Kast verven. Buiten?

Discussion in 'De lounge' started by Sunbeam, Nov 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik wil een andere kast. Nu ben ik van plan om die 2e hands te kopen en dan zelf te verven met krijtverf. Het enige probleem is dat ik eigenlijk geen binnenruimte heb om te verven. Kan het ook buiten? Of is het daarvoor te vochtig?

2. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Ik zou het niet doen... heb laatst een buffetkast geverfd met gewone verf (binnen) en dat droogde al niet heel snel... Heb de dubbele tijd moeten wachten.
    Kun je 'm niet op de plaats zetten waar ie komt en 'm daar verven? Krijtverf is echt snel droog, anders 's avonds verven en dan is ie de volgende morgen prima!

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hmm, ja, als het zo snel droogt zou dat wel kunnen inderdaad. Misschien dat ik dat dan maar moet doen. Dank je wel!

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Mijn buikkastje heb ik vorig jaar met Annie Sloan geverfd, was binnen een uur droog. Niet uitgehard maar dat duurt sowieso wel een poosje...

5. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gewoon binnen hoor, welke merk krijtverf ga je gebruiken?
    Je moet wel afwerken.

Buiten droogt voor geen meter, vochtgehalte is te hoog

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ok, duidelijk, dat wordt dus binnen verven :D.

Ik wilde denk ik maar gaan verven met Annie Sloan, daar lees ik hier op zp met enige regelmaat goede verhalen over.

Waar moet ik het mee afwerken? We gaan 'm gebruiken als opbergplek voor het speelgoed van de kinderen en erop wil ik wat spullen van mezelf zetten.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Annie Sloan verf werk je af met de bijbehorende Wax. Die breng je dun aan en ook goed laten dragen/uitharden... dan is de kast prima beschermd.

Share This Page