hej dames ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. mijn oma ligt in het ziekenhuis met longontsteking en ik wou er vanmiddag even heen om spullen te brengen maar heb geen idee of het besmettelijk is. het is 10 min lopen hier vandaan en wou mijn dochter mee nemen maar kan dat? heb mijn huisarts al 20 keer geprobeerd te bellen maar die is elke keer in gesprek.
longontsteking kan besmettelijk zijn wist ik ook niet maar onze zoon heeft het laatst gehad en heeft toen bij oma gelogeerd in verband met verhuizing wij wisten toen nog niet dat hij longontsteking had maar oma heeft in middels ook longontsteking gehad niet iedere soort is besmettelijk hoorde ik maar het kan wel. inmiddels zijn ze er hier weer beiden bovenop
ik zou het niet doen..... als het niet ECHT hoeft.... niet voor de longonsteking,.... maar ZIEKENhuis, zijn een hoop zieken en een hoop (ziekenhuis)bacterieen en virussen bij elkaar..... en je meisje is nog zo klein.....
longontsteking zelf is niet besmettelijk. Vriend heeft het ook gehad en meisje is ook bij hem geweest.
tja ik zou hier zelf dus geen probleem van maken. gewoon oma niet in het gezicht laten hoesten.. o was dat sowieso niet de bedoeling.. hihi. geen punt in mijn ogen. Mijn moeder heeft zo'n 4 x per jaar longontsteking, alle kids komen gewoon bij haar , incl. mijn premature mini toen ze 8 weken was.Geen piunt zei kinderarts.
Andersom kan het wel een issue zijn. Mijn oma lag laatst ook in het ziekenhuis met een longontsteking en toen werd mij afgeraden mijn zoontje mee te nemen omdat de weerstand van mijn oma juist te laag was om eventuele (creche) virussen/bacterien van mijn zoontje aan te kunnen....
bepaalde longontstekingen zijn wel degelijk besmettelijk dus ik zou er wel mee uitkijken wij zijn hier met herstel van de kleine man bijna 4 maanden bezig geweest mijn moeder is ook 3 maanden bezig geweest en loopt nu onder behandeling bij de longarts omdat het laatste restje niet weg wil . deze heeft ook zeker gezegd dat het wel degelijk om een besmettelijke variant is gegaan de kinderarts heeft dit bevestigd. de kleien zit nu 3 maal daags aan een inhalator om de boel open en vrij te houden dus zou het risico niet nemen
Ik denk dat het omgekeerd juist gevaarlijker is. Die kleintjes hebben vaak zoveel bacterien bij zich dat het misschien voor je oma wel gevaarlijk is.
jeetje, das ook wat voor je moeder. mams136, dat zou idd de reden zijn waarvoor ik het zou laten, omdat oma anders nog zwakker wordt misschien.
Zulke kleine kinderen moet je zoveel mogelijk weghouden uit een ziekenhuis.Al die bacterien daar.De overgrootmoeder van onze meiden ligt ook op de longafdeling,maar geen haar op mijn hoofd die denkt om de meiden mee te nemen.
thanks voor de antwoorden. heb net eindelijk de huisarts gesproken en die zei dat ik gewoon kan gaan maar niet door mijn oma moet laten aan raken. had zelf al besloten om haar wel mee te nemen. dit is al de 4de longontsteking dit jaar. mijn tante belde ook dat ze vandaag een stuk slechter is dan gisteren. mocht het wel mis gaan dan vergeef ik het me zelf ook niet dat ze mijn dochter niet meer heeft gezien.