134,5 x 12= 1614 !! dat is te veel op basis van 22 uur per week. Dus dat zou betekenen dat je 13 uur helemaal zelf betaald volgens mij maar dat moet je even nakijken en z.s.m. doorgeven zodat je geen eventuele boete krijgt Even belastingtelefoon bellen dus maandag .
Ja precies, nou ik had net nog even zitten bekijken maar we krijgen 277 euro per maand terug en dat eigenlijk vanaf juli dus dat is gewoon ruim 1000 euro wat we mis lopen, vind het onzin dat mensen zeggen dat je het ook niet nodig zal hebben als je het niet terug vraagt elke maand, wij hebben het van onze spaarcenten betaald zodat we dat einde van het jaar weer terug konden vragen, tenminste dat dachten we. Ik houd maar de helft van mijn salaris over helaas, de rest gaat naar de kdv en dat is al met de teruggaaf erbij gerekend. Hopelijk worden de regels voor dit jaar nog versoepeld want er zijn meer mensen die ik ken die het niet hebben teruggevraagd en bij sommige gaat het om nog meer geld. Als ze iedere ouder geinformeerd hebben in dec/jan dan zouden ze eigenlijk dit hele jaar de nieuwe ouders ook een brief moeten sturen met deze melding of in ieder gevak een melding maken bij de proefbereking: let op, direct aanvragen vanaf startdatum kinderopvang. Ik had er echt werkelijk geen idee van. Wist alleen dat het dit jaar was aangepast dat je max 140% kon terugvragen omdat daarmee gefraudee werd.
Ohhh ik heb zelfs 135 uur! Dat is kut... Maar hoe ga ik dat doen want ik ben bij het kdv dus verplicht om 10 uur af te nemen ook al gaat ie soms niet die 10 uur.
In principe is het zo dat je volgens de berekening van de BD met die 140% 1 werkdag kunt opvangen. Dus voor een werkdag van 8 uur, krijg je 11,2 uur vergoed. Alles boven die 11,2 uur, krijg je niet vergoed en moet je volledig zelf betalen. Dit is zo gedaan omdat de meeste KDV's 11 uur per dag geopend zijn. Werk je 3 dagen en neem je 3 dagen KDV af van 12 uur per stuk, dan moet je dus per dag 0.8 uur zelf betalen. Werk je 2,5 dagen en neem je 2 dagen KDV af en 1 middag/ochtend door opa/oma/buurvrouw enz, dan heb je dus geen reden om je zorgen te maken... @Lindavlindertje: Heb je een contract voor een bepaald aantal uren? Dan kun je dat gewoon als gemiddeld nemen. Anders moet je zelf "even" uitrekenen/schatten hoeveel uur je werkt per jaar en dat delen door 52. Ze willen bij de BD voor de berekening weten hoeveel uur je werkt per week! Even opletten dus. @BabyR: In principe maakt het niet uit of je eerder weggaat of niet. Je werkt 22 uur x 140%= 30.8 uur wat je vergoed krijgt. Je neemt 24 uur af, dus daar zit je nog ruim binnen. Een uurtje eerder weg hoef je sowieso niet te verrekenen, ik neem aan dat je die wel weer inhaalt. En zo niet, dan is er dus nog geen man overboord, omdat je nog binnen de marge valt.
Maar hoe zit het dan bijv met mij? Ik werk 22 uur in 4 dagen en neem 3 dagen opvang van 10 uur af ( dit moet omdat ik geen half dagdeel kan nemen ivm werk tijden.)
Even rekenen: 22 uur x 140% is 30.8 per week. Je neemt 3 dagen van 10 uur af = 30 uur, dus je valt nog net binnen de marge. Jij krijgt dus alle uren die afneemt vergoed. Je hebt zelfs nog een ienieminie beetje over...
dit is natuurlijk een hele kromme redenering. Jij bent altijd zelf verantwoordelijk voir de juistheid van je inkomen voor de toeslagen. Daarom krijg je altijd een voorlopige beschikking zodat je tijdig je inkomen kunt aanpassen. Als jij dat niet doet kan bd niet helpen. en bd spekken met kot?
Ik heb het idd aangepast toen ik de voorlopige beschikking kreeg ( die kreeg ik vorige maand terwijl S vanaf augustus naar het kdv gaat ) Maar het is toch raar dat de BD die eigenlijk precies horen te weten wat jij verdiend je salaris 3000 euro hoger in schatten dan het eigenlijk is?
Maar ik neem 135 uur per maand af volgens het kdv ( sorry ik snap er weinig van hihi ) Zit het dan ook nog goed?
Wat ik alleen nou niet begrijp. Moet ik nu iedere maand opnieuw gaan aanvragen? Of kan ik wel gewoon in januari aangeven voor de rest van het jaar bij wijze van spreke (vooruit dus)?
Betaal je dan elke maand hetzelfde aantal uren? Zo ja, dan: Je neemt per jaar 1560 uur kdv af: 30 uur per week x 52 weken= 1560 uur per jaar. Je werkt 22 uur per week: 22 x 52 weken= 1144 uur werken per jaar. 1144 x 140% (vergoeding BD) = 1601.6 uur wat je vergoed krijgt. 1601 - 1560 = 41 uur over waar je nog KOT over zou kunnen krijgen. Je zit dus nog binnen de marge... Snap je het zo? Duidelijker kan ik het eigenlijk niet maken...
De BD heeft laatst, bij iedereen die een toeslag krijgt het jaarsalaris aangepast ivm de nieuwe belastingregels die per 1-1-2013 ingaan. Heeft het daar misschien mee te maken? Voor veel mensen betekent dit dat het bruto jaarsalaris omhoog gaat.
Ja ik betaal elke maand het zelfde. En ja zo snap ik het hihi thanks voor de uitleg! Was al bang dat ik straks in de knoei kwam
Nee dit was nog van dit jaar. En ik ga er helaas niet op vooruit bruto volgend jaar maar die van volgend jaar laat ik nog even staan omdat we vanaf maart geen opvang meer hebben ( man heeft geen werk meer ) Dus die pas ik pas aan op het moment dat we weer gaan afnemen.
Maar ze zegt dat ze 135 uur per maand betaald, dat betekend dat ze per jaar 1620 uur betaald, dan zit ze dus niet binnen die marge.
Hmmm.... Je hebt gelijk. Dat had ik even niet gezien. Hoe komen ze dan aan die 135 uur? 30 uur per week is 120 uur per 4 weken. Nou is een maand iets langer, maar dat kan dan geen 15 uur schelen. Volgens mij berekening zou je 1560 uur opvang per jaar : 12 maanden = 130 uur per maand af nemen. @Saja87: Kan het zijn dat ze 11 uur opvang voor een hele dag rekenen? Ipv 10? Dat is namelijk de meest voorkomende daglengte, zeg maar. EIk zou het even na gaan vragen hoe ze aan 135 komen, als jij zelf uitrekent dat het maar om 130 uur gaat, als ik jou was. In dat geval zijn er idd uren die je moet betalen die je niet vergoed krijgt. Het is dan niet zo dat je kind niet meer naar de opvang mag, alleen moet je die uren helemaal zelf betalen. Ik heb bij mijn KDV nog een "oud" contract. Dat wil zeggen dat ik voor Jitte voor de 15de van deze maand door kan geven welke dagen ze eventueel niet komt volgende maand. Deze hoef ik dan niet te betalen aan het KDv, maar ik moet die dagen wel aan het begin van het jaar al meenemen in mijn berekening hoeveel toeslag ik krijg. Ons kdv is in de zomer altijd 3 weken dicht en we gaan nog op vakantie met de Carnaval, dus dat zijn al 4 dagen opvang die ik niet hoef te betalen en waar ik dus geen toeslag voor hoef. Bij Jelle op de BSO (en bij de "nieuwe" contracten van het KDV) betaal ik dus wel het volle pond. Jelle gaat van 15.30 tot 17.00 naar de BSO en ik moet betalen van 15.00 tot 18.30. Ook vakanties betaal ik gewoon door. De BD en ik betalen een fiks bedrag elke maand aan uren waar ik geen gebruik van maak. (elke week al 2 uur en minstens 4 hele dagen vakantieopvang per jaar)