Klusvraagje over multiplex

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestralen, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Bij ons is de trap aan de zijkant bij de leuning helemaal open. Om te zorgen dat de kinderen er niet aan de zijkant af vallen of bij een eventuele val deze eerder te breken wil ik daar een plaat vastzetten. Maar ook dat hij blijft zitten in het geval dat een volwassene uitglijd. Deze plank zal op 3 hoogtes vast komen te zitten: boven, bij de leuning en aan de trap vast.

Welke dikte zou ik daarvoor nodig hebben? Het gaat om een populierenplaat.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hadden mdf. Volgens mijn man en schoonvader was minder niet stevig genoeg. Mdf van ruim 1 cm dik.

Geen idee of dat hetzelfde is :p

3. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou ook MDF nemen ipv multiplex en vanaf 12-18 mm.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat zou voor jou de reden zijn om voor mdf te gaan? Dat is toch veel slechter te verven?

Ik heb het even uitgezocht en multiplex is steviger zoals ik al dacht. Dan zou 12mm sowieso genoeg moeten zijn.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Verven is geen probleem trouwens, gaatjes vullen, ontvetten, licht opschuren en gronden en dan de verf naar keuze.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Het is meestal goedkoper en qua stevigheid zou dat ook moeten volstaan. Qua verven maakt het niet uit hoor, MDF is heel makkelijk te verven en je ziet geen houtnerf. Het grote nadeel van MDF is dat het vocht opzuigt, dus je kunt het niet gebruiken in natte ruimten.

Deel Deze Pagina