ik heb niet echt een hekel aan de lange rijen dat niet, dat heb je als je in het weekend boodschappen doet. waar ik wel een hekel aan heb dat mensen die heel de week vrij zijn en dan juist in het weekend in de drukste tijden boodschappen gaan doen.ik bedoel die 65+ mensen hebben verdomme heel de week vrij en gaan dan op vrijdag of zaterdag op hun gemakje boodschappen doen met hun kleine portemoneetje vol met kleingeld wat een uur geteld moet worden bij de kassa, uiteindelijk betalen ze toch maar met briefgeld want ze komen net 2 euro te kort ofzo en verwachten dan ook nog dat de dame achter de kassa even hun rolator vult omdat dit ze zelf niet meer lukt. wat ik ook erg irri vind is als je denkt geluk te hebben de korste rij te pakken uiteindelijk later buiten staat dan iemand die in de langste rij aan is geloten omdat iemand vergeten was zijn fruit te wegen. grrrr lomp. staan weegschalen van 1 bij 1 meter waarje bijna overheen flikkert dat ze altijd een nieuwe kassa openen als ik net alles op de band heb liggen dat als ik boodschappen doe ze altijd mijn dochter een spekje aanbieden en dan vragen mag ze dat. ja nu zeg ik geen nee meer ze heeft hem al bijna he. vind trouwens niet dat als je zwanger bent, oud of in een rolstoel zit je automatisch voorrang verdient. gewoon aansluiten je bent echt niet zielig.
Ik snap de ergenissen op zich wel, ben zelf ook 41 weken zwanger geweest . Maar mensen die nergens last van hebben denken soms wel: ik ben 20 weken zwanger en ze zien toch dat ik zwanger ben (nee, niet iedereen ziet dat), waarom laten ze mij niet even voor? Dan heb ik wel zoiets van, je kan het ook erger maken dan het is. Zwanger zijn is geen excuus om alles maar te kunnen maken en overal voorrang te krijgen. En als het echt niet gaat kun je dat gewoon netjes zeggen en dan laten ze je heus wel voor. Tot en met 37 weken deed ik altijd in het weekend de boodschappen en sjouwde ze ook zelf naar binnen. Wel zwaar, maar ach, daarna weer de hele dag om uit te rusten . En toen ik met 33 weken heftige indalingsweeen kreeg en nauwelijks meer kon lopen, ben ik naar de kassa gestrompeld en heb netjes mijn beurt afgewacht. Was niet prettig maar wat maken die paar minuten dan nog uit? Ik was ook zo weer thuis. Ik vind als je echt niet lang kan staan, je beter de boodschappen door iemand kan laten doen (als dat kan) en op een tijdstip kan gaan als het nog niet zo druk is. En anders weet je gewoon dat even wachten erbij hoort. En als het echt niet gaat, het gewoon netjes aangeven in plaats van je zo druk te maken! Misschien verschilt het ook wel per persoon hoor, ik ben zelf best hard voor mezelf. Toen mijn verloskundige hier thuis langskwam omdat ik zo'n last had van die indalingsweeen met 33 weken (ik had geen idee wat het was!), vertelde ze me ook dat ik niet moest vergeten dat ik hoogzwanger was. Terwijl ik mezelf met 33 weken absoluut niet hoogzwanger vond .
Ik vind ook echt niet dat als je zwanger bent maar voorrang op alles hoeft te krijgen en zeker niet als je naar zoiets als 9maandenbeurs of gaat winkelen. Ik bedoel als je dat kan kan je ook wel ff blijven staan als de situatie daarnaar is. Ik ben zelf ook niet zo'n "moeilijke" daarin je bent zwanger en niet ziek of gehandicapt. Maar als ik een zwangere vrouw ziet staan (en ben zelf niet zwanger) dan sta ik altijd netjes op, maar voor laten gaan in de rij eigenlijk nooit bij stil gestaan..
Zo, en d'r is eindelijk is goed gesproken hier in dit klaag topic!! Je hoeft echt niet te denken dat je zielig bent of dat je ziek bent. Nee, wat er hierboven ook wordt gezegt, als je niet lang kan staan dan moet je het maar door iemand anders laten halen, of een rustig moment uitzoeken..
Ik heb alleen gezegt dat ik niet opzij gezet wilde worden op de 9 maanden beurs omdat hun buiken dikker waren dan die van mij. Nee ik hoef geen voorrang in een rij omdat ik zwanger ben maar iemand opzij zetten is ook niet nodig toch? Het gaat ook niet alleen om het winkelen en het wachten wat daarbij hoord maar gewoon dat sommeige mensen niet meer zijn opgevoed. Ik sta ook op voor oudere mensen als ik in de bus zit zelfs nu nog maar er zijn helaas vele die dit niet meer doen.
Dat herken ik. Bij de eerste ben ik tot week 37 nog zo druk geweest, alsof ik niet zwanger was gewoon. Ineens ben ik met week 37 ingestort van vermoeidheid, week 38 in ziekenhuis opgenomen met klachten en met week 39 bevallen. Maar ik dacht dus ook: ik ben niet hoogzwanger. Pffff!
Ben het wel met je eens...ik heb er ook echt geen last van gehad tijdens mn zwangerschap...maar dan misschien ook wel omdat ik het me niet aantrek....willen die mensen rennen naar een kassa? Prima...ik blijf rustig staan...heb geen zin om de druk te maken...en die ene minuut maakt mij ook niets uit! En ik heb ook heus wel last van bepaalde dingen gehad aan mn lijf...niet dat iedereen denkt dat dat niet zo was...maar ik heb mezelf ook gewoon nooit als gehandicapt/ziek/mankerend gezien...
Ik denk dat het de meeste hier ook niet om gaat.. Niet dat ze zich zielig of gehandicapt voelen, maar het is toch behoorlijk normaal als er in een volle trein met jongeren, er iemand op zn minst even vraagt of de zwangere even zou willen zitten. Ik voel me absoluut niet zielig of wat dan ook, maar ik verbaas me er soms over dat die dingen zoals even iemand een helpende hand toesteken blijkbaar bij sommige mensen alles behalve normaal is.
Dat ben ik ook helemaal met je eens Leoniiee Ik bedoel meer op het feit dat er word geklaagd over zwanger zijn en niet worden voorgelaten in een kassarij
Af en toe staat er iemand achter me in de rij met maar één ding heel verontwaardigd te kijken omdat ik diegene niet voorlaat... Tja als ik boodschappen op de band laad zie ik niet wie met wat achter me komt staan. Meestal laat ik mensen voor maar als ze al zo'n blik hebben doe ik het soms ook lekker niet! Het is wel beleefd om mensen voor te laten maar niet verplicht...
Als ik het zie doe ik het ook maar als ze het vragen dan hebben ze echt pecch hoor. Het is beleefd idd en niet verplicht