kassa rij ergenissen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flipper2288, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ik vindt dat tegenwoordig ook veel te veel naar jezelf gekeken wordt ipv naar andere. Zowel als in het verkeer, de kassa of what ever. Het is altijd hetzelfde liedje en ik denk dat we over een paar jaar nog grote problemen zullen krijgen. Als ik zelf iemand niet voor laat zowel ouderen als iemand met een zwangere buik dan heb ik dat zelf op dat moment niet in de gaten wie er achter mij staat. Heel eerlijk gezegt let ik daar ook vaak niet op, maar goed.

Verder vindt ik het tegenwoordig Nederland veel te veel ge-induvaliseerd.

2. Anoniempje12

30 okt 2008
    31
    0
    6
    Heeft niks te maken met zwangerschap, maar ik stond gisteren in de rij voor de kassa. Een vrouw voor me (rond de 30 schat ik) liet een bakje kwark vallen, wat open ging. Ze reageerde: 'Ik kan dat niet opruimen, want dan worden m'n handen vies."

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha, wat een muts! Sorry hoor, maar dat is werkelijk te dom voor woorden. :D

4. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    .. Ten eerste is het ook niet aan haar de taak om het op te ruimen vind ik, maar de mensen die daar werken. Want het kan gebeuren.
    En ten tweede... wat een doos! :D

5. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    uuu...ZIJ laat het toch vallen! Al zou ze maar vragen om een doekje ofzo om het op te ruimen...ws. wordt er dan wel gezegd dat een medewerker het opruimt...maar om daar nou zo maar van uit te gaan..??!!

6. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou ikheb hetvandaag weer ondervonden hoor en heb gelijk van leer getrokken!!!!!!!!!!

stonden echt mega lange rijen en ik stond daar met 3 kinderen en een mand vol met boodschappen en ik hoorde kassa 5 gaat ook open, denk dat is mooi, die is voor mij.
    Leg me booschappen op de band, gaat er een vrouw van 50 tegen me te keer dat zij eerst was want zij had haar boodschappen bij een andere kassa al op de band staan en toen zei ik NOU EN, IK BEN ZWANGER EN IK GA EERST.
    Gaat dat mens tegen me te keer dat ik niet invalide ben en dat zij dan zeker de mexicaanse griep had, toen zei ik dus stik er maar lekker in.....ik was woest.
    Totaal geen begrip, ook niet van mensen om je heen hoor.
    Het had weinig gescheeld of ik had die vrouw wat aangedaan, tis dat me nichtjes me met grote ogen zaten aan te kijken maar anders....ze bleef ook doorzeiken, je kent dat wel.

7. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk níet normaal dat je tegen een vreemde zegt dat ze er maar in moet stikken. Vind dat behoorlijk asociaal.....

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Tjah, Lafo, ik weet niet hoor :)

Maar ik kan me de reactie van de mevrouw wel voorstellen. Want je dringt gewoon voor, of je zwanger bent of niet ;)

En om nou te zeggen dat ze er in mag stikken :( niet echt een voorbeeld voor je kinderen.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Nou, als die vrouw haar spullen al pratisch op een andere band heeft staan dan ga je toch niet nog naar een andere kassa toe, tenminste ik niet.Ik blijf dan bij de kassa waar ik ben.
    Maar ben het ook wel eens met de reacties dat het ook weer niet zo fel hoeft om te reageren. Maar die andere vrouw had ook wel wat vriendelijker mogen zijn.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt het ook een beetje raar dat sommige mensen die zwanger zijn, en dan heb ik het niet over eind dat ze maar meteen voor mogen.
    Bv Lafo is 24 weken zwanger en zegt tegen die vrouw ik ben zwanger en ik ga eerst?
    Waarom zou je meteen als eerste mogen omdat je zwanger bent?
    Ze willen mij ook regelmatig voor laten maar ik bedank ze vriendelijk.
    Ik kan echt wel eventjes wachten hoor, ik ben niet invalide of zo.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    die vrouw had de boodschappen al op een andere band staan.. op moment dat andere kassa open gaat.. gaat diegene voor die als eerste bij die kassa is.. mijns inziens.. je gaat niet eerst eens rondvragen bij andere kassa's of ze hun boodschappen niet toevallig bij die nieuw te openen kassa op de band willen leggen.

maar idd, om nou te roepen ik ben zwanger, dus ik ga eerst en dan de volgende verwensing er achter aan te gooien.. vind ik beetje heftig, we zullen het maar op de hormoontjes gooien.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, het lastige is dat we dus niet weten hoe die andere dame haar mening verwoord heeft. Voor hetzelfde geld heeft ze het heel netjes gezegd, maar vatte LaFo het op als 'tekeer gaan'. Misschien ook niet, hoor, maar daar zullen wij nooit achter komen...

Dit is nou juist waar iedereen hier zich het meest aan stoort in winkels; dat mensen naar een nieuw geopende kassa hollen terwijl zij niet de eerstvolgende in de rij zijn.

Ik vind het dus ook niet gek dat de dame in kwestie er iets van zei.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Inderdaad dat bedoel ik. Dat mw misschien al wat op de band had staan (weet niet of dat waar is) maakt niks uit, de eerstvolgende is aan de beurt. Dat ze moeite doet om haar spullen eraf te halen en naar de kassa gaat zou ik niet doen, vind ik onzin. Maar zij doet het wel. Misschien duurde het daar heel lang, was de kassarol op en moest er een nieuwe gehaald worden.

Dat je zwanger bent maakt nog niet gelijk dat je je ook onbeschoft mag gedragen ;).

Ik laat heel snel iemand voor bij de kassa er dringen zelfs weleens mensen voor bij mij (ik sta dan met de mond vol tanden, hahaha), maar als iemand onbeschoft tegen mij zou doen dan wacht diegene nog maar lekker. Oud of niet zwanger of niet.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je moet het idd ook niet gaan omdraaien, er wordt weinig rekening gehouden met zwangere vrouwen, maar je kunt ook niet zomaar een recht gaan opeisen als zwangere zijnde.

moet zeggen dat ik me echt zou hebben geschaamd als ik hoogzwanger daar ook in de rij zou hebben gestaan. die vrouw was gewoon eerst, punt!

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dat bedoel ik, sommige zwangere vrouwen menen dat ze overal voor mogen.
    Ik kan mijn eigen voorstellen dat het boodschappen vortaan zwaar is.
    Maar ik kan gerust even in de rij wachten hoor, als ik dat niet meer zou kunnen ging ik ook echt geen boodschappen meer doen.
    Dan laat ik dat wel doen door mijn man of zo.
    Je weet als je boodschappen gaat doen dat je de kans hebt dat je even moet wachten.
    En niet iedereen kan rekening met je houden.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt altijd erop let wie er achter mij staat.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Toen ik gister het verhaal van Lafo las durfde ik het eigenlijk niet te zeggen. Maar er zijn blijkbaar meer mensen die er zo over denken.

Zwanger zijn wil niet zeggen dat je dan overal ook voorang moet krijgen. Zeker niet als je pas 24 weken bent.
    Begrijp me niet verkeerd, ik weet natuurlijk niet hoe het met je gaat en hoe je zwangerschap verloopt. Maar die vrouw in de rij ook niet.

Vind niet dat je alles maar kun doen omdat je zwanger bent.

Had gister toch iets stoms. Stond bij de Gamma geparkeerd. Toen ik weer wilde aanrijden kwam de vrouw van de auto naast mij naar me toe dat ik met mijn deur een deuk in haar auto gemaakt had.
    (dit was echt niet zo want ben altijd heel voorzichtig) Toen ik zei dat de verf in de deuk op haar auto rood was (mijn auto is zwart) Kreeg ik ook een opmerking naar mijn hoofd "zwangere vrouwen denken tegenwoordig overal onderuit te kunnen komen"
    Ik stond echt met mijn mond vol tanden. En volgens mij heeft ze zelfs mijn nummerbord genoteerd.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Suzie ik ben het helemaal met je eens, zwangere vrouwen hoeven niet altijd te denken dat ze overal maar voor mogen.
    Of het wordt je netjes aangeboden, maar ik ga er zeker niet om vragen.

Jeetje wat een belachelijke vrouw.
    Die vrouw kan jou toch niks maken omdat de verf op haar auto rood was.

18. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    @ Suzie: Jezus wat een mafkees hey SORRY... is ze kleurenblind ofzo dan? Ze kan je inderdaad niks maken pfff had zeker een slechte dag?!

Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet zomaar alles kunt maken omdat je zwanger bent, zou zelf dan ook nooit zo voorkruipen omdat ik het "zwaar" heb... die reactie van Lafo vind ik dan ook niet kunnen!!!

Liefs Nelleke

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier in de meeste supermarkten tikt de cassiere de eerst volgende aan en zegt dat die mee mag komen naar de volgende kassa, dus gelukkig nooit het probleem dat iedereen voordringt ofzo.

Wat ik wel laatst had en me erg aan irriteerde is dat toen ik een brief ging posten ik over de stoep ging met mijn fiets, ik had mijn voeten op de grond en liep zo zeg maar op mijn fiets naar de brievenbus.
    Ik hoefde opzich niet over de stoep te gaan had ook netjes pas bij de brievenbus mijn fiets op de stoep kunnen tillen en daarna netjes de brief te posten maar aangezien mijn mama fiets best zwaar is en de drempel erg hoog is en dat dus niet meer red deed ik dat niet.
    Iig om een lang verhaal kort te maken, er komt een oudere mevrouw naar me toe en begint tegen me te schreeuwen dat het een stoep is en ik daar niet mag fietsen, dus ik leg die mevr netjes uit dat ik niet echt fiets maar het niet op een andere manier kan doen omdat ik zwanger ben en het niet red om mijn fiets met kind achterop het stoepje op te krijgen..
    Dus mevr nog bozer en wat ik wel niet dacht en of ik niet een betere smoes kon bedenken :$
    Dus ik bied nog een keer mijn excuses aan en zeg haar dat ik voortaan wel bij een andere brievenbus mijn post ga posten..

Mensen weten dan niet dat ik erge last heb van bi en als ik al mazzel heb nog 3 keer in de week naar een supermarkt kan en de rest mijn man moet laten doen omdat ik het gewoon niet meer red maar als ik het dan uitleg dat ik iets niet red en dan nog bozer worden grrr

20. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Nou ook ik vind dat we niet ineens voorrang op alles hebben, maar er kan wel een beetje rekening gehouden worden vind ik. Doe ik ook als ik niet zwanger ben en nu nog trouwens.

Waar ik me heel erg aan kan storen is mijn moeder die altijd doet alsof zwanger zijn helemaal niet zwaar is, zij heeft 3 kids (waaronder ik) en nooit BI gehad, ik dus wel vanaf week24/25 al en ik heb echt mega veel last. Maar dat is het probleem niet ik zeur er ook niet echt over soms betrap ik mezelf erop dat ik bv pffffff zeg, maar dat is gewoon echt omdat het dan ff zwaar is. Gister zei ik dan maar ook, nou mam ik stel me echt niet aan hoor ik hoor zelfs met krukken te lopen maar dat doe ik niet (1 omdat ik het niet prettig vind lopen en geen verbetering merk en 2 omdat ik het toch best een beetje aanstellerig vind staan bij mij want ben ook nog eens best jong) en 2 jij hebt zelf nooit BI gehad, ik heb het idee dat het nu eindelijk een beetje tot haar doordringdc;).

Heeft natuurlijk niets met kassarijen te maken maar ja moest 't even kwijt. Ik ben het met veel dingen eens en oneens wat in dit topic is geschreven maar vond dat schelden of verwensing ook niet kunnen en ook dat iedereen best veel met zichzelf bezig is, ik zelf dus ook en niet moet verwachten dat iedereen attent is, maar laten we wel wezen een gebrek aan opvoeding of normen en waarde is er wel in NL vind ik.

Deel Deze Pagina