koorts wel of niet huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

dag dames,

Ik zit met het volgende:

danisha werd gister ziek en spuugde aldoor alles uit.. beetje sap en fruithap hield ze wel binnen.. die ochtend had ze eerst 36,2 en savonds had ze 38,6... (normaal heeft ze ongeveer 37 graden)

Gisteravond heb ik ORS bij mijn zus weggehaald en daar heeft ze vannacht 60ml van gedronken en daarna nog meer waar water doorheen zat.. dat heeft ze nog niet uitgespuugd maar ze slaapt dan ook nog gewoon veel... nu vanmorgen had ze 39,4.. ze gloeit en ligt nu weer te slapen bij haar papa.. ze heeft alleen romper en pyjama broek aan nu..

wat moet ik doen? zelf denk ik dat ik haar gewoon drinken moet geven en kijken of ze het binnenhoudt en zo niet dan huisarstpost bellen... of moet ik meteen al bellen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat ze je weinig kunnen vertellen dan haar in de gaten houden en zorgen dat ze genoeg drinkt/eet en alert blijft.

Als je twijfelt kun je altijd even bellen. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft, beter een keer teveel bellen dan te weinig. Als je belt kunnen ze je precies vertellen wat je het beste kunt doen.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja en beterschap voor je meisje ;)

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Merk je verder niks aan haar, ik bedoel grijpt ze niet naar haar oortjes of ergens anders naar?

Beterschap met je kleine meisje, je voelt je zo machteloos he :(

5. Niet meer actief

nee ze is gewoon sloom nu en spuugt eten uit maar sap blijft redelijk zitten.. ga morgen wel naar de huisarts..

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het belangrijkste is dat ze helder blijft (dus je aankijken, reageren etc.) en genoeg plasluiers houdt.

Mocht dat niet het geval zijn gelijk de huisarts bellen, en anders zullen je waarschijnlijk hetzelfde zeggen als hierboven.

Beterschap!

7. Niet meer actief

ja ze wil alleen maar slapen.. net had ze een droge luier maar ze krijgt ook ors en dat houdt natuurlijk vocht vast... ze heeft net wel weer wat gedronken dus dat gaat goed.. als ze rond etenstijd nog niet heeft geplast dan bel ik de huisarts weer en wil ik vanavond nog heen!

Deel Deze Pagina