Hoi, Ik heb van een vriendin een wiegje kado gekregen omdat zei het niet meer gebruikten. Nou heb ik mijn baby erin gelegd maar dat midden stuk van ovaal matras zakt naar binnen toe een beetje is dit normaal of komt dit doordat zei lang hebben gebruikt voor twee kinderen. De ovaal matrasje wat erin ligt moet dat hard aanvoelen of juist zacht dus dat mijn baby er niet inzakt? En waar kan ik beste nieuw ovaal matrasje kopen voor de wiegje, we hebben al een handoek eronder gelegd maar helpt niet, als mijn zoontje eruit haal dan zie ik dat de matras gewoon inzakt ( midden gebied)
Als je het in de winkel niet kunt vinden, verkopen ze op de markt ook een soort van matrasspul die je zelf op maat kunt snijden.
Is hhet ongeveer even groot als de bak van de kinderwagen? Want dan zou je bij een babywinkel een kinderwagenmatrasje kunnen halen die hebben ze meestal wel op voorraad liggen. Het matrasje wat er nu in ligt zou ik zeker niet meer gebruiken. Doordat er ligkuilen in zijn ontstaan kan je kindjje een voorkeurshouding aannemen met een afgeplat hoofdje als gevolg.
Ik heb een ovaal matrasje bij de babydump besteld Matras Voor Kinderwagen / Wieg | Matrassen | Baby-Dump ik doe er dan 2 op elkaar omdat ik overal lees dat matrasje 8 cm moet zijn. Heb ze helaas nog niet binnen dus kan niet vertellen of ze stevig zijn.
Deze regel geldt alleen voor ledikanten en niet voor wiegjes. Het ligt aan de hoogte van het wiegje. In bijv. een mozes mandje mag je nooit een dikker matrasje dan 3 cm vanwege de veiligheid.