelf Een bloemenbon en ik zal eens opzoeken wat in mijn kraammand zat. Weet je al wat het wordt jongen/meisje ?
ik heb er laatst ook een gemaakt. Heb me laten inspireren door deze website: Lief Klein Konijntje vond ik echt hele schetige ideetjes op staan. Ook om het kwa kleur en stijl een beetje bij elkaar te laten passen. Succes enneh als ii klaar is een foto ter inspiratie voor de volgende die er een wil maken ????
Bij mij zaten er verschillende dingen in, kreeg er 2, oa; klok boekensteunen speeldoos knuffel bad/verzorgingsprodukten badcape kraamanijs (=likeur) chocoladebeschuitjes badspeeltjes badschuim voor mama
Bedankt voor het meedenken zover! Het moeilijke is dat ze weet wat het wordt, maar dit niet zegt, en een nogal eigen smaak heeft.... Dan worden kleertjes en zo al lastiger. Als ie klaar is maak ik zeker een foto!
ik heb bij de geboorte van mn dochter ook een kraammand gehad, en bij één cadeau zei m'n moeder dat ik hem open moest maken als ik in een dipje zat, kraamtranen bijvoorbeeld ( achteraf nooit last van gehad, maargoed ), daar zaten dus een doos zakdoekjes en chocolaatjes in haha... vond het echt geinig..
wat ik erg leuk vond was de babyfoto van mijn man en zijn zus, met de vraag erbij of het een .... meisje was of een .... meisje?! Op de puntjes mijn achternaam en de achternaam van mijn man. Wat ook grappig/lekker was; - een 1/5de staatslot - set slabben met de dagen van de week - grote reep chocolade - mama bodylotion en douchegel van zwitsal
Wij hebben laatst voor mijn zwager en schoonzus zo'n pakket gemaakt. Als 'mand' hadden we een boxzak gekocht. Vonden ze erg leuk! Verder: slabbetjes, knuffeltje, tutdoekje, speelgoedje, verzorgingsproducten mama en baby, bruinbiertje, leuke luierdoekjesbox en kleertjes! Wij wisten ook niet wat het zou worden en hadden vlak van te voren twee setjes kleertjes gekocht. De andere hebben we daarna terug gebracht...
Ik had voor mijn vriendin zelf een bon gemaakt dat ze op mijn kosten een fotoshoot mocht doen. Met kindje en/of kindje alleen. Misschien kun je hiervoor ook ergens wel een tegoedbon krijgen. Maar ik ben meegeweest en was erg leuk.
Ik heb er voor mijn beste vriendin een gemaakt die vorige week bevallen is. Ik heb het volgende erin gedaan. - Fles champagne. - Een fototaart van de hema. Ik had een doosjes gemaakt met een kaartje, dat het cadeau later die dag zou komen) - Een oppasboek (omdat het kindje naar KDV zal gaan). - Opperdepop kookboek van de AH. - Een zilveren hangertje in de vorm van een ooievaar met doek aan z'n bek (tijdens haar zwangerschap heeft ze een armband met een voetjes bedel gekregen). - Fotoboekje van Nijntje. - Babypakje - Babyboekje, prentenboekje. Mijn vriendin vond het echt helemaal geweldig. Vooral de taart en de bedel zijn in de smaak gevallen!! Succes!!
-van die grote gehoorbeschermers voor Papa (die bouwvakkers ook altijd dragen) van de Gamma, was hier groot succes! -tshirt met 'papa' erop voor papa (bv online bij simplycolors te maken)
Ik heb twee manden gehad bij de oudste, moet even terugdenken wat er allemaal in zat hoor.... Van mijn Ouders: paasversiering (kindje is op witte donderdag geboren ), memorie (erfenis van oma, die overleed tijdens mijn zwangerschap), pak koffie, potje met fruit, douchefris voor papa en eentje voor mama, doos tissues Van mijn vriendin: anijslikeur, bruinbier, Schrobbelaer voor papa, voorlees/puzzelbijbeltje, soort van "vertel eens mama" boekje, shirtje met 50% mama, 50% papa, 100% ikke, nog een ander shirtje, broekje, vestje.... hmmm moet toch even het fotoboek nakijken waar ik alle kadootjes in heb vermeld. Oh ja wat ook leuk is als kadootje: zo;n gipsafdruk-kitje voor handjes of voetjes
Even hard nadenken wat er bij Levi in zijn mand zat - armbandje met zijn naam - woezel muziek knuffel - oei ik groei boekje - speen + koord En toen wist ik het niet meer.... geloof wat kleine spulletjes als rompertjes etc.