kassa zwangerschapstesten test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by berbel, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Zaterdag 14 maart,
    18.55u Nederland 1

Het consumentenprogramma Vara Kassa heeft onlangs een aantal zwangerschapstesten getest.

Natuurlijk ben jij ook benieuwd hoe de uitslag zal zijn!

Aanstaande zaterdag kun je deze uitzending zien op Nederland 1 om 18:55 uur. Mis het niet!

2. gimena

gimena Niet meer actief

ik ga kijken thnx voor de tip ;)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Leuk :D als de kv 2 voor 5 meedoet denk ik dat due wint, anders zal het wel CB worden i guess

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

Oct 17, 2008
    2,780
    0
    0
    oh ik ga ook kijken.. leuk zeg...thnx voor de tip

5. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Ja ik kijk ook! dank je wel!

6. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    me 2 :)

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Ik zal het proberen te kijken ,hopelijk onthoud ik het.

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
  9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

romed midstream de slechtste en kruidvat + test en etos huismerk test de beste :s vind trouwens dat ze niet super veel verschillende testen hadden gebruikt, waarom niet de kv 2 voor 5, maar dat de + test heeft gewonnen vind ik echt raar haha, daar lees je hier zoveel slechts over

Ook vond ik het dom dat ze vrouwen van 36 weken zwanger lieten testen, als je langer dan 16 weken zwanger bent dan neemt je hcg af, vandaar die lichte streepjes bij sommige

10. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Ja, dat vind ik ook stom, dat ze al zo lang zwanger waren, die vrouwen. Maar ja, ik zou met mijn 9 weken zwangerschap ook nog niet op de tv willen... :)

Inderdaad raar dat de kruidvat + test als beste uit de bus kwam.... Aan deze zwangerschapstesten-test heb je naar mijn idee dan ook weinig...

11. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Bij de moderne zwangerschapstest plas je over het uiteinde van de test. De test reageert dan op hCG, dit is een hormoon dat door het vrouwelijk lichaam wordt aangemaakt. HCG wordt alleen aangemaakt als een bevrucht eitje zich in de baarmoederwand genesteld heeft. Zie je één streepje op je test, dan ben je niet zwanger. Twee streepjes betekent positief.

Ons testpanel bestaat uit zeven zwangere vrouwen (Judith, Julia, Janna, Caroline, Gaby, Tiny en Karin), één niet zwangere vrouw (Janneke) en last but not least een man (Steven)! De test vindt plaats in een verloskundigenpraktijk in Zwolle. Eerst vullen alle dames een potje met urine, daarna schuiven ze allemaal aan in de gezellige wachtkamer. De testformulieren liggen klaar en onze expert, verloskundige Wietske van Schaijk deelt de eerste testen uit. De dames slaan gelijk toe, lezen de handleiding goed door en voorzien elke test van een cijfer én stevig commentaar.

Tussen twee rondes door vertelt verloskundige Wietske van Schaijk: “De zwangerschapstest die je in de winkel kunt kopen zijn 97% tot 99% betrouwbaar. Een bloedtest, die doe je in het ziekenhuis, geeft 100% zekerheid. Als de test aangeeft dat je zwanger bent, mag je er vanuit gaan dat je dus echt zwanger bent. Dan kan je het beste gelijk contact opnemen met een verloskundige of met je huisarts, als je dat prettiger vindt.”

“Hmm, ik ben weer niet zwanger.” Deze opmerking van Steven zorgt voor hilariteit onder de vrouwen. De Mat Care Ultra verwart Janna: “Het streepje is zo vaag. Ik zou twijfelen…”. De digitale test van Clear Blue zorgt voor verschillende reacties. Caroline vindt de digitale snufjes teveel, maar Janneke vindt dit juist het einde. De test van De Samenwerkende Apothekers blijkt te lekken. Maar het grootste rumoer ontstaat als het testpanel bezig is met de test van Romed Midstream. Julia draait zich om naar Steven: “Als ik niet zou weten dat je een man bent, dan zou ik denken dat je zwanger bent!” Ook bij ons niet-zwangere panellid Janneke geeft de Romed Midstream een verkeerde uitslag.

Na alle negen zwangerschapstesten zijn alle testformulieren ingevuld. De dames keren huiswaarts en laten ons achter met de uitslag:

Zwangerschapstesten

Merknaam/Type Verkrijgbaar bij Prijs Cijfer

1 Huismerk Kruidvat Kruidvat € 7,49 8,5

2 Huismerk Etos Etos € 7,49 7,6

3 Mat Care Ultra www.zwangerschapstest.nu € 7,99 7,4

4 Predictor Algemeen verkrijgbaar € 9,99 7,0

5 Samenwerkende Apothekers Kring Apotheek € 7,35 6,9

6 Sensitest Cassette www.sensitest.nl € 1,99 6,6

7 Clear Blue Digital Algemeen verkrijgbaar € 12,99 6,6

8 Dip van Romed www.geboortewinkel.nl € 0,83 5,3

9 Romed Midstream www.geboortewinkel.nl € 1,50 2,1

12. babs81

babs81 Niet meer actief

die nummer 1 en 2 zijn SCHIJT....weet niet hoe ze op die plek gekomen zijn!VAAAAAAAAAAG

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vaaage uitslag hoor!

De uitslag van de Romed is niet écht verkeerd, er staat duidelijk in de handleiding dat de 2 strepen EVEN DUIDELIJK moeten zijn, zijn ze dat niet dat ben je dus NIET zwanger.Oké, handig is het niet, maar ook niet fout dus!

Dan het feit dat de Predictor boven de Clearblue staat. :( Van die 2 'duurdere' testen zou ik toch zeker de CB verkiezen, hoppa, "zwanger" of 'niet zwanger', geen gedoe! Bij Predictor kun je nog altijd naar streepjes lopen zoeken.
    Snap sowieso niet wat de CB op zo'n lage plaats staat te doen. :(

De nr 1 en 2 heb ik nog nooit gebruikt, dus ga er m'n oordeel niet over vellen...maar het lijkt me sterk dat ze duidelijker zijn als een CB! (zeker die Kruidvat, daar lees ik zoooo veel slechte berichten van!)

Oja, en vrouwen laten testen die 36 weken zijn?Kweeni hoor maar erg praktisch lijkt me dat niet.Zo wordt toch niet aangetoond of de testen bijvoorbeeld ook prille zwangerschap aangeven?

Snap er niks van...

14. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Ik vond het een beetje flauwe test.
    Juist als je net zwanger bent is het zo funest die testen.
    Jammer dus, ik blijf bij de kruidvat/trekpleister 2 voor 5, voor mij de perfecte test.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Zowel nummer 1 als 2 vind ik prut als het gaat om het detecteren van een prille zwangerschap. Ze zullen vast wel goed zijn als je 36 weken zwanger bent, maar wat heb je daaraan? :rolleyes: Ik heb zelf al zoveel verschillende testen gebruikt (waarschijnlijk meer dan het testpanel :)) en ik zweer bij kruitvat 2 voor 5 euro.

16. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    zelfs die man bleek zwanger te zijn oja Steven. Volgens de Romed test?

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Staat er ook in die handleiding dat je als man zijnde ook positief kunt testen met de Romedtesten? :) Ik zou in elk geval never nooit niet met zo'n Romed-test gaan testen. Ik vind ze totaal onbetrouwbaar.

En dat van die twee streepjes dat ze even duidelijk moeten zijn? Stel je voor dat je een Romedtest hebt waarvan het ene streepje net iets lichter is dan het andere.... Sta je nog in dubio...Je zou dan aannemen, volgens die gebruiksaanwijzing, dat je niet zwanger bent (streepjes moeten even dik zijn?), maar aan de andere kant is er dus ook nog de mogelijkheid dat je wel zwanger bent.

Nee, Romed is helemaal niks volgens mij.

18. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik zeg het, het is NIET handig. ;) Maar ook niet zó fout als ze worden voorgesteld. ;)
    En ik zie hier ook vaak meiden voorbijkomen met vage streepjes ed van andere merken, en die ook niet zwanger bleken te zijn.(bijvoorbeeld bij de nr.1 van de test.)

Begrijp me niet verkeerd, vind de testen zelf ook super onhandig! Maar het leek alsof ze bij test geen rekening hielden met het feit dat de streepjes even dik moeten zijn. ;)

Share This Page