Ik mag toch hopen dat je met deze opmerking niet op mij doelt??? Want dan weet jij ook niet waar je over praat...
Dit zit je hoog en dat begrijp ik heel goed. En ik lees eruit dat je omgeving weinig begripvol reageert. Maar als je boos bent of verdrietig, dan kun je je frustratie beter richten op de medische en farmaceutische wereld en niet op vrouwen die er voor kiezen om niet mee te doen aan MvM om welke redenen dan ook.
Ook hier moet ik even op reageren hoor.. Ik snap dat t heeeeeeel frustrerend moet zijn als je niet via de natuurlijke weg kindjes kan krijgen, ik moet er niet aan denken en gun het ook idd absoluut niemand! Maar geloof mij, er zijn nog heel veel hele erge ziektes waar absoluut geen begrip voor getoond wordt! en ik denk eerlijk gezegd dat dat bij ongewenst kinderloos zijn nog wel meevalt, ik heb iig nog nooit zulke opmerkingen gehoord in mijn omgeving, en daarbuiten ook niet trouwens! Dus die opmerking is gewoon niet helemaal terecht!
Sorrie meiden... Soms komt er bij mij een moment dat ik even moet spuwen... Dan zijn alle frustraties die ik tegenkom binnen de fertiliteit en hier op ZP, en niet alleen met mezelf hoor want ik erger me ook aan dingen die anderen overkomen die niet zomaar zwanger kunnen worden, weer opgekropt en dan moet ik even luchten... Sorrie sorrie sorrie... Ik heb niets gezegd... oke?
Ik zeg ook niet dat het zo is... en dat er geen ziekten/aandoeningen zijn waar geen begrip voor is... Maar het is een bepaald gevoel dat je af en toe eens bekruipt.. Wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is... Dat weet ik zelf ook wel... En als het aan mij lag waren er helemaal geen ziekten en aandoeningen, maar was iedereen gewoon zo gezond als een visje... Maar ik heb niets gezegd...
Ik snap je frustraties erg goed Wishgirl, en je hoeft wat mij betreft je excuses niet aan te bieden. Iedereen heeft een andere mening, en dat mag ook.
@wishgirl, dikke knuffel. Ik begrijp je frustratie wel en ik ben het met je eens dat er soms geen begrip wordt getoond voor ongewenste kinderloosheid. We kennen allemaal de opmerkingen wel, ga op vakantie, neem een hond etc. Dat is allemaal erg offtopic, maar wilde gewoon even laten weten dat het heel normaal is als je soms je frustraties eruit gooit. Hier gebeurt het soms ook en ik kan je vertellen dat het oplucht .
toen MVM bij mij kwam heeft ze het er duidelijk bij verteld, dat een gedeelte van de HCG inderdaad voor cosmetische doeleinden gebruikt wordn... helaas is dit niet te voorkomen, het heeft er ook mee te maken dat de cosmetica industrie dus meebetaald voor het verwerken ervan e.d.... tja, zolang er op de 1e plaats maar genoeg beschikbaar is voor de vrouwen die het nodig hebben om zwanger te worden... tja, zullen we er ons maar niet te druk om moeten maken... Zodra ze inderdaad cosmetische doeleinden boven zwanger worden gaan plaatsen moeten we er echt een probleem van maken.... maar dat is niet zo toch?
Ik vind het echt te achterlijk voor woorden wat er met die urine gebeurd!! Als ik ooit zwanger zou worden heb ik altijd aan MvM mee willen doen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar nu mijn twijfels over.. Ik vind het heel erg dat vrouwen die moeilijk zwanger worden lezen dat de urine gebruikt word voor dikkerts die misschien wat meer moeten gaan sporten en minder eten. Zo.
Hier sluit ik me bij aan. Verder wil ik even zeggen dat ik de 'plassende vrouwen' erg dankbaar ben en ik vind het jammer dat hierdoor vrouwen hun voornemen om mee te doen met MvM herzien. Er is namelijk een schrijnend tekort aan Pregnyl, en ook al heb ik het nu veilig in mijn koelkastje liggen en hoef ik me geen zorgen te maken dat er nu niet meer genoeg is, maak ik me wel zorgen over alle vrouwen die na mij komen en het nodig hebben in de toekomst. Ik hoop dat vrouwen het helpen van andere vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen als zo belangrijk zien dat ze de 'dikke mensen' door de vingers zullen zien en toch gaan plassen. Zora heeft gesproken.
Wishgirl, je hoeft je helemaal nergens voor te verontschuldigen hoor! Wat ik zei: je frustratie voor het onbegrip is duidelijk voelbaar en als je het hier niet eruit kan gooien, waar dan wel? Sterkte!
Tsja, en hier word ik dus wel heel kriegel van. Niet van Babebabe natuurlijk , maar van wat die mensen van MvM dan zeggen. Natuurlijk kunnen zij er wel iets aan doen! Organon/MvM kiezen ervoor zich erbij neer te leggen dat de cosmetische industrie meebetaalt hieraan om zo meer winst te kunnen maken! En het probleem is dus blijkbaar dat er niet voldoende overblijft voor pregnyl en dat dus de plassende vrouwen op deze manier op hun gevoel worden bespeeld en ze voor jan lul in die kannen piesen. Of iig niet voor het doel waarvoor ze denken dat ze het doen. Ik vind dat echt niet kunnen! De enige die daar paal en perk aan kunnen stellen, zijn de farmaceuten, als ze het maar willen (en ze willen het blijkbaar niet want dat zou betekenen dat ze financieel in moeten leveren op de toch al monsterbedragen die omgaan in die industrie)
Ik lees al een tijdje mee en wil toch even reageren (eindelijk) Ik heb een gesprek gehad met MvM en daar ben ik ook gewezen op het feit dat het niet alleen voor minder vruchtbare stellen word gebruikt maar ook voor cosmetische dingen.. Ik heb om persoonlijke redenen niet meegedaan, maar daar had een afslankmiddel niks mee te maken.. Ik vind het het belangrijkst dat het word gebruikt voor stellen die moeilijk kindjes kunnen krijgen, dat staat voorop.. Nu zijn wij behoorlijk snel zwanger geraakt, maar ik ken wel mensen die al jaren bezig zijn voor een eerste of tweede kindje dus weet hoe belangrijk dit HCGhormoon voor die mensen is... Wat is nog wel even wil zeggen is dat men er vanuit gaat dat het voor 'belachelijk dikke rijke LUIE mensen' word gebruikt om af te vallen.. *in eigen woorden samengevat* En dat zal ongetwijfeld ook zo zijn, maar er zijn ook mensen die van alles geprobeerd hebben en bij wie sporten/gezond eten e.d. niet bij geholpen hebben en als je dan de mogelijkheid hebt tot dit hormoon en het helpt wel, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.. Ik denk dat je niet gelijk de 'afvallers' moet aanvallen maar de bedrijven die het aanbieden en degenen die het voorschrijven... Nogmaals, laat voorop staan dat ik het belangrijk vind dat er voldoende beschikbaar is voor minder vruchtbare stellen..
Meiden, Ik wil diegene die wekenlang in een potten plassen heel erg bedanken! door jullie kunnen wij geholpen worden met onze wens! Zo, ik dacht.. jullie mogen ook wel eens bedankt worden voor hetgeen wat jullie voor een ander over hebben! Liefs!
ff off topic: daar wordt ik dan weer een beetje kriegel van Ik werk zelf bij een grote biochemisch pharmaceutisch bedrijf, maar als je weet hoeveel tijd en geld (gemiddeld 10 jaar en miljarden euro's) voordat een medicijn uberhaupt op de markt gebracht kan worden (en dus in die 10 jaar alleen maar geld kost), dan weet je misschien beter waarom medicijnen soms zo duur zijn. Er gaan inderdaad monsterbedragen om in deze industrie, om je voorbeeld te geven, voor research en development zet ons bedrijf jaarlijks 40 miljard opzij, zonder dat daar ook maar 1 euro voor terugkomt. Het kan ook zomaar zijn dat een medicijn in ontwikkeling blijkt niet te werken of hele erge bijwerkingen te hebben, en dat zijn al die miljarden weggegooid. Maar je moet het wel proberen, anders vind je natuurlijk helemaal niets. Maar als een medicijn dan werkt, het wordt goedgekeurd en het wordt op de markt gebracht, dan kost dat uiteindelijk wel wat geld, want ja, aan het einde van de dag zijn ook wij in de pharmaceutische industrie, ondanks de maatschappelijke raakvlakken die er zijn, een bedrijf dat winst moet maken, want zonder geld geen research en geen nieuwe medicijnen ... het is een cirkeltje. on topic: ik ben er nog niet over uit. Ik vind het aan de ene kant jammer dat een product, dat toch al niet overdadig voor handen is, voor dergelijke doeleinden wordt gebruikt, terwijl er meerdere mogelijkheden zijn om af te vallen; terwijl voor vrouwen die graag zwanger willen worden Pregnyl het enige medicijn is. Aan de andere kant, als de cosmetische industrie daaraan meebetaald (en dus daarmee gebruik afdwingt) om zo de prijs iets lager te maken is natuurlijk ook wat voor te zeggen. Overigens for the record: ik val in allebei de groepen (heb overgewicht en spuit menupur en pregnyl tijdens mijn IUI om hopelijk zwanger te mogen raken.
@ Suzy: het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk is er geld nodig voor onderzoek, het gaat mij om de winsten die worden gemaakt door niet altijd even ethisch verantwoorde mechanismen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met medicijnen en farmaceuten, maar MvM/Organon moet niet net doen alsof er echt geen keuze is. Er is altijd een keuze.
Na bijna 2,5 jaar met onze wens bezig te zijn geweest is het ons eindelijk gelukt maar met behulp van medicijnen. Ik ben dus heel blij dat er vrouwen zijn die ons dit grote geschenk hebben gegeven. Zonder hun was het nooit gelukt! Nu ik zwanger ben heb ik er niet over na hoeven denken om mee te doen. Inmiddels ben ik al wat weekjes de potten aan het vol plassen. Bij mij was ook duidelijk verteld dat het ook voor andere doeleinden gebruikt werd. Ik heb dat naast me neer gelegd en heb gewoon in mijn hoofd dat ook andere vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen mijn plasje nodig hebben. Dat ik daar dan ook andere mensen mee help ach ja, ik weet dat in ieder geval ook een groot gedeelte wel op de goede plaats terecht komt! Laat je dus niet tegenhouden. Ook mensen die praten over dat ze er geen geld voor krijgen snappen denk ik helemaal de bedoeling niet van mvm. Het is ook iets waar je achter moet staan. Je helpt er andere mensen mee en het kost jou helemaal niks want dit krijg je gewoon gratis en voor niks. We zijn niet alleen op de wereld en als je dan wat kan doen voor andere mensen waarom niet?
hier nog iemand die over je valt... hoe meer mensen (zeker na een goedbekeken test-programma als kassa, als die niet waren teruggefloten!) pregnyl voor andere dan zwangerword-doeleinden gebruiken, hoe schaarser het wordt voor de mensen voor wie het gemaakt wordt: zij die het nodig hebben om zwanger mee te worden. juist om die schaarste gaat het. los van dat ik het totaal immoreel vind. verder sluit ik me volledig aan bij trees: afvallen kan (en moet mijns inziens) met bewegen, bewust eten, enzovoort. belachelijk.