mag ik ff gal spuwen??? heb een rare sm...vind ik zelf op de 1ste,2de en 3de plaats komt ikke,ikke,ikke (zijzelf dus),daarna dr kleindochter(niet onze dochter,maar die van haar dochter),dan dr dochter en dan ergens pas me zoon en onze dochter en ik!!mijn andere 2 zoons zijn niet van me vriend ,dus niks van haar(zoals ze letterlijk heeft gezegd!) ik moet zelfs van haar in me handjes wrijven met zo'n geweldige vriend,dat hij ook voor mijn kids zorgt,want hij is niet hun vader,dus niks verplicht.....het zijn mijn kids,dus ik heb alleen de opvoedtaak(samen met hun vader) heb dr al eens goed duidelijk gemaakt dat hij voor mij gekozen heeft MET kids en dat het een totaalpakket is!! dat mijn zoons niks minder zijn dan haar kleindochter en onze dochter (dr andere ECHTE kleinkind,zoals ze zegt) dat was 1 ding,waaraan ik me erger!! nog een... ze komt bijna elke vrijdag langs bij ons...ok leuk.. wij daarintegen gaan meestal zo'n 1x in de 2 a 3 weken bij haar langs op zondag/zaterdag... oa omdat we geen auto hebben,maar ook omdat mijn kids zich daar doodvervelen en de hele tijd buiten moeten spelen van haar...terwijl haar andere kleindochter(van haar dochter) wel binnen mag spelen...:x op vrijdag eet ze ook bijna altijd met ons mee...geen probleem... maar als wij bij haar zijn geweest gaan we letterlijk groen van de honger naar huis,omdat ze 1. nooit kookt en 2. ook niet niks haalt(laat halen)van friture ofzo....we krijgen nog zelfs geen brood ofzo....zelfs de kids niet ook al zeggen ze de hele tijd dat ze honger hebben! als ze al iets lekkers in huis heeft en me vriend kijkt dan in de kast en ziet iets liggen wat hij/wij lekker vind/en...is het meestal van neeeee dat is van mij!!!....pak die andere koekjes maar oid terwijl wij wel desnoods de laatste koekjes nootjes of chips oid op tafel zetten die wij mss wel voor de avond wilden bewaren voor onszelf.... koken doet ze niet (al jaren sinds mijn vriend zijn vader gestorven is)...niet voor zichzelf ,maar ook niet voor dr kinderen en kleinkinderen,met bijv moederdag,dr verjaardag oid van gelegenheden...nog geen toastjes oid.... we hebben zelfs al aangeboden om alles mee te brengen om te BBQ-en in de zomer,maar nee hoor!! nu komt het leuke....ze is nu voor 1,5 week weg naar dr schoonzus om haar te helpen(ivm rugoperatie)in het huishouden...en om te KOKEN!!! mijn bek viel wagewijd open toen ik het dr hoorde zeggen!!! owja nog iets.... mijn vriend heeft vorige week een scooter ongeluk gehad (hij was niet schuld)...denk je nou dat ze tot nu toe ook maar 1x gebeld heeft en gevraagd heeft hoe het met hem gaat of dat we hulp nodig hebben (met de kids oid)??!!hij heeft trouwens een gebroken sleutelbeen en gekneusde knie... terwijl toen zij een paar weken terug in het zh lag met hartritmestoornissen wij wel iedere dag voor haar klaarstonden en alles uit handen lieten vallen!! sorry dat het zo'n lang stuk is geworden,maar het zit me nogal hoog... (als het aan mij lag had ik nog wel een paar kantjes vol kunnen schrijven)
Wauw............jammer dat je sm zo is. Maar weet je.....accepteer het dat scheelt je een hoop ergernis kan erover meepraten maar dan gaat het over mijn eigen moeder... Ik kreeg ze vroeger al op de kop als ik thuis een in de avond wat snacks maakte voor mij en mijn vriend....dat mocht niet dan moest ik maar zelf wat gaan kopen in de supermarkt. Inmiddels hebben wij geen contact meer met haar...overigens haar keuze...maar ik vindt het niet erg....heb een hoop meer rust in mijn leven. Dus soms als ik zo'n verhalen lees denk ik altijd....waarom accepteert iedereen dit altijd maar van hun ouders/schoonouders. Alleen omdat het familie is? Soms ben je beter af zonder .... In mijn situatie dan he Maar geeft je vriend dit wel eens aan bij zijn moeder dat het belachelijk ismhoe zij doet? Slecht voorbeeld voor jullie kids helaas...want zo hoort een oma niet te zijn
Als ik je verhaal goed lees, erger je je eraan dat je schoonmoeder meer uit deze band haalt dan ze erin steekt, en ook dat ze haar (klein)kinderen ongelijk behandeld. Dat ze de kinderen uit jouw vorige relatie niet als haar kleinkinderen ziet, kan ik ergens nog begrijpen; deze kinderen hebben nog een papa en dus nog een paar andere grootouders erbij, hebben een verleden en bij een nieuwe relatie moeten ook zij een plekje verwerven in de nieuwe familie. Het niet in huis halen van iets om te eten en het heel erg bezitterig zijn op wat in huis is, is iets dat ik wel raar vind. Het is niet erg gastvrij om niks aan te bieden, en zeker als je kinderen zeggen honger te hebben, dat vind ik bijzonder raar. Heb je het er al met je vriend over gehad hoe jij je voelt bij haar aanpak? Wat zegt hij ervan? Werd zijn zus (+dochter) in het verleden ook voorgetrokken? Heeft hij het geaccepteerd "dat het nu eenmaal zo is" of wil hij ook gelijke behandeling? Als het jou stoort dat het een erg ongelijke relatie is, dan kun je _ mits je vriend er ook achter staat _ misschien als gezin wat meer afstand nemen, en bijv. aangeven bij je schoonmoeder dat ze niet zomaar welkom is, of bijv. volgende vrijdag zorgen dat jullie gegeten hebben als ze langskomt, en haar ook niks aanbieden.
nee hij durft niet echt denk ik en zal waarschijnlijk ook niks uitmaken tja een oma is ze eigenlijk alleen voor dr andere kleindochter....die is dr ALLES!!! ze is nl geboren 5 dagen voordat dr man stierf en SM heeft zich al die tijd vastgeklampt aan haar....die meid wordt op handen gedragen!!! ook bijv als ik iets vertel over onze dochter of 2 zoons komt ze ALTIJD met een verhaal over die andere kleindochter!!! om niet goed van te worden!!! luistert 1 van mijn kids niet flipt ze helemaal uit en zijn ze niet (meer) welkom!!...maar ooooweee als die meid wat doet ....dan wordt ze getroost...door oma en dr moeder....gatver wat kan dat kind dr misbruik van maken !! ook wanneer ze iets in ons huis flikt zoals zomaar naar boven gaan en onze dochter wakker maken ,dus kamertje opgaan...ze weet dat dat dan verboden terrein is!!nou als wij er dan iets van zeggen begint ze eerst met dr ogen te draaien...probeerd dan nog gewoon te doen of we lucht zijn en zeggen we er dan weer iets van gaat ze naar oma en mamma met dikke krokodilletranen en wordt GETROOST!! AAAAARRRGGGGG dit is dus nog een mega ergernis.....
mijn zoons hebben helaas geen goede band met hun vader(kijkt niet echt naar ze om)en helemaal geen kontakt met opa en oma van vaders kant... daarbij vind ik het onzin dat ze die jongens anders behandelt omdat het niet dr ECHTE kleinkids zijn!! stel dat we door vruchtbaarheidsproblemen oid een kindje zouden adopteren....dan verwacht je toch ook niet dat het anders behandeld wordt...of achtergestoten wordt! verder komt ze meestal smiddags en blijft tot savonds dus ook tijdens etenstijd!dus eerder eten is geen optie....later ook niet
Ja het is erg genoeg voor dat meisje dat ze zo opgevoed wordt.....zijnoan daar natuurlijk niks aan doen het is maar een kind. Maar als jullie er niemand over durven aan te spreken dan zul je het gewoon moeten accepteren ben ik bang hoor...
ten eerste wil ik zeggen dat ik het gewoon ronduit belachelijk vind dat er verschil word gemaakt tussen wel en geen kleinkinderen. ik snap dat de situatie wennen is maar ze zijn allenmaal familie. voor de rest of aanspreken of slikken. als ik in jou positie zou staan had ze 2 keuzes of gewoon normaal doen of ze zoekt het maar uit.
ik heb hun er al tig keer over aangesproken... laatste keer was toen mijn oudste zoon en dr kleindochter ruzie hadden... ze had de bal van mijn zoon gepakt en na tig keer vragen gaf ze hem nog niet terug,waarop hij de bal wilde afpakken,maar zij achterover viel(vanuit hurkzit) en zo met dr billen in de hondenpoep(grasveld)...tja vervelend natuurlijk dat die drol dr lag maar kon hij niks aan doen....hij had het al vaak gevraagd! en vlak voor die ruzie had ze hem al zitten schoppen! maarja ze komt overal mee weg want ze is een meisje (krijgen we keer op x te horen) en ze kan goed huilen! ze werd dus weer getroost zonder ook maar te vragen wat er was....nee me zoon kreeg gelijk de schuld....en toen zei hij *** is het lievelingetje!! mijn SM werd toen heel boos en riep hem bij zich,maar hij wilde niet komen... achteraf ben ik zelf blij om dat hij niet kwam,want ze had hem in zijn gezicht willen zeggen..*** is ook mijn lievelingetje!!!!!! en je kleine zusje ook en jij en je broertje zijn niks van mij!!!!!! ze vertelde het me dus letterlijk zo in mijn gezicht....nou ik werd RAZEND!!!!!!!!!!!!!!!maar heb de eer aan mezelf gehouden en rustig gezegd dat ze niet alleen mijn kinderen,maar ook mij en dr zoon hier veeeeeel pijn mee doet!!!!!! maar ooowww wat kookte ik vanbinnen!!!!!!!!!!!!
moet zeggen dat het me wel oplucht hahaha ff gallen!!! in ieder geval bedankt voor alle reacties....ben gelukkig niet gek ofzo hihihi heb idd nu zoiets van...ff afstand nemen,van sm maar ook van schoonzus en kind,want ik wordt er zelf ook alleen maar kwader door! heb sm en schoonzus al tig keer aangesproken,maar helpt niet... ben alleen bang dat het nooit zal doordringen bij hun
Ik ben het eens met Lov23 en toetie. Je hebt hier twee keuzes: -haar erop aanspreken, accepteren dat het ruzie kan worden en misschien wel het contact verbreken of op een heel laag pitje zetten -niets zeggen en slikken, maar dan moet je ook accepteren dat ze zo is en geen verbetering verwachten. Ik vind trouwens dat jullie elkaar wel erg vaak zien. Ze is blijkbaar niet blij met jullie komst, aangezien ze niets in huis haalt (dit vind ik ook enorm raar), en een leuke oma is ze ook niet. Je kinderen missen er ook niets aan. Dus gewoon eens niet langsgaan en als zij bij jullie aankomt, zeggen dat er vanaf nu gewoon gebeld wordt voordat ze mag langskomen en dat dat niet meer elke week is. Of verzin dat jullie 'eigenlijk net weg wilden gaan'. Dat je bij wijze van spreke de jassen al aanhebt. Als je geen afstand neemt lopen de irritaties alleen maar op.
weet je wat is.... ik wil het kontakt niet verbreken of flinke ruzie krijgen voor mijn vriend... hij is zijn vader al kwijt aan k*nker en zijn moeder 3 jr geleden ook al bijna verloren aan die rotziekte.... hij heeft ook zoiets van...ze is alles wat ik nog heb en dat respecteer ik voor hem!! maarja hierdoor ziet hij wel minder goed in waar ze mee bezig is...ofja hij ziet het wel maar wil het niet zien...snap je?
owja en mede doordat hij zijn vader al verloren is,is mijn vriend gewoon heel bang om zijn moeder en zus kwijt te raken en daar wordt gewoon misbruik van gemaakt... bedoel ze hoeven maar te bellen voor iets...en meneer is met 10 min daar!! al is het maar om de fietsband van zijn zus te plakken(terwijl dr eigen toenmalige vriend in haar nest lag) of de gft bak van zijn moeder buiten te zetten...(terwijl zijn zus om de hoek woont)
Ik begrijp het, en het is zeker niet makkelijk om contact te verbreken met een ouder. Misschien heeft je man wat meer tijd daarvoor nodig of wil hij de band die hij nog heeft, behouden. Maar dit lost niets op aan de irritatie en het (in mijn ogen) grove en schofferende gedrag van je schoonmoeder. Is het een idee om dan zelf wat afstand te nemen? Dat jij en je zoons daar in ieder geval een tijdje niet meer naartoe gaan? Ik vind het eerlijk gezegd heel erg dat ze letterlijk zegt dat je zoons 'niets van haar' zijn. Dat kan voor die jongens ook niet goed zijn. Ik weet niet of ze een lieve oma is voor jullie dochtertje, maar als dat ook niet het geval is, zou ik zelfs mijn dochter een tijdje daar weg houden. Is ze wel lief voor haar, dan kan je man haar meenemen als hij daar naartoe gaat. Maar ik zou mezelf daar een tijdje niet laten zien. En tot ze normaal begint te doen zou ik haar ook echt niet thuis willen ontvangen. Bespreek dit ook met je man, leg hem uit dat ze jullie zoons beschadigt met dit rare gedrag en dat ze niet hoeft te verwachten altijd een open deur aan te treffen als ze zelf te beroerd is goed voor haar gasten, haar zoon en schoondochter en hun kinderen notabene, te zorgen. Kookt ze trouwens wel voor zichzelf, of voor haar dochter en andere kleindochter?
nee ook niet voor zichzelf...voor niemand,maar ze haalt wel af en toe friet voor haar en dochter + kind en het hoeft voor mij geen friet te zijn hoor,maar een snee brood of een pan soep oid kost toch geen geld om te maken he en eerlijk gezegd heb ik zoiets van accepteer je mijn zoons niet dan hoef je onze dochter ook niet te zien....ze zijn allemaal ook nog een deel van mij....
Ik voel wel in je berichten dat je haar lievelingetje niet waardeert...maar je moet wel niet vergeten dat zij nog maar een kind is en jullie de volwassenen.... Zij kan er niks aan doen dat zo voorgetrokken wordt en omdat zij hierom zich gedraagt als een verwent nest...tja zo heeft ze het immers geleerd gekregen. Kun je niet met de ouders vanmhet meisje praten dan?
Ook al zijn jouw zoons niet haar kleinkinderen kan je er nog wel lief voor zijn. en dat je gevoel anders is (wat ik kan begrijpen) hoef je het nog niet de kinderen te laten merken. (of ouders) ze verdienen dan ook een goede mooie plek. anders hoeft niet altijd negatief te zijn. dus nee ik vind het niet kunnen zoals oma onderscheid maakt. verder snap ik je ergenissen. heb een beetje een beeld. maar of je er nu iets aan kan veranderen. je kan natuurlijk wel aangeven dat je niet je kinderen laat verhongeren. of je haalt zelf wat als je bij haar bent. of je gaat gewoon eerder weg om te eten. dat kan ook nog. ja jammer dan voor haar. heel veel sterkte ermee
dit bedoelde ik dus ook en we gingen op het laatst maar gewoon op tijd weg want had geen zin meer om groen thuis aan te komen veranderen lukt toch niet....zegt mijn vriend ook al...ze is blijkbaar al jaren zo ik kan gewoon begrijpen hoe iemand zo egoistisch kan zijn..kan dr gewoon echt niet met mijn pet bij
ze heeft alleen dr moeder.... en nee praten helpt niet...heb ik al gedaan maar zij denkt er pcies hetzelfde over als dr moeder wbt mijn zoons dat die niks van hun zijn ,maar haar en onze dochter wel heb toen gezegd dat als ze zo krom wil reageren...haar dochter evengoed ook niks van mij is (bedoel dus de bloedband waar zij op doelen)