Wat zouden jullie doen?mp "irritatie"

Discussie in 'De lounge' gestart door Mv6, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schets de situatie even:

Ik koop iets via marktplaats , wil het volgende dag ophalen mensen zijn denk ik op vakantie dus kan pas enkele dagen later.

Enkele dagen later is mijn man een paar dagen weg dus geen auto maar ik geef aan iemand te vragen om te rijden geen probleem!zegt verkoper hij houdt het artikel vast

Gisteren krijg ik mail of het lukt voor donderdag het artikel op te halen
    Geen probleem wilde ik vanavond doen begin van de avond mail ik nog een keer omdat ik geen reactie had ontvangen
    Verkoper zegt mail van gisteravond niet ontvangen te hebben maar deze wel en heeft ondanks de afspraak het artikel vandaag aan iemand verkocht !

Het gaat om iets voor mijn dochter en die was er erg blij mee zomaar vervanging vinden gaat niet of het kost 379€ ;)

Nu vertelde ik dit geïrriteerd tegen een vriendin en die zei je hebt een schriftelijke overeenkomst je zou heel vervelend kunnen doen je bereikt er weinig mee maar misschien een les
    Nu in mijn boosheid vind ik het een prima idee maar ik denk dat het morgen wel anders is haha

Wat doen jullie in zon situatie?

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Lekker laten gaan.

Wat wil je doen dan, het artikel terugclaimen? Gaan ze echt niet doen hoor. Ik zou je tijd steken in het zoeken naar dat artikel ergens anders.
    Misschien dat iemand hier je daarmee kan helpen?

Het is echt erg l*llig, maar zo zijn wel meer mensen op mp.

3. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat is ook zo maar ik vind het zo aso!
    Ik had het artikel diezelfde dag of de volgende al op willen halen hij kon niet

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nou, je kan er natuurlijk altijd een boze mail achteraan doen, maar ik denk dat het weinig zin heeft.

Het is inderdaad best aso, maar als iemand daar al maling aan heeft maakt die mail van jou hem ook niet veel uit.
    En zolang het product nog in zijn bezit is, mag hij er natuurlijk mee doen wat hij zelf wil.

Net zoals verkopen en bij aankomst van koper besluiten het niet zelf te houden. Knap vervelend, maar het is zijn goed recht.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Laten gaan...je bereikt er niets mee behalve dan dat je veel tijd kwijt bent. Je kan natuurlijk wel een mailtje sturen waarin je even je woede kwijt kan

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Je kunt verder helaas niks, behalve dan een mailtje sturen met wat je er van vind.

7. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets aan te doen....
    Ik heb het zelfde gehad met een caravan, afspraak gemaakt voor bezichtiging en uurtje van te voren werd ik afgebeld.... Caravan was ongezien verkocht, terwijl ze hem zou vasthouden tot aan de bezichtiging.... Ook zo lekker lullig...
    Maar goed... Wasn't ment to be... Denk ik dan. Inmiddels voor veel minder geld en nieuwere grotere caravan gekocht voor flink minder geld..

Succes met je zoektocht naar een 'nieuwe'

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel vervelend!
    Maar wat wilde je vriendin eraan gaan doen dan?
    Ik zou niet weten wat want je kunt er niks mee...daarbij zou ik het heel kinderachtig vinden.
    Die mensen hadden het geld mss hard nodig;)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Het komt denk ik erg vaak voor dat mensen die iets willen kopen uiteindelijk toch niet komen opdagen of er op het laatste moment vanaf zien. Dan is het op zich wel begrijpelijk dat ze het verkopen aan iemand die eerder langskomt. Al is het wel zo netjes om te melden dat ze het niet voor je vasthouden.

10. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Mp is toch niet bindend? Waarschijnlijk heeft hij een hoger bod gekregen ofzo...of had het geld snel nodig.

Idd erg aso, maar je haalt er niks mee om er een dreigende zaak van te maken. Aangezien mp niet bindend is volgens mij...

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Het is lullig, maar zo kan het wel gaan.

Ik zou voortaan pas wat tegen je kind zeggen als je het al hebt. Scheelt teleurstelling.

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Je kan er niks.tegen doen. Mp is niet bindend. Je hebt zelf geen schade geleden dus kan je er ook niks tegen doen. Ik had laatst wat op mp staan en iemand had een bod uitgebracht en wou komen kijken. Dus heb toen afgesptoken dat ikbhet zou vast houden maar moest wel een week wachten tot hij kwam. Kreeg een veel hoger bod dus had dit tegen hem gezegd en die mensen wouden de dag erna komen. Kreeg een mail terug dat het bindend was en we een koopovereenkomst hadden. Heb contact gehad net mp en die bemoeien zich er niet mee en heb daarna voor de zekerheid contact gehad met rechtsbijstand en die zeiden dat hij niks kon doen omdat hij geen schade had geleden. Maar goed had tegeb hem gezegd dat als hij het echt zou kopen ik het wel vast zou houden maar hij kwam zelf niet opdagen ondanks dat hij wel zei dat hij het zeker zou kopen.

13. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja dat begrijp ik dan wacht je lang..

Hij was zelf zondagavond pas thuis en heeft het dinsdag aan een ander verkocht terwijl ik di/wo zou komen

Deel Deze Pagina