ik moet echt even mijn ei kwijt. vorige week bij de pacemaker controle is gebleken dat ik geen eigen hartslag meer heb. de boezems doen het nog wel maar het signaal komt niet meer aan bij de hartkamers. normaal heb je dan nog een escape ritme van 20-40 slagen per minuut. maar na uitproberen bleek dat ik gewoon een stilstand krijg. gelukkig had ik al een pacemaker voor een ander probleem.... heb meteen onderzoeken gehad en met de pacemaker is alles ok. nu moet ik donderdag terug voor verder onderzoek. misschien heb ik een infarct gehad of lekt er een hartklep of heb ik hartfalen of is mijn pompfunctie verder verminderd. zie het even niet zo meer zitten. heb 2 kleine kinderen van 1 en 3 jaar.. wat als mijn batterij er mee ophoudt of er een draadbreuk optreedt... dan is het gewoon einde verhaal. en kan ik hier wel oud mee worden, de kinderen zijn nog zo jong,,, zie ik ze wel opgroeien... zit er echt mee in mijn maag. mijn kwaliteit van leven is het laatste jaar al achteruit gegaan en ik kan al zo weinig. na de geboorte van de tweede zijn de klachten erg toegenomen, waarschijnlijk door de drukte en de (nog steeds) slapeloze nachten, het werk, het huishouden etc. ik probeer iedere dag al te genieten en mijn energie te verdelen maar nu sta ik er constant bij stil dat het zo maar ineens over kan zijn. het continue ondersteunen van de pacemaker in mijn hart is ook niet goed, hierdoor heb je een grote kans om op langere termijn hartfalen te ontwikkelen. hoop zo dat het donderdag nog enigszins meevalt maar ik zie het donker in.
jeetje meis wat verschrikkelijk heftig, Allereerst een hele dikke vette knuffel, wat moet jij in onzekerheid zitten zeg. .Ik hoop dat de onderzoeken enigszins positief uitvallen.
Jeetje Anne! Wat moet dat een bizar nieuws zijn. Dat je eigen hart niet meer klopt... Mag ik vragen of je op de wachtlijst staat voor een nieuw hart? Of is dat geen optie voor je? Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het meevalt volgende week! Liefs BB
bedankt voor de reacties dames. wachtlijst transplantatie sta ik niet op. daar is een strenge selectie/procedure voor en je eigen hart moet een levensverwachting hebben van nog maar 1 jaar. en een donorhart gaat een 10-20 jaar maar mee. dus ik hoop dat dat mij nog even blijft bespaard.
wat een vreselijk naar idee lijkt me dat! Hopelijk valt het donderdag nog wel mee, maar het lijkt me best beangstigend, heel veel sterkte!
ja vooral dat uittesten of ik nog eigen ritme had was niet fijn. ze hebben het een paar keer geprobeerd. iedere keer zag ik de kamer wegdraaien en viel mijn gehoor weg. en dan zetten ze snel de pacemaker weer aan. helaas hebben ze geen medicijnen om de geleiding weer beter te maken.