Ik heb een meningsverschil met mijn man. Zaterdag ga ik naar een kleding en speelgoedbeurs. Er worden tweedehands spullen verkocht. Heerlijk vind ik dit. Nu roept mijn man bij voorbaat al dat als ik speelgoed koop, ik het wel direct aan onze dochter kan geven en niet op bijv. Sinterklaas moet geven. Dan moet het nieuw zijn. Hetzelfde geldt voor een bankstel; ik kijk op Marktplaats voor een nieuwe bank maar manlief wil absoluut geen bankstel dat tweedehands is, hoe nieuw het er ook uit ziet. Voor het geld hoeven we geen tweedehands spul te kopen, maar ik vind het gewoon leuk en bovendien nuttig om tweedehands te kopen. Waarom nieuw als je ook goed tweedehands spul kan kopen? Hoe denken jullie er over?
Ben het met jou eens. Afgelopen jaar een tweedehands little people huis gekocht, leukste wat ze hebben voor maar 5 euro.
Zo denk ik ook hoor! En mijn man gelukkig ook. Ik vind het wel fijn dat je geld bespaard, het is beter voor het milieu en ik hou van struinen Dus ik vind dat je man moet niet miepen. Pak lekker in voor de Sint.
Ik vind het onzin om iets nieuw te kopen, als het tweedehands nog prima een ronde mee kan. Als mijn man zoiets zou zeggen, kon hij lekker de boom in haha! Dan kocht ik gewoon die bank 2e hands en mocht hij er niet op zitten.. En wij hebben vorige week onze zoon een kado gegeven voor zijn verjaardag wat van MP af kwam. Merkt hij toch niks van?
Ja een beetje dubbel. Hier moet manlief er ook niks van hebben maar ik zie er ook het positieve van in. Mijn moeder is toevallig gisteren naar een kledingbeurs geweest en heeft zoveel leuke dingen meegenomen voor mijn zusje. Leuk colbertjasje bijvoorbeeld voor 2,-!!! Een wit linnen pakje voor 3,- En ook veel merk kleren,truitjes voor 50ct. Zolang het niet versleten en echt "oud" is vind ik het prima. Sommige mensen zijn bv al na 1jaar uitgekeken op een bank en hebben het geld om iedere x een nieuwe te kopen...nou,ideaal als ze er iemand anders blij mee maken voor een prikkie.
Ik vind sommige tweedehands dingen prima. Speelgoed, kleding voor de kids....zolang je het maar goed schoon kunt maken. Een tweede hands bank zou ik ook nooooit kopen. Brrr...daar ben ik gewoon een beetje vies van
Vind ik ook hoor! We hebben een ouderwetse ijzere loopauto op de kop getikt en mn man knapt m nu helemaal op. Is 1 van de cadeaus voor zn verjaardag.. Meubels idem dito! Waarom nieuw als het 2e hands er net zo goed uit ziet.
Ik vind dat jullie er samen uit moeten komen. Als jou man geen tweedehands speelgoed wil geven met sinterklaas en jij niet nieuw, zul je toch een tussenweg moeten zoeken en het bv 50-50 doen. Mbt bankstel kun je niet van je man eissen dat hij op een tweedehandse bank gaat zitten als hij dat echt niet wil. Je kunt hem natuurlijk best overhalen door foto's te laten zien ed, misschien dat hij dan van gedachte verandert.
Oh...en ik vind dat je tweedehands speelgoed prima kunt bewaren voor verjaardag of sinterklaas. Ben ook al bezig met verzamelen op MP van playmobile voor Sinterklaas...
Ik vind het inderdaad ook leuk om tweedehands spullen te kopen en te zien hoeveel ik daarop kan besparen. Tweedehands speelgoed en kleding voor Sinterklaas zie ik dan ook niet echt als een probleem. Of het nu wel of niet door geldgebrek is. Mijn ouders moesten vroeger wel tweedehands speelgoed voor ons kopen omdat ze gewoonweg geen geld hadden voor alles nieuw. Dat wist ik pas toen ze het me een paar jaar geleden vertelden. Ik heb als kind nooit doorgehad dat het speelgoed dat ik kreeg, tweedehands was we hadden gewoon altijd leuk speelgoed en zijn niks tekort gekomen daardoor. Ben zelf straks ook van plan marktplaats enzo af te struinen naar leuk speelgoed. Dingen als Duplo, Lego en playmobil is bijvoorbeeld perfect te wassen in een kussensloop in de wasmachine en is dan ook weer zo goed als nieuw!
bij bepaalde dingen wel... maar idd een bank of bed oid zou ik zelf ook nooit tweedehands kopen. Maar verder speelgoed, kleding oid vind ik prima kunnen! Veel plezier op de beurs!
Maar wat is dan t verschil tussen 2e hands kleding en een bankstel? Bedoel de kleding was je neem ik aan vantevoren, maar een bank kun je toch ook gewoon reinigen?
Ik ben het ook met jou eens. Zelf ben ik ook gek op struinen en tweedehands kleding bijv., hoe vaak ik al mooie, zelfs zeldzame dingen op de kop getikt heb voor zo weinig geld! Mijn man houdt er ook niet van, zeker niet van tweedehands kleding. Qua babyspullen maakt het hem niet veel uit omdat veel dingen gewoon heeel lang meegaan en we hebben ook veel geleend en gekregen van familie en vrienden. Dus of een cadeau nu nieuw is of tweedehands... dat maakt volgens mij echt niets uit. Ik denk dat je man meer zo is van, cadeau:moet gloednieuw zijn, tweedehands: voor "erbij".
Hier ook marktplaatsfan. Heb net een jasje van Barbara Farber voor 7.50 incl verzenden gekocht voor mijn dochter. Hij ziet er werkelijk uit als nieuw! Leuk toch als het zo kan? Doe ik straks ook met speelgoed. Duplo e.d. kan prima 2e hands lijkt mij. Maar ik kan ook uren op mp sneupen op zoek naar dat ene juweeltje. Een leuk kastje wat met een verfbeurtje prachtig zal worden of een leuk vintage jurkje. Ben het dus met jou eens.
Kleding en speelgoed vind ik niet zo erg om 2erhands te kopen omdat het makkelijk te wassen is. Een bankstel of bed zou ik liever niet 2ehands kopen tenzij ik erg krap zit met geld en het echt noodzakelijk is, ma het idee dat mensen daar bijv sex op hebben gehad vind ik geen lekker idee en een bankstel of matras is niet zo heel makkelijk te reinigen
Speelgoed oid zou me echt niet uitmaken.. Maar een bankstel.. Brrr nee wie weet wat die mensen daar allemaal op uitgespookt hebben... Nee dankje
Haha, ik begin opeens te twijfelen aan een tweedehands bank dor alles seksverhalen. Maar hoe geven jullie tweedehands speelgoed? Ik bedoel, ik neem aan dat er geen originele doos meer om zit? Of maakt jullie dat niet uit?