Kassa kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lindavlindertje, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ah vandaar.

Maar dan nog is t bij jullie heel stuk goedkoper dan bij ons zeg. Hier kost de BSO 7,03 als je het hele jaar gebruik maakt en 8,15 indien alleen de schoolweken. En dan betaal je dus voor de hele middag.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik weet van te voren al dat we sowieso 4 weken per jaar niet afnemen omdat we dan zelf op vakantie zijn. Ik neem aan dat jij in januari kunt vragen of de GO op vakantie gaat dit jaar. Die uren haal je al van het jaartotaal af. Als je middelt, maakt het niet uit wanneer ze gaat, uiteindelijk berekent de BD gemiddeld over een jaar.

Ik reken voor mezelf dus 48 x 11 uur = 528 uur per jaar. Daar haal ik nog wat uren af. Zeg 1 uur per week 528 - 48 = 480 uur. Daardoor krijg ik gemiddeld per maand wat minder KOT terug, maar dat trekt weer recht bij de jaaropgave. Hierdoor krijg ik altijd wel wat terug en heb ik nog nooit bij hoeven betalen.

Een zieke gastouder heb ik geen last van omdat het een KDV is, maar dat zou dan al in de uren vallen die ik minder bereken.

@mamavanDJ: Ik moet helaas wel vanaf 15.00 al betalen omdat onze BSO voor meerdere scholen kinderen opvangt. Die andere scholen zijn al om 15.00 uit en dus moet ik die tijd ook betalen. Belachelijk en ik heb daar ook al commentaar op gegeven, maar zonder resultaat. Overigens zijn die kinderen vaak pas bij onze school als ik lopen om 15.25 om Jelle op te halen (dat is dan op de andere dagen natuurlijk, ik ga er vanuit dat het op donderdag hetzelfde gaat) Die ouders betalen dus ook voor een half uur terwijl de dames koffie zitten te leuten... (ik zie ze zitten als ik naar school loop) Sorry dat ik het zeg, en misschien is het op andere plaatsen anders, maar qua voorbereiding hoeven ze alleen maar fruit te snijden en limonade te maken. Daar heb je echt geen half uur voor nodig met 4 vrouw. Misschien moet ik er maar eens een officiele klacht van maken... Ze zeggen bij de BSO trouwens dat alles in de uurprijs verrekend is of met andere woorden, als ik bepaalde uren niet zou betalen zou de uurprijs omhoog gaan en ben ik net zoveel kwijt.

@LAdyXiochi: Bij ons is het nu zo dat ik bij het KDV idd 1 uur per dag minder ga betalen, omdat ik Jitte altijd om 17.00 al ophaal. Maar dat gaat in per 1-1, dus daar heb ik voor dit jaar niks aan. De BSO is wat dat betreft helemaal niet flexibel en moet ik dus betalen voor 3.5 uur terwijl ik er maar 1.5 nodig heb. Het is dat Jelle het zo leuk vind en dat ik het nog kan betalen, anders wist ik het wel.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, ik betaal voor de BSO 6.75 per uur. Dat is het schoolwekenpakket met het vakantie pakket. Dus in de vakanties de hele dag.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen alternatieven? Andere BSO?
    School weken zijn hier ook duurder...
    € 32,25 per halve dag (maximaal 5 uur)
    € 45,15 per verlengde dag (maximaal 7 uur)
    € 64,50 per hele dag (maximaal 10 uur)

Prijs per (los) uur ook hier € 6,45.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Net gekeken bij de andere organisatie die het biedt, daar is het 6.85 en 8.50. Scheelt niet zoveel dus.

Overigens gebruik ik op dit moment geen BSO, maar onze school gaat waarschijnlijk naar continurooster en dan heb ik t wel nodig..helaas..

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    #86 Bluesky, 16 dec 2012
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012
    Niet echt een andere optie, nee... De BSO zit nu in hetzelfde gebouw als de school, het is een gang door en dan zijn ze er al. Ze hoeven eigenlijk niet eens naar buiten ervoor. Plus dat dit de enige school is in het dorp en de direct omliggende 3 dorpen hebben ook elk maar 1 school die hun kinderen ook hier naar de BSO laten gaan omdat die scholen te klein is om een eigen BSO op te zetten.

De dichtstbijzijnde BSO ligt 7 kilometer verderop en die is ook van dezelfde organisatie, dus dan heb je hetzelfde probleem. Een gastouder heb ik eigenlijk nooit nagezocht omdat mijn voorkeur dan toch uitgaat naar een BSO omgeving. Dat is het leed van in een klein dorp wonen... ;)

Volgens mij is het bij ons standaard 6.75 per uur voor de schoolweken en de vakantieweken. Neem je alleen schoolweken of alleen vakantieopvang af, komt daar 20% per uur bij.

Ze hebben wel een strippenkaart systeem, maar dat is ook 15% duurder dan het normale uurtarief en dan moet je maar afwachten of er plaats is.

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik vond het stukje van Kassa ook verwarrend: als ik ernaar luister lijkt het alsof je elke maand opnieuw de KOT zou moeten aanvragen! Dit wordt wel een aantal keer zo gesuggereerd. Het is alleen voor nieuwe aanvragen van belang om de tijd in de gaten te houden of als je af en toe kinderopvang afneemt, bv alleen in de vakanties.

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik schrok er ook van.... met een rekening van 1200 euro in de maand (3 dagen) hebben wij de vergoeding hard nodig! Maar gelukkig gaat het inderdaad om als je het voor het eerst of sporadisch aanvraagt. Als je gewoon standaard kinderopvang hebt dan vraag je het voor het hele jaar aan.

Pfew... dat scheelt weer een faillissement ;)

Ik vind het trouwens echt wel heel vreemd dat het zo gaat, hoor. Voor andere toeslagen geldt het niet zo. Ze moeten de jonge ouders wel hebben met de bezuinigingen en nieuwe regels.

Deel Deze Pagina