Kat 3 dagen alleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieke23, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Even een vraagje!

Mijn man en ik gaan binnekort een weekje weg. Maandag ben ik nog thuis en gaan we s middags weg! Vrijdag komen we overdag weer thuis.
    Dat betekent dat onze kat di, wo, donderdag alleen zou zitten. Mijn man vind dat het wel kan als we zorgen voor genoeg voer en water. ( onze kat eet naar verzadiging, dus hij zou niet op de eerste dag zijn hele bak leeg eten)
    Ik vind het een beetje zielig want hij is nog niet eens 1 jaar, en enorm speels.
    Een vriendin van mij kan miss 1 dagje komen kijken. Verder niet echt geschikte buren om een sleutel van ons huis te geven.

Wat vinden jullie?

Groetjes!

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik zou niet van m'n weekje weg kunnen genieten in ieder geval. Nee, vind het echt niet kunnen om een kat vier nachten alleen te laten. En dat hij niet in 1 keer z'n bak leeg eet... als een kat zich verveelt gaat hij eten. Heb je echt geen buurman of buurvrouw die ook een kat heeft bijvoorbeeld en voor de kat zou kunnen zorgen? Je zult nog wel vaker eens een keer op vakantie gaan denk ik?

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik vind 2 dagen weg de max eigenlijk.. Ik zou als ik jou was iemand op woensdag langs laten komen voor het beestje. Even nieuw water geven en eten geven. En even kroelen.. dan kan het prima!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Een weekendje vind ik wel kunnen...maar dit vind ik net iets te lang.
    Misschien kan een buurvrouw of iemand van je familie tussendoor 2x even langskomen?
    Of misschien de kat meenemen? hebben wij ook een keer gedaan tijdens een midweekje centerparcs.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    En anders kun je altijd nog zorgen voor een pension.
    Hebben wij onze kat ook wel eens heen gedaan en dat ging echt super.

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik zou hem eerder naar een pension brengen. Stel dat er iets gebeurd met je beestje, dan vergeef je je dat zelf nooit meer.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het niet doen denk ik...
    juist omdat je schrijft dat je katje nog best wel jong is. Weet je ook niet hoe die gaat reageren op verveling.

is er echt niemand uit de buurt die eventjes savonds wil kijken?

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik persoonlijk zou dat niet doen. Ben zelf een tijdje geleden weggeweest maar schoonzus gevraagd of ze af en toe even een kijkje wilde nemen. Ze ging elke dag, en bleef dan zo'n half uurtje bij hem.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij laten onze katten 2 weken alleen als we op vakantie gaan maar er komt wel dagelijks iemand ze eten geven en de bak doen

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee, is te lang zonder toezicht. Je weet nooit wat er gebeuren kan.
    Als die vriendin ipv 1 keer nou 2 keer even langs kan gaan zou het een ander verhaal.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij ons ook zo. Dagelijks eten geven tenminste, niet de bak doen.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik zou het niet doen. Wij zorgen altijd dat er iemand is (vrienden, zusje, broertje, moeder) die de katten 's avonds komt voeren en ze een beetje aandacht geeft en de kattenbak bijhoudt. Ik zou echt niet lekker weg zijn als mijn katten niet verzorgd worden.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het niet doen hoor! Water verdampt dus dan moet je echt wel een emmer neerzetten of zo.. Maar sowieso, zo lang zonder iemand te zien, vind ik wel een beetje zielig.

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    3 dagen alleen vind ik best veel. Ook omdat je kat maar alleen is.
    Ik heb, toen ik alleen woonde, een tijdje één nacht per week weggemoeten door mijn werk, ik vertrok dan vrijdagmorgen en zaterdagavond was ik terug en toen maakte ik me al constant zorgen en ik had twee kleine katjes, dus ze hadden elkaar nog.

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het zeker niet doen. Mijn schoonouders gaan ook vaak op vakantie en dan passen wij op de kat. 's Ochtends de kat buiten laten en 's avonds weer naar binnen en eten geven en water verversen. Het is een oude kat, maar door de verveling gaat hij wel alles slopen wat hij vindt en hij gaat dan overal poepen.

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou er niet eens aan denken!!!! sorry hor maar als wij 1 nacht wegbleven zorgde ik al dat er iemand naar ze toeging. ik vind t echt niet kunnen

17. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Heb je geen familielid waar hij heen kan? Liet de honden nooit langer dan 5 uur alleen en de kat nooit langer dan 24 uur.

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik zou er niet zo moeilijk in zijn denk ik hoor...als het beestje genoeg te eten en te drinken heeft, wie weet nog wel even iemand een xtje langs laten komen om extra eten en water te geven maar ik zou het wel aandurven dan denk ik hoor

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou dat ook echt niet doen, zal maar wat aan de hand zijn met het beestje. Als wij gaan blijft de kat altijd thuis, maar of mijn moeder of buurvrouw gaan er 2x per dag heen.

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Fijn dat jullie het met me eens zijn:) Kan ik dat mooi tegen mijn man zeggen.
    Nee wij wonen hier pas sinds een half jaar. Geen directe buren, alleen een studentenhuis met jongens hier, en daar ga ik mijn sleutel niet aan afgeven.
    Het is tussen kerst en oud en nieuw, dus bijna al onze vrienden zijn weg. En we gaan met familieweekend, dus alle familie, die normaal op m past als wij een weekendje weg gaan is ook mee.
    Meenemen is geen optie, het is echt een vreselijk druk katje, sloopt alles, dus met kleine kinderen geen succes!
    Dus ik hou het maar even op die vriendin die tussendoor komt. Gelukkig gaat zij altijd wel lekker met hem spelen, want hij heeft veel aandacht nodig.

BEdankt voor het advies!

Deel Deze Pagina