Wie heeft er tips? Mijn zoontje begint de dag steeds vroeger. Hij is nu 9 mnd en was vandaag even voor 5 uur al wakker....voeding helpt niet, hij is gewoon klaarwakker. Hij is vrolijk en lief, maar slapen, ho maar. Overdag slaapt hij ook niet echt veel, daarin minderen gaat iig niet. Hij gaat rond 19.00 uur naar bed... Dan is hij ook echt helemaal op en slaapt eigenlijk gelijk in. Hij heeft dan nog 2 voedingen meestal, 1 savonds laat en 1 snachts rond 2/3 uur. Of moeten we 't gewoon accepteren?? Ik neem hem vaak ergens in de nacht bij me in bed, en dat is prima. Maar 5 uur de dag beginnen, is echt niet leuk. Soms slaapt hij de hele nacht in z'n eigen bed maar ook dan vroeg wakker.
Hoeveel slaapt hij overdag? Hier gingen beide kinderen met 9/9,5 maand al naar 1 slaapje overdag. Maar er zitten ook gewoon vroege aapjes bij. Gelukkig hielp hier een voeding altijd wel, dus helaas geen tips. 5 uur is echt midden in de nacht voor mij.
Hier slaapt zoontje in de nacht juist beter en langer als ie overdag 2x slaapt Bij 1x is ie zo moe dat ie in de nacht als een blok slaapt maar is dan ook 5u in actie. Met 2 slaapjes overdag 1 lange en 1 kortere slaapt ie snachts van 19 tot 7/7.30
Inderdaad, zou hij niet overdag ‘te veel’ kunnen slapen en daarom ‘s nachts wat minder behoefte aan slaap hebben? Hier overdag doorgaans een slaapje van 1,5-2 uur. Heel soms ook een tweede slaapje maar meer dan powernap van 20-45min is het niet.
Hij slaapt meest smorgens 30 min. Rond hf 8 tot 8. Dan rond hf 1e naar bed voor 1,5 a 2 uur. En soms eind vd middag nog een half uurtje. Hij is eind vd dag doodmoe dus ik heb niet 't idee dat 't teveel is, weet ook niet wat ik moet korten eventueel... Maar we kunnen het eens proberen
Hier sliep ze idd al tot half 8 uur, dus dan heb je dat ochtendslaapje ook niet. Ze slaapt meestal van 12-2. En dan om half 8 weer naar bed.
Mijn zoontje had precies hetzelfde met 9/10 maanden... Was hier een lange fase. Heb het uit moeten zitten. Nu gaat het een stuk beter en slaapt hij weer van 1900 tot 0700. Hij zat en zit trouwens nog steeds op 2 slaapjes, dus daar lag het niet aan.
Oef, hier eentje die steevast uitslaapt tot +-9:00 nog steeds en een middagslaapje doet van +-2 uur en geregeld om 18:00 afgedraaid is en op bed ligt. Echt een luxe editie, heb al meermaals mn dank op mn knieën gedaan. Alles tussen 19:00 en 7 uur beschouwden we als nacht. Weinig tot geen licht, zo min mogelijk praten bij voorkeur niet. Om 03:00 vond zij t destijds wel speeltijd maar daar werkte mama niet aan mee. Ze had dr knuffels en kon daar mee spelen (wat geregeld ook gebeurde) Ik moest dr ook niet aankijken want dan was t 2 uur lang feest. Ze kwam in de "nacht" ook dr kamer niet uit. Als er wat nodig was, fles melk, schone luier oid dan deden we dat bewust op dr kamer. Zekerheidshalve gooide we er wel tegen 23:00/00:00 nog een fles in overigens, dat hebben we lang volgehouden omdat ze ook een luierwissel nodig had anders was alles nat in de ochtend. Ik vrees echt dat t kind eigen is, maar misschien zit er wat tussen waar je wat aan hebt.