Hier in China gaat het wel anders dan in NL. Laatst in de supermarkt deden ze speciaal voor mij een kassa open en kwamen er 2 meisjes helpen met inpakken en wilden ze zelfs meelopen naar de auto. Ik moet het eerder afhouden dan dat ik hulp tekort kom. Tot een paar weken geleden voelde ik me ook echt opgelaten. Nu vind ik alle hulp fijn.
Ik merk juist ook heel positieve dingen!!! Met name als ik in de rij ergens sta voor de wc's. Het begon toen ik nog maar 20 weken was. Toen stond ik in een heel drukke trein te wachten en mocht ik zo voor gaan! 'Tja, als je zwanger bent moet je je plas niet lang ophouden en staan is ook vermoeiend in zo'n trein' kreeg ik te horen. Opvallend was wel dat het vooral 50-plussers waren (het was op weg naar de Passar Malam in Den Haag), en veel Indische dames. Die leven blijkbaar toch meer mee. En dat heb ik verschillende keren gehad. Zaterdag nog in de rij bij de V&D-wc's. De vrouw die voor me aan de beurt was liep een hokje in en toen draaide ze zich om en zag mijn buik. Wil jij soms even voor? Toen heb ik haar heel vriendelijk bedankt en gezegd dat het niet nodig was. Wel merk ik dat kassarijen vaak agressiever zijn. Daar drong pas een man heel erg voor. Hij schoof gewoon voor me in de rij. Ik keek hem boos aan en ging pontificaal met mijn dikke kont naar achteren en dikke buik naar voren mijn spullen op de toonbank zetten. Hij zei niks meer... Toen was ik pissig zeg! Alleen omdat hij maar 1 ding had en ik wel 6 drinkglazen waarschijnlijk, daarom vond ie het blijkbaar normaal om voor te dringen... Je krijgt wel heel verontwaardigde reacties als je een waggelend 'sprintje' trekt om de bus te halen. Zo van 'zou je dat nou wel doen'... En nee, dat zou ik niet, dat merk ik later wel aan mijn bekken...
Ik heb dat dus totaal niet gehad die kassa ergernis.. Ik had dan ook een mega buik en zag er al snel uit alsof ik elk moment kon gaan werpen.... Dus als ik bij een kassa stond... keer over buik wrijven, diep zuchten erbij en iedereen liet me voor hahaha. Als de dood dat ik daar zou bevallen denk ik.. ik heb er dan ook danig misbruik van gemaakt
Ook ik heb geen moeilijkheden met kassarijen oid gehad. Ik laat zelf ook gewoon mensen voor gaan...ik kijk alleen niet naar dikke buik of oud persoon...ik kijk naar hoeveelheid boodschappen! Gister nog een man met 1 zakje chips en een meisje van jaar of 10 met een pakje boter voor laten gaan...die zijn toch zo klaar. Ik vind het zelf namelijk ook mega vervelend als mensen met een mega volle kar niet verder kijken naar mensen achterhun...als ik met 1 product sta dan vind ik hoe dan ook dat je die persoon dan wel ff voor kan laten gaan...ongeacht dikke buik...dat vind ik eigenlijk geen reden om iemand voor te laten gaan.... Tenzij iemand echt vraagt mag ik voor want ik heb pijn of last oid! Dan vind ik dat je echt wel iemand voor kan laten gaan.
oh ja dat vind ik ook. ik heb dan wel bekkenpijn maar als ik een volle kar heb en de persoon achter me maar een paar dingetjes laat ik die voorgaan. dat ene minuutje maakt ook niets uit.
Overlaats moest ik naar de winkel om nog wat kleine spulletjes te halen. Ik sta netjes in de rij aan te schuiven, voor mij stond er echt een zeer oude dame met haar karretje, vraagt ze superlief of ik toch niet voor wil. Ik heb haar vriendelijk bedankt, maar vond het wel ontzettend lief van haar. Vaak laten mensen van wie je het niet verwacht je voor. Enkele weken geleden nam ik sinds lange tijd nog eens de bus. Ik heb jarenlang met de bus gependelt dus ik maal er niet om, om eens recht te staan. De bus staat behoorlijk vol dus ga ik netjes achteraan staan tot er een plaatsje vrijkomt. Een jongen die naast zich nog plaats had doet teken naar mij dat ik naast hem mag komen zitten, dus ik waggel richting die vrije plaats. Komt daar plots een iets oudere dame (ik schat haar ongeveer 50 jaar) die plaats opeisen. De jongen is dan maar vriendelijk opgestaan heeft zijn plaats afgestaan voor mij en liet die dame dan ook maar zitten. Ik vond het gewoon zo lomp van die dame en supervriendelijk van die jongeman. Je hebt in het leven nu eenmaal soorten mensen. Liefs Stephanie
Goei aktie. Ik stond ook bij een overvolle bushalte. toen kwam de bus en ik netjes op mijn beurt wachten terwijl de rest gewoon via de achterkant binnen gingen om een plaatje te bemachtigen. toen hield een jongeman voor zijn vriend een plekje vrij en wilde me daar niet laten zien (vuile honden). echt een vrouwtje van rond de 50 heeft haar plaats opgegeven voor mij terwijl de bus vol zat met jongeren. echt schandalig. heb er geen woorden voor. enige wat ik mag hopen dat het hun ook mag overkomen.
Ik had gisteren in de bieb zo iets raars! Sta ik daar met mijn zeer zichtbare 20 wk zwangere buik, met een stapeltje boeken in mijn handen voor de uitleen (Het was erg druk). Een heel oude dame voor me vraagt of ik misschien het stapeltje even op haar rollator wil zetten. (Ik dacht nog, wat vriendelijk, die mevrouw ziet dat die boeken toch oncomfortabel in mijn buik prikken) Het ging nog wel, dus ik bedankte beleefd. En wat zei de mevrouw??? Tsja je bent ook nog jong genoeg he om die boeken zo vast te houden??? Ok, het lukte wel ja, maar het is toch echt te zien dat ik zwanger ben.
Pff mensen worden inderdaad steeds asocialer. Maar die oudjes kunnen er ook wat van hoor. Aantal jaar geleden stapte ik met mijn krukken (!!!) een stampvolle bus in. Gelukkig was er een mevrouw zo vriendelijk om voor mij op te staan (ze zat ook op de 'invaliden'-plaats maar was dat duidelijk niet). Helemaal goed dus. Stapt er de volgende halte een oudere dame in (ouder, maar echt niet stokoud en nog redelijk goed ter been zo te zien) die ging mij heel indringend aanstaren. Had het eerst niet eens door, totdat ze heel bot zei "zeg jongedame zou je niet eens opstaan voor een oudere vrouw?" en toen tegen de andere passagiers "tss, de jeugd van tegenwoordig, tuttuttut". Was helemaal perplex. Keek nog eens naar m'n krukken, toen weer naar die dame, kon van verbazing niet eens reageren. Gelukkig stond er toen achter mij iemand voor haar op (wat ze eigenlijk niet verdiende, maar goed...).
En toch is het ook zo dat wij als zwangere vrouwen heel erg bezig zijn met onze zwangerschap maar de wereld om ons heen heeft ook echt zijn eigen sores hoor. Je kan niet altijd van iedereen verwachten dat ze zich meteen in jouw situatie kunnen verplaatsen of je gedachten kunnen lezen en wat voor jou een duidelijke zwangerschapsbuik is, is voor buitenstaanders niet eens in hun belevingswereld. Zo was ik voor mezelf duidelijk zwanger met 20 weken, maar als ik erover nadacht had ik net zo goed gewoon een dikke buik kunnen hebben. En wat ik eerlijk gezegd helemaal raar vind, is als je een aanbod van iemand afslaat en dan vervolgens verbaasd bent over een (in mijn ogen verder compleet onschuldige) opmerking van een ander. O, en wat me nog meer opvalt is dat mensen van 50 als oud worden gezien, hihihi.... Als ik aan mijn ouders denk, 60 jaar, dan zou ik ze alles behalve oud willen noemen, maar ook dat zit blijkbaar in ieders eigen belevingswereld...
ik vind dit niet zo vreemd, het lijkt mij meer vriendelijk bedoeld. @LindaenSven, wat een brutaaltje zeg, had je haar met je krukken geen dreun kunnen verkopen?? oh ja, en 50 vind ik ook niet oud, en zeker niet oud genoeg om er altijd voor op te staan.
Mijn man is 50, die zou zich doodschamen als iemand voor hem in de bus op zou staan. Mijn vader trouwens ook, die zou zich doodlachen, en is 65. Ach, leeftijd zegt de laatste tijd ook niets meer! De één van 60 is echt nog een jonge god, en de ander van 60 is echt al oud aan het worden.
Ja Dames, ik laat altijd ouderen en zwangeren voor. Ook al heb ik ze niet vaak alleen in een rij zien staan. Als de man ook in de rij staat dan laat ik ze mooi staan, omdat de vrouw nog altijd naar buiten kan en op het bankje kan gaan zitten. Verder mensen met weinig boodschappen als ik er zelf wel veel heb laat ik ook voor gaan. Ik ben al fel van mezelf tegenover ongemanierde mensen, laat staan áls ik zwanger ben met die hormoontjes.
Hier laatst een rij voor de toiletten van de HEMA. Ik sta daar zwanger te huppen van het ene op 't andere been, dankzij 'n beebje dat op m'n blaas aan 't stampen is, een eindje verderop staat een mevrouw met een kindje dat duidelijk nét zindelijk aan 't worden is... Maar denk je dat 't stel jongvolwassenen dat voor ons stond ook maar één van ons voor liet gaan? Ho maar! Ik liep me vooral op te fokken dat ze dat meiske van twee niet eerst even lieten gaan... Maar idd, ook kassaperikelen.. Ik kom met m'n toch al behoorlijke buik aan met één dingetje, staat voor me een vrouw met 'n volle kar, maar denk maar niet dat ik met m'n ene dingetje even voor mocht hoor... Zelf laat ik ouderen en zwangeren bijna altijd wel voor gaan en ik vind dit echt een soort verlóedering van de maatschappij! Maar 't is niet alleen jegens zwangeren, ouderen of weet ik veel wat, er zijn allemaal van die kleine asociale dingen, waar ik me -nu onder invloed van de hormonsters zéker- vreselijk druk over kan maken... Een deurtje openhouden voor iemand die de handen vol heeft, even iets oppakken dat iemand verliest, even iemand voorrang geven... Ik vraag me af waar 't allemaal heen is gebleven...
Ik had vorige week iets positiefs. Ik ging boodschappen doen, ik had behoorlijk veel, maar had bij de kassa alles al in het kratje gezet, dus ik kwam bij de auto, ik dacht shit niet zo slim van mij, want dit kan ik niet meer tillen. Dus ik dacht nou dan haal ik er alles maar weer uit. Kwamen er 2 jongens aan van een jaar of 12 die zeiden ow mevrouw kom maar wij zetten hem wel even in de auto, 2 van die stoere jongens. Echt zo schattig.
Wow, wat veel reacties. Leuk btw om ook positieve verhalen te lezen. Ik was vandaag bij de AH en toen was het ook megadruk, stonden wel 8 mensen voor me (stond zo'n bordje: 3 in een rij, kassa erbij hahaha, waren ze al een beetje laat mee.) Maar goed: die cassiere zei: de eerstvolgende mag bij mij afrekenen en dat ging heel goed. De eerstvolgende die zijn schapjes nog niet op de band had liggen ging ook echt daar heen, was keurig geregeld. Zei ook iemand: dat het ook wel een taak is van de cassiere, ben ik het helemaal mee eens. Maar idd, we hebben nu de kans om het goede voorbeeld te geven aan de nieuwe generatie! hihi... En ik merk het ook wel hoor Miepie, ik ben natuurlijk zo met mijn zwangerschap bezig, maar andere mensen hebben hun eigen leven en die zijn op hun beurt weer met hun eigen dingetjes bezig.
Chantal... die is leuk, wat een leuke ervaring. Dan vraag je je af: goed opgevoed of karakter, of een beetje van beiden? Ik zou echt trots zijn als dat er een van mij zou zijn, vind dat soort dingen super belangrijk. En het voelt ook zo lekker om iemand te kunnen helpen!
wat erg zeg! ik woon in israel en heb meegemaakt dat een zwangere bijna in een stoel werd geduwd omdat men vond dat ze moest zitten!! de omgekeerde wereld dus! hier staat men ook echt op voor ouderen en dus zwangeren... nederland is de laatste jaren steeds individualistischer geworden (ik ben nog maar een jaartje weg) jammer is dat....
Als ik zie dat iemand achter me maar 1 (of in die richting) artikel heeft, dan laat ik hem/haar graag voor. Ongeacht leeftijd/toestand v/d persoon. Iets oppakken voor iemand als hij/zij het heeft laten vallen vind ik ook geen probleem. Een tijdje terug nog in de bios hier achter een man aangerend omdat z'n kaartje gevallen was - was in de pauze. En gisteren een kledinghanger opgepakt in de C&A bij de kassa, de man voor me - die 'm verloren was - had een klein meisje op de arm en het leek me niet echt verstandig om 'm door hem zelf op te laten pakken. Zwangerschapshormonen of niet, zo ben ik altijd al geweest. Stoppen voor rood licht doe ik ook altijd (of ik nu op de fiets ben, loop of in de auto zit). Zie dan ook vaak genoeg dat "ouderen" gewoon doorfietsen/doorlopen. Ook in de verkeerde richting fietsen (eenrichtingsfietspad) kunnen ze erg goed hier. Wat dan telkens weer in m'n hoofd opkomt is "ja, de jeugd van tegenwoordig, he?!".. Ze kunnen je dan ook erg goed aankijken alsof jij de persoon bent die iets verkeerds doet terwijl je je gewoon aan de verkeersregels houdt. Ik denk dat zo'n plek in het OV etc. valt onder de (ongeschreven?) voorrangsregel in het verkeer: "voorrang neem je niet, die krijg je".
Hier wil ik als cassiere heel graag even op reageren! Niet lullig bedoeld, maar als cassiere kun je er dus niks aan doen hoe producten in de kassa staan enz. Dat ligt toch echt aan de afdelingsmanager(s). En natuurlijk snap ik dat het vervelend is helemaal als je niet zo lekker meer staat! Maar moet je is nagaan hoe het voor een cassiere is als mensen staan te vloeken en te tieren dat je niet opschiet! Sorry, hoeven ze bij mij niet te doen want ik help je echt niet meer. Laatst had ik dus een klant die zei: 'kun je wel zwanger zijn maar kun je wel opschieten!' Heb hem verteld dat hij zijn boodschappen in een andere winkel kon gaan doen. Wij doen ook gewoon ons werk hoor en wij vinden het ook niet leuk als mensen staan te zuchten en te doen! Beetje respect voor de cassieres zal ook wel is leuk zijn!! En, ik heb ook een hekel aan voorkruipen, dus dat probeer ik altijd wel tegen te gaan, maar vind eigenlijk dat dat ook aan de mensen zelf is. Moeten cassieres politie agentje gaan spelen over wie er aan de beurt is?