pff hou op over die rijen!!!! ben dan wel bevallen maar erger me nog steeds dood aan die rijen. ik moest en zou na 6 dagen thuis te hebben gezeten ff naar buiten gaan om een kolf te kopen. ik had aambeien van de bevalling en verging van de pijn daar in de prenatal. en ja hoorr een rij van hier tot tokyo en dan zou je denken dat die truusjes nog een kassa zou den opengooien NEE HOOR!!!!!!! de eeen rekent af en de ander stopt het in een tasje. en tussendoor nog l*llen over hoe goed matrasje dit en flesje dat is. uit ergenis begon ik de mensen die voor mij ind e rij stonden te tellen en het waren er 12!!!! eindelijk bij de kassa kon ik echt niet meer vriendelijk glimlachen en groeten heb afgerekend en ben wegge..wankeld uit die rot prenatal.
Toen ik zwanger was van Milan (echt al op 't eind, week of 38 ) moest ik met de trein naar de uni om m'n laatste tentamen te maken. Ik verwachtte helemaal niet dat er iemand voor mij op zou staan, hoefde ook echt niet van mij, want ik kon nog prima lopen en staan enzo. Zegt er ineens een kerel van een jaar of 40 tegen mij: "je hoeft echt niet te verwachten dat ik voor je op sta hoor, zwanger zijn is je eigen keuze, daar hoef ik niet voor te boeten." Toen kreeg ik ineens van allerlei kanten een stoel aangeboden .
Sjeee wat een ei**l zeg die vent! Mooie actie van die anderen om dan spontaan voor je op te staan. Wat lopen er toch af en toe een rare figuren rond....
heerlijk, we hebben hier in de buurt een alberthein met een sellfhelp kassa.. ik wil nooit meer anders!
Toen ik zelf ooit in een winkel werkte, en er ging een andere kassa open, werd er door ons geroepen dat de eerstvolgenden eerst aan de beurt waren... DAt moeten ze overal maar gaan hanteren!
Doen wij ook, maar de klanten luisteren nooit naar het woord eerstvolgende! aangezien iedereen altijd haast heeft en dus gelijk een sprint trekt. Er zijn ook mensen die durven te vragen als je voorbij een kassa loopt, kun je niet even open gaan? Sorry hoor, maar als klanten was socialer doen doe ik het ook Vind dat je dit van 2 kanten kan bekijken de ergenissen.
Jaaa ik laat ook altijd mensen voor die minder hebben , vind het belachelijk dat als ik een volle kar heb die ik nota bene nog op de band moet zetten dat zo iemand wacht ... lekker voor laten gaan geen problemen mee ... zo heb ik weleens meegemaakt dat ik in mijn pauze eens ergens stond te wachten in de rij bij de supermarkt en er stond een stel voor me met een kar tot aan de nok vol en ik had alleen een broodje met beleg ... dus die mevr van dat stel zegt heel vriendelijk tegen mij kom maar voor hoor met dat broodje , waarop de man bulderde dat het niet gebeurde ik moest maar op mijn beurt wachten Natuurlijk wel niet zo heel netjes tegen hem gezegd dat ik nergens om vroeg maar dat mevr het aanbood en dat ie maar blij moest zijn met zijn plaats in de rij .... Gelukkig hoorde een andere cassiere het gebeuren en maakte een kassa open ... eenmaal buiten bleek ook nog dat ie een fikse boete had voor fout parkeren , tja ik geloof wel in karma
Ik ben inmiddels ook al een paar maanden geleden bevallen, maar ook hier een positief verhaal. Voor mijn verlof reisde ik altijd met trein en bus naar mn werk, kon ik altijd goed doen tijdens mn zwangerschap. Maar tot mijn verbazing stond er ook (in een overvolle stadsbus) een jongedame van rond de 20 op van haar plaats, zodat ik kon gaan zitten. Kassa-ergernissen? Ik laat ook altijd mensen voor die maar een of twee dingetjes hebben, ik moet zeggen dat het mij zelf ook regelmatig overkomt met 1 of 2 dingetjes hoor dat men mij voor laat.... wie goed doet, goed ontmoet toch??? Maar inderdaad zodra er een extra kassa opengaat dan racet iedereen er heen om maar zo snel mogelijk af te rekenen.... en om vervolgens op hun dooie gemakje een half uur het wel en wee met de buurvrouw te gaan bespreken.... vlak voor de winkel. Zelf ook wel gehad als kassière in een supermarkt. Hoogseizoen, winkel echt stampvol met mensen, alle kassa's open en op hoog tempo de klanten zo snel mogelijk proberen te helpen. Er was één product wat niet goed geprijsd was, dus ik loop even snel naar de stelling (2 meter achter mij) voor de juiste prijs. Dat ging in dit geval veel sneller dan wanneer ik een collega zou moeten roepen. Nou, dat werd me niet in dank afgenomen door de volgende klant...... Ik heb hem geholpen, maar zonder het vriendelijke "prettige dag verder" en met een sjagrijnig gezicht. Zijn vrouw liet hem duidelijk merken dat ze niet gediend was van zn tirade en toonde mij een super vriendelijke glimlach en verontschuldigde zich ook nog voor het botte gedrag van haar man. dat maakte toch veel goed.
Wat toevallig.. ik ergerde me gisteren aan alle kanten bij de Hema en de Prenatal.. Bij de Hema waren 2 kassa's open, ik stond achter iemand maar bij die andere kassa was net iemand klaar dus ik wilde er heen lopen. Komt er een vrouw aanlopen die me ongeveer opzij duwt. Ik ging dus uit me stekker daar en die cassiere kijkt me aan met een iq van 20 ofzo Bij de Prenatal ging ik in de rij staan, tenminste ik was de enige in de rij toen kwamen er plotseling 5 mensen achter me staan dus besloten ze nog een kassa te openen. De cassiere zei nog de eerstvolgende in de rij mag hier komen. Ik was al aan de buurt bij nog die ene kassa dus ik hoefde niet. Maar ik keek achter me en zag degenen die achterin de rij stonden eerst erheen rennen. En die cassiere zei er niks van. Dus ik trok me waffel weer open , zei volgens mij was u niet de EERSTVOLGENDE in de rij! Ze keken me wat beteuterd aan en toen ging ik er vandoor In het OV is het regelmatig een ramp.. ik reis dan buiten de spits gelukkig, maar een enkele keer dat ik binnen de spits moet reizen is de trein best wel vol. Met van die mensen die zitplaatsen met hun koffers en tassen bezet houden, of languit hangen, of hun benen op de stoel tegenover hen leggen. Ik heb duidelijk een zwangere buik en waggel door de bekkeninstabiliteit maar no-way dat iemand zijn tas oid weghaalt.. daar moet je altijd om vragen. En dan krijg je een chagrijnige blik toegeworpen. Gezellig (en ik moet ook nog eens anderhalf uur reizen in de trein)
Het is ook zo leuk en behulpzaam volk hè die Nederlanders.. Als je terug bent van vakantie heb je echt zoiets van, wat hebben we het toch goed hier hè Maar aan de andere kant.... Maar we blijven echte Hollanders hè, altijd iets te klagen moeten hebben En zeker nu haha
Hier was ik me laatst aan het ergeren bij de paskamer bij de Prenatal. Ik wou 2 voedingsBH's passen. Maar voor mij was een moeder en dochter en ik weet niet waar die moeder elke keer mee kwam aanzetten bij die dochter terwijl ik daar stond te wachten. Ik erger me niet snel maar toen toch wel. DAcht je ow nu is ze bijna klaar kwam moeders weer met 3 setjes nieuwe kleding aanzetten. Ze waren daar al mee bezig toen ik de winkel binnenkwam en ik heb eerst nog naar andere dingen gekeken die ik ook moest hebben. IK had het bijna opgegeven en toen kwam het pashok eindelijk vrij. Die moeder zag me goed staan, met mijn toch behoorlijke buik. Ik zou dan denk ik hebben gezegt van pas maar even dan gaan wij zo weer. Was trouwens ook geen stoel om ff op te zitten. Heb er niets van gezegt want ja, op zich hun waren voor. Maar een beetje fatsoen zou op zijn plaats geweest zijn.
Erger me ook dood aan mensen in het OV die niet opstaan. Het gaat een hoop zwangere vrouwen goed af om even te blijven staan, maar het is maar een kleine moeite om even te vragen of ze uberhaupt willen zitten. Ik trek het nu vb echt niet meer om te staan. Bij ons in de AH wordt de eerstvolgende in de rij altijd aangewezen. Dan durven de andere meestal al niet meer voor te dringen. Kstond gister bij de AH, moest even wat wijn halen omdat er bezoek komt vanavond. "Zou je dat nou wel doen?!" Zei de cassiere. Nou sorry hoor, maar bemoei je er lekker niet mee. Dat ik die wijn koop wil toch niet zeggen dat ik het zelf op ga drinken. Misschien de hormonen, maar vond het vreselijk brutaal. Maar goed, dat is even iets heel anders.
Oh ik dacht dat ik de enigste was met felle reacties,... Voel me soms net een hormonstertje! hihi Maar normen en waarden laten inderdaad geregeld nog wel eens wat te wensen over,... Zo had ik laatst een actie,.. We waren in het zwembad en er werd omgeroepen dat het zwembad ging sluiten. Dus de mensen die er nog waren allemaal naar de kleedhokjes, incl. een clubje opgeschoten pubers,..... Die het nodig vonden om met alle kluisjesdeurtjes te smijten (niet 1x, maar tig keer,.. bewust,..) en met alle kleedhokjedeurtjes,... Kortom een enorme herrie,... en schijnbaar geen badmeester/juf in de buurt die er iets van zou kunnen zeggen. Dit hormonstertje kon het niet meer verdragen, stormde de kleedhokjes uit, en ging daar even tekeer tegen die pubers,.. En nu kappen, stelletjes kleuters,... (dit had nog wel effect, ze waren twee tellen stil,.. dus toen moest ik natuurlijk wel met een stok achter de deur komen,.. Dus ik dreigen,... Anders haal ik de badmeester erbij!! (hahahaha alsof dat effect heeft op een stelletje losgeslagen pubers!! NOT!!) Tja ik kon zo gauw even niks beters verzinnen. Gelukkig werd ik toen ook bijgevallen door de badjuf Dus,... (bloos) Heeft wel is waar niks met ergenissen bij de kassa te maken, maar valt meer onder het kopje ergenissen algemeen
Ben ik het niet met je eens meid. Er zijn vele mensen die geen manieren hebben geleerd zoals maar weer blijkt.
Oh zo waar.. Vind die campagne van Sire (toch?) ook erg goed. Natuurlijk is het jammer dat het klopt, maar ze geven het wel ongelooflijk goed weer zeg! Ben alleen bang dat de meeste mensen een bord voor hun hoofd hebben en totaal niet merken dat ze zich aangesproken zouden moeten voelen door die campagne..
Ik vind de achterliggende gedachtte idd ook erg goed en zeer juist maar wat je al aangeeft denk ik niet dat hij voor veel mensen duidelijk is. Die mensen willen het niet zien. Ik roep dus nu ook gewoon de reclame na als mensen weer eens zo doen. Van de week liep ik over een bos pad en er kwamen twee jongens van een jaar of 19 langs lopen en die wilde niet eens voor me opzij. Ik liep dus gewoon door waarop hij de reclame erbij durfde te halen. Ik draaide me om en heb hem eens heel duidelijk gemaakt dat als hij niet het fatsoen heeft om voor een hoog zwangere vrouw opzij te gaan hij de persoon is die assosiaal is en niet ik. Ze hebben niets meer gezegd.
Dit zal je dan ook niet tegen komen in een dorp.. Tsja en in lelystad zit ook wel veel van dat soort figuren
Het vreemdste aan dit verhaal vind ik eerlijk gezegd dat er geen stoel beschikbaar was. En als je eenmaal een pashok hebt, dan ga je die toch niet opgeven? Die vrouw is zelf ook zwanger namelijk...