Kast pimpen: plakfolie of behang?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiekF, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Binnenkort gaan we aan de slag met het nieuwe kamertje voor onze kleine meid. We willen daarbij een ikea pax kast kopen met deurtjes van bergsbo BERGSBO Deur - 50x229 cm, standaardscharnier - IKEA . Nu lijkt het ons leuk om de vierkantjes in die deuren te pimpen met een vrolijk patroontje, zoals bijvoorbeeld pip. We hebben hier totaal geen ervaring mee, hebben jullie tips hoe dat het beste kan?

Plakfolie zou kunnen, maar is dat niet moeilijk goed te krijgen in die vierkantjes? En behangen kan natuurlijk ook, maar wordt dat niet sneller lelijk? Voor beide ben ik ook wel benieuwd hoe goed je het spul er later weer af krijgt als je na een paar jaar iets anders wil...

Dank alvast voor jullie tips!

2. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Ik zou gaan voor plakplastic: makkelijker aanbrengen, makkelijker verwijderbaar, blijft langer mooi, goedkoper

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Leuk idee, ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat ik voor een leuk behangetje zou gaan. Plakplastic plakken lijkt me een hels karwei.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Plakplastic is makkelijker te verwijderen, behang is gelijk zo definitief.
    Al moet ik zeggen dat behang veel meer keuzes heeft en soms ook veel mooier is.
    Ik heb ooit mijn koelkast behangen :D mensen vroeg waar ik de koelkast had gekocht want ze vonden het zo gaaf :)

5. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, een koelkast behangen, daar zou ik niet zo snel aan denken maar wel een leuk idee!

Hier dan toch maar voor plakfolie denk ik, en dan maar even goed oefenen met opbrengen... Dank voor het meedenken!

Deel Deze Pagina