Kat 3 dagen alleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieke23, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vind het zelf te lang, zeker nog met zo'n jong beestje.
    Wij hebben het dit jaar geregeld met de dierenwinkel.
    We gingen 3 weken op vakantie en er is dagelijks 1 a 2 keer iemand van de winkel gekomen om ze eten te geven, het huis bij te houden en even met ze te kroelen.
    Ook kwamen mijn ouders wel eens bij ze op visite.
    Dit is heel goed bevallen!
    Misschien is zoiets te regelen?
    Wij vonden een pension erg duur en ze zaten niet in de buurt en al snel vol.
    Groetjes

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waarom breng je het beesie niet naar een goed pension? Dan weet je zeker dat hij goed verzorgd wordt en genoeg aandacht krijgt. Bovendien belast je dan niet je vriendin ermee.

3. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    ik heb zelf ook 2 katten..
    als ik een keer een weekend weg ga...of op vakantie of wat dan ook...dan zorg ik altijd dat er een vriendin, zus, broer, buurvrouw...wie dan ook...elke dag even langskomt om ze aandacht te geven...de bak schoon te maken en eten te geen (mijn katten krijgen namelijk elke dag nat voer)...en ook water geven want dat kan ook snel gaan...
    heb je echt niemand in de buurt die hem/haar kan verzorgen?... Waar kom je vandaan? Misschien dat iemand van het forum je kan helpen? je weet maar nooit!

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik vind het te lang heeft die vriendin wel eens vaker of een dier gepast?
    mijn vriendin had ook een kat dus ik vroeg aan haar of ze elke dag even wou kijken ja dat wou ze wel ik smsmsen met haar of het goed ging ja alles ging prima kom ik thuis na een week mijn kat heeft gewoon bijna een week geen eten gehad water had ie gelukkig nog
    de kattenbak was zo vies dat mijn kat overal had gezeten

maar ze wist niet dat ik thuis was dus ik belde haar ik zeg waar ben je nou toevalluig bij jou ik zeg dat kan niet want ik ben zelf thuis en wat ik hier aantref vind ik niet kunnen
    was echt kwaad op haar

sindsdien laat ik alleen mijn fam oppassen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zijn ook vanaf vrijdagavond tot maandagmiddag weggeweest, 4 katten. 2 grote schalen/kommen met water en 2 grote slaschalen met eten.

Is prima gegaan.

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik vind dat het wel kan. Heb het zelf ook weleens gedaan. We hadden ervoor gezorgd dat de kat alleen in de keuken, de woonkamer en op de zolder kon komen. Overal hadden we bakjes eten neergezet en bakken water. Ook overal speeltjes en dekens neergelegd. Toen we weer thuis kwamen lag hij op de bank en hij keek niet eens op of om :D. Sommige bakjes waren leeg, sommige niet. Volgens mij heeft hij zich prima vermaakt.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik moet zeggen dat ik het nog nooit gedaan heb. Maar ik zou mijn kat wel voor een paar daagjes alleen laten. Denk dat hij dat nog waardeerd ook. ( druk zoontje). hihihihi.

Grote bak met voer en een paar kommen water.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het kan wel, een kat red zich prima. Als je doet zoals Cherry Aiden en Devilschase zou het vast prima lukken.

Maar vind wel een verschil tussen 1 kat of meerdere (zodat ze met elkaar kunnen spelen)

Ennn, je moet het kunnen natuurlijk. Ik zou het absoluut niet doen, mijn hele vakantie zou erdoor verpesten omdat ik nergens anders meer aan denk dan aan de katers, of alles wel goed is. Als wij dus ook met vakantie gaan kijkt de buurman ook twee keer per dag bij ze (om voer te geven s'ochtends en s'avonds)

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    wij hebben vier katten en ze zijn hooguit om de dag alleen geweest zeg maar dus de ene dag hadden wij eten gegeven en de andere dag dan niks en dan de volgende dag kwam de buurvrouw maar ze heeft nooit iets bij moet vullen ja lekker fris water maar eten stond er in overvloed

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Als wij een weekje of lang weekend weggaan brengen we hem naar het pension hier vlakbij. Daar weet ik dat hij het goed heeft, ze zorgen goed voor hem, schone kattenbak, voldoende eten en aandacht. Alleen thuis zou ik echt niet doen voor zoveel dagen. Onze kat kotst ook nog wel eens een enkele keer... of als de kattenbak 'vol' is... ik vind dat veel te lang... en zielig! Voor die 'paar euro' breng ik hem liever ergens heen waar hij het goed heeft! :)

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik zou de kat ook gewoon gezellig meenemen, waarom niet? Heeft ie de verdiende aandacht en gezelligheid en is jullie probleem ook meteen opgelost. Fijne week gewenst!

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    We zijn wel is een weekendje weg en dan zetten we meer dan genoeg eten neer en een flinke bak water (ovenschaal, want gewone bakjes slepen ze om!)
    Gaat prima! Enige nadeel is dat ze een aandachtstekort hebben als we terug komen. Maar dat hebben ze ook als mijn man thuis komt uit zijn werk terwijl ik de hele dag thuis ben geweest;)

Als we langer weg gaan brengen we ze naar mijn ouders. Nadeel is dat 1 van de 2 hier gestressd van wordt. Laat ik dus voor een paar daagjes liever in haar veilige huisje...

Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Die katten vermaken zich meestal wel... als je iemand hebt die kan checken of alles goed gaat en eventueel wat nieuw water kan geven is er niks aan de hand. Zolang je je er prettig bij volet, heeft geen nut om weg te zijn en steeds aan je katten te moeten denken....

13. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet zo snel doen. Wij hebben onze kat sinds we haar hebben (dit voorjaar) 1x voor een weekend alleen gelaten en 1x van dinsdag tot en met vrijdag. Wel kwam er elke dag iemand ons beestje even eten geven en aandacht geven. Dat ging erg goed. Het scheelt ook dat onze kat goed alleen kan zijn en ook al wat ouder is (ligt heel de dag een beetje in haar mandje te luieren). Bij een jonge kat zou ik het niet zo snel doen denk ik. Ik heb een tijdje geleden ook wel eens gehoord dat een kat heel zn vacht eruit getrokken had uit verveling toen die een tijd alleen was gelaten. Zou ik toch niet willen riskeren.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mwah die van mij zijn ook vaker dagen alleen geweest
    alleen kwam er iedere dag of om de dag iemand langs om alles te chekke..
    kwa voer en bak

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als wij een nacht wegblijven laat ik ze alleen. Als de kat binnen blijft vbind ik 2 nachten de max. Anders regel ik een pension. Ik neem ze niet mee want ben veel te bang dat ze dan ontsnappen :)

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Een week vind ik wel erg lang. Wij laten onze kat van 3 regelmatig een weekend alleen thuis. Gaan dan vrijdagavond weg en komen zondag weer thuis.

Een grote glazen schaal met water (die kan tenminste niet verschuiven of omvallen). Bakje met vlees en 2 bakjes met brokken. 2 schone kattebakken en genoeg ruimte om te lopen (mag dan naar boven toe). Voordeel is dat onze kat niet zo speels meer is, omdat ze wat ouder is.

Als ik een weekje weg ga regel ik wel iemand. 2 nachten vind ik wel de max dat ik haar alleen laat.
    Alleen al om even eten te geven en een keer de bak te legen.

Het is wel zo dat de kat altijd beetje verontwaardigd is als we weer terug komen en graag aandacht wil. En ze is regelmatig de hele dag al alleen, dus ook wel gewend om alleen te zijn.

Schijnen ook speciale diensten te zijn die je kat willen verzorgen, weet alleen niet hoe betrouwbaar het is.
    En anders inderdaad naar een pension of je vriendin lang laten komen.

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik zou het niet doen, zou niet van die dagen kunnen genieten, als er helemaal niemand even kan kijken hoe het gaat.

toen wij op vakantie waren, kwam mijn zwager elke dag na ze werk eten en vers water neerzetten. maja dat is alleen makkelijk als er iemand in de buurt woont.
    en de andere x ging mijn moeder iedere dag even langs.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Onze ex kater is een jaar oud en erg op zichzelf maar dan nog , als we bijv. s' ochtends weg gaan en heel laat op de avond terug komen, ben ik altijd best wel bezorgd. Dus ik zou hem nooit zoveel dagen alleen laten !!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hhaha dit herken ik !!! onze kat ook he , ik ben bijvoorbeeld de hele dag bij hem,.maar als mijn man dan thuis komt ooww dan wordt ie helemaal gek van blijheid lijkt het wel:D gaat ie voor zijn voeten liggen en maar draaien en gek doen:D lijkt soms net een hond :D:D

20. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier idd hetzelfde als sidmick... en ze zijn dan ook met z'n 2een

Deel Deze Pagina