Zo'n hoge eindafrekening? Dat kan toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ergens in december kwam er iemand van E-On aan de deur. Ze vroeg hoeveel wij aan gas en elektra kwijt waren per maand, en blijkbaar was dat heel veel voor een vrouw met baby ;) (111 euro p.m.)

Ze had hele mooie verhalen, ik zou bij hen veel minder gaan betalen (wat overigens ook zo is) dus ik ben overgestapt.

Nu kreeg ik vandaag de eindafrekening van RWE, waar ik dus eerst zat, en ik scrok me echt kapot :$
    Ik was er van overtuigd dat ik een flink bedrag terug zou krijgen, maar ik moet maar liefst 206 euro bijbetalen :$

Volgens de nota heb ik in 4 maanden tijd 642m3 gas verbruikt, wat €345,82 kost. Daar begrijp ik echt helemaal niets van! De eerste 2 maanden, toen ik dit huisje al had en dus was aangesloten, woonde ik nog bij m'n moeder, omdat er nog heel veel moest gebeuren en het huisje nog niet bewoonbaar was. Af en toe als we hier aan het werk waren stond de verwarming aan, maar koken of douchen deed ik nog niet hier.. De laatste 2 maanden woonde ik wel fulltime hier, maar ik douche meestal nog bij m'n moeder omdat ik het niet prettig vind on te doen als Damien ligt te slapen en er niemand op 'm let.
    Natuurlijk hebben we koude dagen gehad en heeft de verwarming veel aangestaan, maar zo veel? :(

Ik moet trouwens ook een boete betalen omdat ik het contract heb verbroken, terwijl ze me bij E-On vertelden dat ze het contract zouden overkopen.. Dan moeten zij dat toch betalen?

Naast dit alles snap ik sowieso helemaal niets van die rekening..

Gas; €345,82
    Elektriciteit; €108,84
    Boete; €91,49
    BTW; €32,87
    4 maanden €111 per maand betaald = -€444

Hoe komen zij dan op €205,90? :(

Ik snap er echt helemaal niks van, heb ook echt geen idéé waar ik dat geld nou weer vandaan moet gaan toveren :(

Sorry voor het enorm lange bericht, maar misschien weten jullie of het wel of niet klopt, en zo niet, waar de fout dan zit..?

(Ik ga straks trouwens m'n meterstanden vergelijken. De sleutel van m'n kast ligt nu nog bij m'n moeder, maar ze is nu onderweg hierheen om 'm te brengen)

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heeft dat niet te maken (met het vele verbruik dan) dat je nu bent overgestapt? In de winter verbruik je veel en in de zomer een heel stuk minder, waardoor dat compenseert door het jaar heen qua verbruik... Kan het ook mis hebben, maar zoiets is mij ooit verteld!

Enne, gewoon even bellen met RWE over hoe ze aan dat bedrag zijn gekomen. En E-on bellen over die boete!

3. Ik snap wat je bedoelt, dat zou inderdaad wel kunnen.. Maar ik snap nog steeds niet hoe het zo veel kan zijn (wat wel echt zo is, ik heb net naar de meterstanden gekeken..).

Ik hoop maar dat het een fout van RWE is, en dat E-On die boete van 92 euro betaald.. 135 - 92 = €43.. Dat is een stuk minder dan €205 ;)

4. willemientje

willemientje Niet meer actief

hoi,

verbruik is niet apart hoog hoor, jaarverbruik is gemiddeld 1800 kuub gas. dus dat kan kloppen. Dat je nu bent overgestapt is idd nadelig, je verbruikt nl 70% van je jaarverbruik gas in de wintermaanden, je voorschot in de zomer is dus een soort van spaarpotje om je gasverbruik in de winter te betalen.

Boete zou eon aan je moeten vergoeden als ze dat toegezegd hebben, je moet het wel eerst zelf betalen denk ik

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Valt mij eigenlijk nog wel mee die jaarafrekening, wij hebben een jaar nadat we naar ons huidige huis verhuist zijn een afrekening van 640 euro gehad :(

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Je kunt inderdaad het beste overstappen als je bijna je jaarafrekening krijgt. Dan is een heel jaar om.

Ik snap alleen het verschil niet tussen die 135 en die 200 euro. Hoe komt dat?

7. Dat vraag ik me dus ook af! Hoop er morgen antwoord op te krijgen..

8. Maar jullie waren (denk ik?) met 2 volwassenen.. Qua douchen e.d. verbruikt je dan toch wat meer gas.. En misschien hadden jullie er langer gewoond? Dit is maar over een periode van 4 maanden..

9. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Als die opsommingen precies zo op papier staan als hoe je het uitlegt, dat lijkt mij dat ze een foutje gemaakt hebben, dan zou het idd 135 euro moeten zijn ..ben benieuwd wat de fout is.

10. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hou je wel rekening met BTW en transportkosten? Want die zitten vaak ook bij het totaal in, maar niet bij de regel van het verbruik. Dus alle verbruiken x bedrag exclusief btw en transport en die worden er dan nog bij op geteld..

edit, btw zie ik heb je er al bij. Wellicht transportkosten nog niet?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    En energiebelasting nog. Dat was bij ons over een heel jaar 177 euro en inderdaad nog eens 180 euro transport kosten.

Misschien dat dit er nog niet bij staat.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je zit pas sinds dit jaar in een nieuw huis? wij moesten na de verhuizing maar liefst 950 euro bijbetalen. dit bleek bij nader onderzoek door de winterperiode en een boiler te komen waarvan ons verteld was dat we er niet onderuit konden maar dat bleek dus wel te kunnen als we bij hetzelfde bedrijf een ketel gingen huren. koste ons nog eens 700 euro omdat je als huiseigenaar de aanlegkosten zelf moet betalen. zo zijn er nog wel emer grapjes waardoor ik never nooit meer voor een koophuis zal kiezen ( maar da's een ander topic) ;) kan het dus niet daardoor komen. je wast nu meer stookt nu meer en het is een megawinter geweest. tel daarbij de boete op en ja je iets aan de deur aan laten praten is over het algemeen tochal niet zo heel erg slim. zitten daar geen andere addertjes meer onder. even bellen met deze en genen dus en eerst ff je standen checken voor de zekerheid.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat er netwerkkosten en overstapkosten bijzitten...
    wij hadden een bijbetaling van bijna 1000 euro en zijn overgestapt naar energie direct met gegarandeerd de laagste prijs, mocht je het ergens anders goedkoper vinden dan krijg je die kosten terug + 50% korting! dus altijd een lage prijs anders zeggen ze dat niet! ook krijgen we een eenmalige korting op de komende jaarafrekening van bijna 250 euro...

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij zitten sinds onze verhuizing vorig jaar bij RWE en kreeg óók de schrik van mijn leven bij de eindnota, we moesten maar liefst EUR 1692,- bij betalen. :$ Ik heb het maar betaald om verder gezeik te voorkomen maar ik ga het nog wel uitzoeken. Het is weliswaar een groot huis maar de helft is maar in gebruik momenteel en we betalen al ruim EUR 300,- p/m alleen voor gas en elektriciteit. :(

Succes, ik hoop voor je dat ze een fout hebben gemaakt en de "schade" toch nog meevalt. :)

15. Mijn moeder (woont met m´n zusje en broertje) betaalt 236 euro per maand. Zij is ook overgestapt naar E-On en moest aan Essent nog even 650 euro betalen :$

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ellendige oplichters die energiebedrijven, net als verzekeringsbedrijven en banken! :x

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oo jeetje zeg! ik was erg bang voo rmijn eindafrek.
    ik sta elke dag wel langer als een half uur onder de douche, nou daarna mn vriend nog en babytje, de verwarming heeft de hele winter elke dag de hele dag aangestaan. we hebben 2 tv's een laptop die ook de hele dag aanstaat de wasmachine die 4 p/wk gebruikt wordt afwassen, kortom ik wilde eingelijk geen afrekening krijgen. we betalen 100p/mnd. nou we hebben vorige week de rek. gekregen en we hoeven precies 4,90 terug te betalen.

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Oh vreselijk!

Wij zijn overgestapt van de Nuon naar oxxio, dat scheelde ons 40 euro in de maand. Maaaaaaar nu een eindafrekening van 340 euro bijbetalen.
    Erg vervelend, denk je goedkoop uit te zijn krijg je dit. Nu ga ik toch opzoek naar de goedkoopste!
    Energie direct is dus gegaradeerd de laagste?

19. adi

adi Niet meer actief

Er is geen gegarandeerd de laagste!
    Bij de meeste 'goedkope' maatschappijen betaal je de pot linksom of rechtsom (zoals jij dus nu met Oxxio). Alle goedkopere maatschappijen betalen bijdragen voor het gebruik van netwerk aan Essent/ RWE, en deze krijg je gewoon doorberekend.

Ik ken niemand die ECHT goedkoper is uitgekomen na de overstap.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Daarom ga ik voor service en minder voor de goedkoopste.

Nuon heeft een hele fijne service en dat vind ik dus belangrijker dan die paar euro's goedkoper uit te zijn.

Zo hebben we ook voor de telefoon een duurder abonnement van Vodafone. Maar daar krijg je dan wel weer service voor terug. ( sorry off-topic)

Deel Deze Pagina