Kast nog niet geleverd, ineens goedkoper

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zaterdag een kast besteld bij Otto.nl. Hij kostte € 159,99. Levertijd ongeveer 1 week. De kast is nog 'in behandeling' en nog niet verzonden. Kom er net achter dat de kast nu voor € 139,99 op de site staat. Balen!

Kan ik hier iets mee?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in zon geval neem ik altijd contact op met klantenservice en meld dat het nu een aanbieding is. Volgens mij mag je bij Otto gratis retourneren en dan zeg ik dus:

ik kan de kast natuurlijk terugsturen, en dan opnieuw bestellen.. of we doen het makkelijk en stort u mij het verschil terug.

heb tot nu toe altijd mijn geld gekregen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor gewoon bellen...

4. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik zou straks even bellen. Ik heb ooit eens gehoord dat als er een prijsverschil binnen een X-aantal dagen, je het verschil terugkrijgt. Maar hoe dat precies zit, weet ik niet..

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bellen vertik ik, want het is natuurlijk een duur nummer... ;)

Ik heb net een klachtenformulier ingevuld, met daarin wat limmeke zei. Bedankt voor de tip.

Overigens is de kast niet ineens in de aanbieding. Vorige week was ie van € 219,99 voor € 159,99. Nu is ie van € 219,99 voor € 139,99.

6. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Je hebt de koop wettelijk gezien al gesloten. Dus ze zijn niet verplicht om t bedrag te verlagen. Als je gratis retour kan zenden dan is t idd zoals al werd aangegeven een optie om te bellen of ze de prijs willen verlagen. En als ze nee zeggen dan vertellen dat je t retour stuurt en opnieuw bestelt. Zullen ze vast wel iets op kunnen bedenken.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Voor € 0,60 voor dat telefoongesprek zou ik voor €80,- verschil gewoon even bellen.
    Verder staat er een mailadres bij, dan zou je ook nog kunnen mailen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    € 20,- verschil. En het gaat me om het principe.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bestelling annuleren en kast opnieuw bestellen 😉

10. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wat voor principe, doen ze jou bewust kwaad?

Ik vind dat eerlijk gezegd not done. Het is hetzelfde als de onderbroeken die je de week ervoor bij de Hema had gekocht terugbrengt, omdat er nu een 3 = 2-actie is.

Het is mensen extra werk bezorgen. Jouw kast is in behandeling.

Ik heb een keer een dure kappersbehandelinv ondergaan en een week erna was er een actie. Ja, heel heel jammer dan!

11. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit idd!
    Ik zou het gewoon proberen maar ze zijn het nier verplicht hoor

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bleek deels onoplettendheid van mij te zijn. De link onder 'Mijn Otto' verwees naar een andere kleur (wit mat i.p.v. wit glans, die ik besteld heb). Had niet goed gekeken. Het klopt dat die kast goedkoper was. :)

En welk principe? Het principe dat klanten extra moeten betalen om naar de klantenservice te bellen, wat meestal het geval is wanneer ze zelf een fout hebben gemaakt.

Heb vanmorgen ook moeten bellen naar de Xenos, omdat mijn bestelling niet compleet was. Heel aardige dame en ze zei meteen dat het ontbrekende artikel alsnog gestuurd zou worden. Super! Heb haar ook meteen gecomplimenteerd met de afhandeling (want dat mag óók gezegd worden). Maar goed, het punt dat ik wilde maken is: Dat was een lokaal nummer, dus lokaal tarief. Veel klantvriendelijker.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vind dat je gewoon moet bellen! Zeker omdat het nog niet geleverd is. Als het al geleverd zou zijn dan is het misschien anders.

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Maar 60 cent per gesprek is toch niet zo duur?
    Nu heb je de kans dat je de kast eerder in huis hebt dan dat ze de mail hebben beantwoord. Dan moet dat ding weer teruggestuurd worden en moet je opnieuw thuisblijven etc.

Belletje duurt misschien 15 minuten en dan heb je én meteen antwoord én geen gedoe met afspraken.

15. Hester

Hester Niet meer actief

Idd personeelskosten zullen toch betaald moeten worden ;)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zit al in de prijs, hoor...

Maar het is al opgelost (zie mijn vorige bericht).
    Bedankt voor jullie meningen.

17. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    De kosten van het gesprek naar xenos zullen waarschijnlijk op hetzelfde bedrag uitkomen. Ligt er dan wel aan hoelang je gesprek is. Maar gemiddeld gezien zal je ook op 60 cent zitten dan al niet hoger. Je betaald startkosten plus minuutkosten, Bij de ander betaal je 60 cent per gesprek.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Buiten mijn bundel (want servicenummer). Lokale nummers gaan uit mijn bundel. Het gaat ook niet om die 60 cent, maar om het feit dat ze een betaald nummer hebben, wat ik niet klantvriendelijk vind. En onnodig.

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina