Dreumes te dik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dobbie, 7 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze man van 19 maanden is te zwaar bevonden.
    Hij weegt ruim 14kg bij 88 cm.
    Het lastige is dat we niet goed weten wat we hiermee aan moeten. Hij drinkt (buiten 300 ml zuivel) alleen water, krijgt geen calorierijke tussendoortjes, eet gezond en zeker niet veel.
    Ontbijt 1 boterham met enkel margarine , dan fruit, lunch 2 boterhammen met verantwoord beleg. Avondeten vaak weinig en geen toetjes.
    Hij is erg beweeglijk en zit nooit stil. Loopt nu zo'n 5 maanden. Zelf zijn wij niet te zwaar. ML zelfs erg slank. Ik was als kind wel te zwaar, vandaar dat ik er nu alles aan wil doen om hem dit te besparen.

Iemand tips?

2. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Door wie is hij dan te dik bevonden? Mijn zoon is bijna 18 maanden en 12 kilo en niet te dik. De lengte weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat er kindjes van 19 maanden zijn die 14 kilo wegen zonder echt te dik te zijn, maar heb er geen verstand van.

Edit: volgens mij heeft hij een mooi voedingsschema, hoor!

3. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joh niet teveel van aantrekken!
    Je laat toch al op zijn eten en hij beweegt voldoende. Dit trekt vanzelf recht. Straks schiet hij weer zo de lengte in....

Ongezond is 13 kilo bij ongeveer 84 ze. Nog nooit een opmerking gehad van het cb....

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Te dik?
    Sem was laatst 13.285 gram en 87 cm, en ze zeiden er totaal niks over.
    Ja dat zijn lengte ongeveer op de plus 2 lijn lag en zijn gewicht ongeveer op de plus 1, maar dat het allemaal gewoon mooi op liep en niks was om druk over te maken..

5. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Cb inderdaad. Ze deden er niet moeilijk over maar zeiden wel dat hij overgewicht heeft en we op moeten Letten. Daarbij ook veel opmerkingen uit de omgeving over zijn bouw. Maakt je toch onzeker.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als jullie van jezelf weten dat hij een gezond eerpateoon heeft dan lekker laten kletsen!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Niet teveel van aantrekken tenzij je hem elke dag frikandellen patat en pizza geeft dan zou ik zeggen stop daar maar eerst eens mee Haha

Onze zoon woog bij 8 maanden al 11 kilo ! Bij 1 jaar 13 kilo

Vanaf 2 jaar is hij qua gewicht stil gaan staan en qua lengte gaan groeien

Hij word morgen 6 hij is dan 122 cm en 20 kilo, hij is nu juist enorm slank

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Huh? Wat een onzin!
    Mijn dochter is 81 cm en ze weegt 12.

Ze is absoluut niet dik. Schandalig dat het cb moeders steeds onzeker maken

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje was met 18 maanden 13.5 kilo en 85 cm, bovengemiddeld maar verre van zorgwekkend en is nog steeds bovengemiddeld maar vooral de lucht in gegaan...lees bij jou ook geen redenen om je zorgen te maken ;)

10. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Doet me goed :)

11. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn zoons wogen beidden met 18 mnd al 18 kilo bij 1m en 98 cm.
    Ze waren zwaar maar ook nog eens lang.
    Dochter woog toen 12 kilo bij 97 cm.
    Die was weer te dun.

Mijn dochtertje van Nog geen 2 maanden oud weegt al 7 kilo en is 62,5 cm lang.
    Ook te zwaar maar krijgt alleen borstvoeding.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Gewichten en kilo's zeggen mij niet zoveel, dus ik zoek altijd de lijntjes op de groeigrafiek op.

Je zoontje zit met gewicht +1 lijntje hoger dan voor lengte. Dus aan de zware kant, maar té zwaar? Nee, binnen de perken, zeker gezien het eetpatroon. Ik vind dat het CB niet alles wat afwijkt van het gemiddelde té lang, té dun, té dik, té klein moet gaan benoemen :x

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind het goed dat je er wel op let hoor. In mijn ogen is het ook vrij fors maar ik ben dan ook een dunnetje gewend. Mijn zoon weegt ongeveer 10,5 kg met ongeveer dezelfde lengte. Hier vaak commentaar dat hij zo dun is terwijl ik hem juist wat extra onverantwoorde dingen geeft om op gewicht te blijven. In mijn ogen is hij ook zeker niet dun.
    Je kan er weinig aan doen als je zo op het eten let. Dus het hoort bij zijn bouw en zou ik me geen zorgen maken.

Deel Deze Pagina