Kassa kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lindavlindertje, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt het zijn indd dagdelen van 11 uur oepsie!

Maar hoe kan ik dan zorgen dat ik die uren niet zelf ga betalen. Want dat vind ik eigenlijk best veel.
    Moet ik dat regelen met het kdv of bij mijn werk? Want dat is het nadeel met mijn werk ik kan niet 22 of 24 uur in 3 dagen werken :(

2. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij nemen eke dinsdag gastouder opvang af, van 8.00-17.30 dus 9,5 uur. Ik moet dus eke maand in de gaten houden of er geen 4 of 5 dinsdagen in de maand zit. Want dat moet ik dan elke maand aanpassen. Of als het 2 maanden achter elkaar 4 dinsdagen is hoef ik niks te doen en loopt hij door. Ik moet dus echt opletten dat als hij op 5 dagen staat en de volgende maand 4 dagen is ik hem aanpas anders krijg ik teveel haha.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar krijg ik dan geen boete van de BD als hij 135 uur gaat per maand?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Maar je kunt toch even uitrekenen dan wat je op jaarbasis aan dagen nodig hebt en dat delen door 12? Dan heb je elke maand hetzelfde bedrag aan toeslag. Je betaald dan naar verhouding de ene maand wat meer zelf dan de andere maand, maar aan het einde van het jaar is je saldo hetzelfde.

Ik had dat probleem met Jitte ook, omdat er de ene maand meer donderdagen in de maand zitten dan de andere maand. Maar elke maand een wijziging doorgeven is ook vragen om problemen...

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Of een Kdv zoeken met flexibele opvang, of naar een gastouder of je uren over minder dagen verspreiden. Anders moet je het verschil zelf betalen helaas.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja flexibele opvang op KDV heb je wel maar dan betaal je bijna 8 euro per uur ( dan betaal ik uiteindelijk meer als die 2 uur zelf )

En gastouder staat S. al heel lang ingeschreven maar zijn zulke wachtlijsten dat ik hem toch op een kdv heb moeten doen.

En mn uren verspreiden over minder dagen gaat niet met mijn werk.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Kan je niet 2 uur meer per week werken. Dan kom je nl wel goed uit.
    24x52= 1248
    1248x140%= 1747.2

Dan krijg je dus wel alles vergoed.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ik ben juist deze maand minder gaan werken omdat ik niet aan die 24 kom.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier ook, alleen is onze rekening niet zó hoog ;)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dan denk ik dat er helaas niks aan te doen is, ja of meer werken maar je gaf net aan dat dat geen optie is.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Da's een goeie. Als die toeslag alleen 'een lekker zakcentje' is...
    Gevalletje huid verkopen voor de beer geschoten is.
    Sja... Hier worden de salarissen (met geluk) 1x per jaar aangepast, maar niet zo bijster veel, dat het een groot verschil is. Komt allemaal goed aan het einde van het jaar. Dan krijgen we iets terug, of moeten we iets terugbetalen. Maar zal niet veel zijn. Als er een wijziging in de opvanguren komt, dan geef ik dat altijd z.s.m. door. Kan ook heel makkelijk, op Toeslagen Ben je nog geen 5 minuten mee bezig. En ook al zou je dat maandelijks moeten doen, boeiend! Is toch een kleine moeite?

On-topic: Ja, ik vind het slecht dat mensen dit niet wisten en het dus niet achteraf terug kunnen krijgen. Ja, de burgers hebben een haalplicht qua informatie, maar sommige informatie is wel héél lastig te vinden! Ik vind dat de belastingdienst op z'n minst nog met terugwerkende kracht over 2012 zou moeten uitkeren.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja precies! Dat hebben wij ook. Sterker nog, zo rekent ons KDV, dus we hebben iedere maand dezelfde kosten en aan het eind klopt het allemaal.

13. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

#Bluesky
    Je betaalt voor de BSO de uren die aan school verbonden zijn tot de sluitingstijd van BSO, meestal 18.30.
    Dus school stopt om 15u dan betaal je dus 3,5u en als school om 15.30 stopt dan betaal je 3u.
    Zo is het in de wet geregeld, als jouw BSO het anders rekent, dan doen ze het niet goed!

Bij ons is het KDV open van 7.30u tot 18u, dus 10,5u per dag.
    Apart dat het per regio verschillend is!
    Je kan wel verlengde opvang van 7u - 7.30 en van 18u tot 18.30u aanvragen, daar betaal je dan een extra bedrag voor.

14. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Oh ja en voor sluitingsdagen zoals kerst ed, wordt dit bij ons in het tarief meegerekend. PM'ers moeten op zo'n dag wel doorbetaald worden, alleen de verzorgingskosten ed niet.

15. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha had ik niet eens aan gedacht, maar hoe doe jij het dan als er een dag weg valt, de gastouder ziek of op vakantie is? Want dat weet ik in januari natuurlijk nog niet.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    in het ergste geval zit je er 19 uur overheen. een boete zul je voor dit aantal uren niet rkijgen omdat er duidelijk egen opzet in het spel zit (zoals bijv een verschil van 250 uu ofzo) die 19 uur zou je dan zelf moeten betalen uit eigen zak. offcieel he ik weet niet hoeveel je er langs mag zitten me de uren. misschien dat ze een regel hebben als een verschil van 25 uur in de + of - wordt niet vergoed.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoe zit dat dan als je bij de gastouder meer uren hebt afgenomen dan verwacht? Krijg je dan het te weinig ontvangen kot nog wel?

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat ieder KDV en BSO zelf mag weten hoe ze rekenen! Wij betalen per contractuur, dus niet van opening (of einde school) tot sluitingstijd! Normaliter nemen wij af van 7.45 - 17.45, dat is 10 uur per dag en omgerekend is dat 130 uur per maand (ongeacht hoeveel dagen die maand heeft!). Voor de BSO is dat hier ook zo. Als de school om 15.00 uur uit is, dan betalen we dus van 15.00 - 17.45 uur (want dan komen we ze weer ophalen).

Nu ik nog met verlof ben, gaat onze zoon korter naar het KDV, namelijk van 9.30 - 16.00 uur. Ik betaal dan ook alleen voor DIE uren. Omgerekend is dit 84,5 uur per maand. Dit heb ik ook doorgegeven op Toeslagen Ik betaal tijdens mijn verlof ook voor 84,5 uur per maand en krijg ook maar voor dat bedrag toeslag. Ik heb nu al doorgegeven dat dat per 16 januari (dan ga ik weer aan het werk) verandert. Dan gaan we weer voor 130 uur per maand betalen (en voor het nieuwe tarief voor 2013) en krijg ik per die datum dus ook meer toeslag.

En nu even mijn reactie op jou in het kort: BSO's zijn niet verplicht door te rekenen tot hun eigen sluitingstijd. Als ze contracturen hebben afgesproken met ouders, hoeven die ook maar te betalen voor die uren. Dus eerder halen = minder betalen.

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vaak ligt het uurtarief van dergelijke flexibele regelingen wel een stuk hoger dan de standaard tarieven en ben je alsnog duurder uit? Is dat bij jullie niet zo? Wat betaal jij per uur BSO?

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #80 SushiLover123, 16 dec 2012
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012
    Aja, ik zie nu dat het bij onze BSO iets anders is (zoon gaat pas over een jaar naar de BSO). :)

€ 6,69 per uur voor de KDV (volgens afgesproken contracturen, minimaal 2 uur pr dag).
    € 6,45 per uur voor BSO, bij afname van losse uren.
    Verder zijn de prijzen per ochtend (1,5 uur)of middag (kort 3,5 uur of woensdagmiddag 6,5 uur) inderdaad en dan zijn ze omgerekend € 4,92 per uur.

Scheelt dus wel, ja. Maar in ons geval (we zouden een uur minder afnemen) zou dat ruim een euro per dag minder zijn. Zou ongeveer € 175,- bruto op jaarbasis schelen.

Deel Deze Pagina