Goede avond dames en heren. Ik zit met een probleem. We hebben thuis 2 kasten staan die uit elkaar moeten. De kasten zijn pas 1 jaar oud en in perfecte staat. Ik wil ze heel graag (onbeschadigd!!) bewaren, maar omdat ik ze opgesteld niet kwijt kan moeten ze worden gedemonteerd. Maarrrr...... De kasten hebben zo een dunne plaat als achterwand en die platen moet je met 500.000 spijkertjes vast timmeren. (alle ikea kasten eigenaren weten wat ik bedoel ) Nu weet ik dus niet hoe ik de kast moet demonteren want ik ben bang dat ik iets stuk trek. Wie heeft dit al eens gedaan en heeft voor mij DE manier om dit aan te pakken.
Van binnen uit de kast kloppend langs de randen gaan en de spijkertjes komen vanzelf los. Even uittesten hoe hard je moet slaan bij de ene kast gaan ze makkelijker los dan bij de ander. Heb al heel wat kasten zo uit elkaar gehaald.
Dit dus zo doen wij het ook heel vaak. Niet met de kop van de hamer proberen want dan is de kans groot dat je door de plaat heen gaat. Wij gebruiken altijd een blokje hout waar we op slaan.