Wij hebben twee katten, de ene is nu een beetje ziek, hij ligt nu sinds zaterdag op zolder en eet en drinkt naar mijn idee niet erg veel...en is best wel hangerig. Wat kan ik doen? Dierenartsen hebben alleen door de weeks spreekuur, toch? Toch zou ik graag even raad willen vragen... Morgen ga ik sowieso bellen naar de dierenarts..maar kan ik vandaag dan niks doen? Ik vind het zo sneu..
Even temperaturen... zit ie boven de 39 dan heeft ie koorts en is het verstandig even te bellen met je dierenarts. Even in de gaten houden of hij wel poept en plast. Als ie niet heeft geplast, meteen de da bellen! Verder: als ie helemaal niks eet, kijken of ie wel een lekker hapje lust of iets dergelijks, een kat mag max 2 dagen vasten. Om 'm te laten drinken kun je een beetje kookvocht geven van een kipfiletje oid. Maar dat zou ik pas doen als ie echt niks eet en drinkt. Succes.
Er is in het weekend altijd wel een dienstdoende DA praktijk in de buurt, die kan je natuurlijk altijd even bellen voor advies. Ik zou persoonlijk je kat even van zolder halen en event. rustig in een ruimte dicht bij je in de buurt zetten. Eten en drinken neerzetten en dan goed in de gaten houden wat hij eet/drinkt. Eet hij normaal gesproken brokjes of vlees? Vlees met wat warm water erover (zodat de geur wat beter vrij komt) wil zieke katten die slecht eten nog wel eens verleiden tot een extra hapje eten.
idd een dienstdoende DA is er altijd wel! bel iig even en dan hoor je van hun wel of je beter kan komen of niet. Komt hij op jou ook ziek over?
ik zou denk ik ook even de DA bellen en wat ik ook al eens heb gedaan is een kwart van een kinderparacetamolletje geven.... ** ja ik spoor niet,maar t werkte wel...**
Pas op met paracetamol bij katten (en honden trouwens ook) zij kunnen dit niet of nauwelijks afbreken en dan is de kans dat je je arme diertje vergiftigd erg groot. Als je perse iets wilt geven kun je dus beter toch even iets meer geld uitgeven voor geneesmiddelen die voor dieren zijn bedoeld.
die enkele x dat ik het heb gebruikt,geen narigheid meegemaakt.... en als ik persee iets wil geven dan geef ik normaliter idd wel dierengeneesmiddleen hoor,ik ga voor alles wat mn beestje mankeerd naar de DA,maar niet snachts om 3 uur als ik niets in huis heb...
Idd nevernooit paracetamol, zelfs niet in geval van nood: paracetamol Anique, hoe is het nu met je kat? Groetjes DeeLighT
Hallo allemaal! Gisteren ben ik met hem bij de DA geweest en hij schijnt een virusje te hebben, soort buikgriep zeg maar. Ik moest hem gisteren dwangvoeren en een drankje geven tegen het spugen. Hij is nu wel weer begonnen met zelf te eten, dus daar ben ik wel blij om. Ik hoop dat hij gauw weer de oude is, hij slaapt vandaag wel weer veel, maar volgens mij was hij vannacht ook veel wakker, dus misschien dat dat daaraan ligt... zometeen moet ik hem nog een keertje z'n drankje tegen het braken geven. Bedankt voor jullie reacties!
probeer er voor te zorgen dat je katje voldoende drinkt, zo kan het lichaam beter "schoonspoelen" en die rot virus er uit werken, verder werkt lekker kroelen ook wel bij katten vinden ze vaak heerlijk.