En dat is zeker? Want ik heb mijn salaris best wat hoger ingeschat dan hij daadwerkelijk is. Ik krijg dus best wat geld terug normaal gesproken. En zou het best zuur vinden als dat niet zo is ( BD heeft mijn jaarloon trouwens zelf veel hoger ingeschat dan hij daadwerkelijk is Dus zou me flink genaaid voelen als ik dan niets terug krijg terwijl ik wel meer betaal dan eigenlijk nodig is)
Ja, weet ik zeker. Maar als ik jou was zou ik het gewoon even checken bij de belastingdienst zodat jij het ook zeker weet. De definitieve berekeningen van alle toeslagen worden gebaseerd op de definitieve berekeningen van je belastbaar inkomen. Maar kan idd wel lang duren. Wat ik dus elk jaar doe, is begin november altijd een inkomenswijziging doorgeven gebaseerd op de laatste werkelijke schattingen. Zo krijg je alles wat je nog tegoed had in december en niet pas bij de definitieve berekeningen. Als je als controle wordt uitgepikt, kan het namelijk nog langer duren. Vrienden van ons zitten nog steeds te wachten op de definitieve berekening van 2010... Ik snap trouwens niet waarom je je inkomen zoveel hoger zou doorgeven? Een beetje hoger snap ik nog, maar veel hoger? Waarom zou je elke maand teveel geld betalen?
Of het nu nog zo is weet ik niet, nu ze dit ook aangepast hebben maar de afgelopen jaren was het wel zo. Maar nogmaals, hier kunen wel 1a2 jaar overheen gaan.
De Belastingdienst heeft mijn inkomen zelf veel hoger in geschat. Heb ik niks voor gedaan. Ze hebben mijn inkomen bijna 3000 euro hoger ingeschat dan hij daadwerkelijk is. En mijn inkomen van volgend jaar ligt ook bijna 3000 euro hoger ( deze heb ik zelf aangepast nu ) Kwam er trouwens per toeval achter
Klinkt idd niet als veel, maar kan voor de toeslagen wel enorm verschil maken hoor heb ik gemerkt. Maar wij hebben een redelijke wisseling gehad in inkomens de afgelopen jaren, wegens wisselende banen, dus ik geef vaak wel 3 keer per jaar een nieuwe schatting door, waarvan de laatste dus in november.
Enige wat je nu nog kan proberen is om het nu nog aan te vragen voor 2012! Aanvraag duurt wel een paar weken maar je hebt het wel aangevraagd voor 31-12-2012 over het jaar 2012. Misschien krijg je het dan nog wel helemaal terug wanneer je je definitieve aanslag voor de kinderopvangtoeslag krijgt....
Die tip van in november je jaarsalaris aanpassen is een goeie. Dan weet je wel een beetje hoeveel het gaat worden. Helaas is het al november geweest, zal nu geen nut meer hebben. Heb ons namelijk ook wat hoger geschat voor de zekerheid omdat ML nog wel een voor zijn werk overuren maakt en dat heel onvoorspelbaar is dus.
idd. zodra je de aanvraag doet voor kinderopvangtoeslag krijg je tot max 2 maanden voor aanvraag vergoed. Doet ze nu een aanvraag per 15 dec dan krijgt ze terug vanaf 15 oktober en daarna. Alles daarvoor is pech gehad. Geen aanvraag is geen recht op kinderopvang. zorgtoeslag en kindgebondenbudget gaan vaak al automatisch bij het berekenen van inkomen. hiere heeft elke burger recht op (als inkomen laag genoeg is) kinderopvangtoeslag heb je alleen recht op als je kind op de kinderopvang zit, gaat niet automatisch en moet aangevragen worden. dit was trouwens wel bekend en een beetje fatsoenlijk kdv had dit ook moeten weten
Nee maar voor de toeslagen wel. Ik betaal er 95 euro per maand meer voor nou dat is toch best veel op jaar basis. Zeker als je het niet terug zou krijgen Ga nl niet de belastingdienst spekken door ze ruim 1000 euro kado te geven. Kan er zelf een hele hoop leuke dingen van doen!
Jellesma pleit voor een overgangsjaar. "Al deze mensen werken hard, hebben een druk leven en zijn in zee gegaan met een bonafide kinderopvangorganisatie of gastouderbureau en die de urenafname kunnen aantonen. Zij mogen niet het slachtoffer worden van deze te snel ingevoerde wet. Daarnaast pleiten wij ervoor dat er niet maandelijks teruggevraagd kan worden maar driemaandelijks. Ik vind het oneerlijk om aan drukke en hardwerkende ouders te vragen om elke maand hun salarisadministratie bij te houden." Bovenstaande is een stukje tekst, gecopiëerd uit het kassa stuk. Wij krijgen maandelijks KOT. Ik heb wel ons salaris een stukje hoger doorgegeven en de afgenomen uren zijn gemiddelde uren en heb ik dan weer een klein stukje lager ingesteld ivm dagen dat ik of mijn kinderen eventueel ziek/vrij zijn en ze dus niet naar de gastouder hoeven. Deze uren hoef ik dan niet te betalen en hoef ik dus geen KOT over te ontvangen. Op deze manier weet ik nooit mijn echte vaste uren over een heel jaar en zodoende heb ik een iets lager uren gemiddelde opgegeven.. Betekend dit nu ook dat het nu helemaal fout gaat, dat ik maandelijks mijn uren en inkomen had moeten aanpassen?
uiteindelijk kijken ze naar het totaalplaatje. heb je bijv 500 uur gewerkt (even rekensommetje voor voorbeeld) heb je recht op 700 uur opvang max voor kinderen die gebruik maken van kdv of gastouderopvang over heel 2013. (ze kijken per jaar niet per maand) heb je wisselende uren maar wel die 500 opgegeven zou ik in oktober kunnen berekenen hoeveel uur heb je ondertussen hebt gewerkt. loopt het ongeveer op schema kun je de kinderopvang zo laten, ga je toch over die 500 uur heen dan kun je de opvang uren wijzigen en krijg je die laatste maanden nog extra toeslag. denk je nou ik ga die 500 uur werk nooit halen zet je de kinderopvanguren voor de maand november en december naar beneden en zo compenseerd het het is echt niet veel werk. op toeslagen.nl kun je inloggen met digid en binnen 2 minuutjes heb je een wijziging gedaan je moet gewoon zorgen dat er eind van het jaar niet te veel verschil in de max aantal uren opvang zit en de daadwerkelijke opvang. bijv je vraagt 40 uur per week opvangtoeslag aan en je werkt er maar 16. tja dan ben je de lul. je hebt dan veel meer aan toeslag geld gekregen dan nodig en dat is dan ook geen vergissing maar eerder opzettelijk. dit was voorheen een groot probleem daarom de scherpere maatregels. je kunt hier zelfs een boete voor krijgen. ik houdt het wel bij maar heb veel minder opvang opgenomen dan ik max mocht hebben dus dat zit wel goed. het iets hoger van salaris is geen probleem. sommige ouders geven echter op dat ze bijv maar 6000 verdienen en verdienen uiteindelijk 10000 euro. een groot verschil op jaar basis en zeker wat betreft toeslagen. het is bijna een verdubbeling van salaris. dat je meer verdiende was waarschijnlijk al eerder duidelijk en had dus een wijziging in moeten voeren. beetje nalatig verder staat er in het artikel dat ze niet van werkende ouders kunnen verwachten alles bij te houden en te wijzigen. ik vind dat juist wel een taak van de werkende ouder. bedoel als de belastingdienst overal achterna moet gaan is het nog veel meer werk. jij hebt kinderopvang nodig, jij wil toeslag dan moet je er ook iets voor doen
Mijn dochter zit op een kdv die van 7 tot 7 open is, en betaal dus ook die uren, of ze nou pas om 10 uur komt en om 5 uur weer opgehaald word maakt dus niet uit. Betaal gewoon die 12 uur per dag. Ze gaat 2 dagen heen, en 1 middag komt mn schoonmoeder opassen en zelf werk ik dus 22 uur. Ik ga wel eens een uurtje eerder weg, als t rustig is bv. Heeft dit dan gevolgen voor mijn kot?
Dat vraag ik me ook af idd. Ik werk 22 uur in 4 dagen 1 dag gaat mijn zoontje naar oma en 3 dagen naar de opvang. En ook ik ben verplicht om 10 uur af te nemen ondanks dat hij vaak van 8 tot 3 gaat ( soms tot 4 )
babyR 52X 24 uur = 1248 52 X 22 uur = 1144 1144 is 100 % je mag 140 % van je gewerkte uren opgeven en daar krijg je opvangtoeslag over dus. 140 % is 1601,6 uur per jaar dus er is niet aan de hand, in jouw geval.
saja 52 X 30 =1560 en ook jij mag tot 1601,6 uur opgeven, dus ook bij jouw gaat het goed, alleen moet je even goed kijken hoeveel uur ze precies aangeven bij kdv. soms zeggen ze dat het 31 uur is omdat het dan zo valt qua 30 en 31 dagen durende maanden . dus dan moet je dat even uitrekenen, want bij jouw zit het er wel dicht tegen aan.
Ik heb het nu aangevraagd, helaas pas vanaf 1 november dus vanaf 16 oktober, die vlieger ging niet op helaas. Maar als de uren op de opvang altijd gelijk zijn elke maand maar me inkomen elke maand anders is, moet ik dat dan ook doorgeven en als ik niks doorgeef gaat het dan vanaf nu wel automatisch of moet ik voor 2013 nu weer opnieuw invullen?
sowieso is het verstandig om elke 2 maanden even na te kijken hoe je zit qua inkomen en dat even wijzigen als het veel verschilt, maar als jij aangeeft dat er zoveel uur gebruik gemaakt word van kinderopvan en je geef teen te hoog inkomen op , krijg je de rest wel terug alleen duurdt het langer . Zolang de uren die er afgenomen kloppen is het geregeld, alleen is het voor jezelf ook gewoon prettiger als je hem eljke 2 maanden ged aanpast en dan eventueel 1000 euro hoger zet zodat als er wat extra"s binnen komt je dan niet gelijk hoeft te wijzigen.