Thuisblijfmama-tips-gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben nu 2 jaar thuis na mijn ontslag, krijg inmiddels ook geen ww meer maar we redden het zo eigenlijk ook goed. Op zich niks te klagen maar ik zou graag wat meer om handen willen hebben. Ik ben wel met wat dingetjes bezig maar ik ben erg benieuwd wat jullie zoal doen op een dag/week. Ook met de kids e.d. Mijn oudste gaat 2 halve dagen naar de psz en huishouden doe ik zoveel mogelijk tussen door.

Mijn probleem is dat ik me eigenlijk veel te snel schuldig voel als ik even tijd voor mezelf pak en achter de laptop kruip o.i.d. Terwijl ik wel echt aan mezelf merk dat ik tijd voor mezelf toch soms heel hard nodig heb. Helaas werkt mijn man heel veel en is hij ook moe als hij thuis komt en in het weekend is het bijkomen voor hem. Soms baal ik daar ontzettend van omdat ik dan eigenlijk best graag leuke dingen zou willen doen. Gelukkig doet hij dat wel hoor maar ja, het kan natuurlijk niet altijd en dan vloeit het weekend weer snel over in een week 'alleen'.
    Klinkt misschien een beetje negatief maar het zijn gewoon lange dagen in mijn eentje met de kids.

Dus, tips zijn welkom :)

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Heb je geen leuke meidenclubjes in de buurt waar je iets mee kunt gaan doen met de kids?

3. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Ik doe muziek op schoot en peuteryoga met mijn zoontje. Ga vaak naar de kinderboederijen speeltuintjes en daarnaast hebben we hier het mamacafe elke vrijdagmorgen; koffie/thee en kletsen terwijl de kindjes spelen. Is zwemmen een optie? Ook bak ik veel taart, koekjes en muffins samen. Wandelen en fietsen dagelijks. Knutselen met speelmais etc. Zijn misschien ideetjes?

4. tuc

tuc Niet meer actief

hmm, ja voor mij is het een bewuste keuze, dus ik sta er wellicht anders in dan jij. Maar ik moet zeggen dat ik mij nooit verveel. Ik doe elke dag wat in het huishouden zodat het steeds maar een paar minuten werk is. Verder was ik (voor ze naar school ging) heel veel met onze dochter bezig. We gingen elke dag wel even op pad...kon iets "kleins" zijn, zoals eendjes voeren, maar ook naar ballorig of dierentuin (abbo) of op visite bij vriendinnen (met kinderen).
    Ik knutsel ook veel met haar, en daar ben ik zo een middagje zoet mee.
    Of gewoon een wandeling naar de super op dr eigen fietsje enz.

Ik heb die tijd vooral veel gebruikt om met onze dochter bezig te zijn...de 4 jaar voor ze naar school ging vlogen om en daar wilde ik met volle teugen van genieten.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    #5 ella27, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
    solliciteren?
    Of is dat een heel stom antwoord?
    Miss voor 1 of 2 dagen in de week?
    Miss iets van thuiswerken?
    Vrijwilligerswerk voor bvb een middag?

eeehm en andere dingen... tja ik merk nu dat ik me af en toe ook ontzettend ''verveel'' nu ik met verlof ben.Ik vind het echt wennen. Natuurlijk gaan de huishoudelijke klussen gewoon door , maar daar ben ik ook niet een hele dag mee bezig gelukkig.
    Ik ga nu elke dag maar naar de supermarkt (ipv 2x per week) lekker wandelen en buiten zijn met de kleine. Even gezellig kletsen etc.

smiddags vaak tv aan of tekenen. Soms cakejes bakken. Afspreken met vriendinnen. Ik koop ook wel eens tijdschriften om lekker te lezen.

6. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Hahaha ik weet niet of dat de bedoeling is ;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee idd , stond het er een beetje stom!
    Ik heb het even aangepast TS...
    ik bedoelde het niet zo hoor , maar dacht meer in de trant van thuiswerk , of/en vrijwilligers werk bvb.

Kheb mn post aangepast!

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat bij mij (en de kinderen) goed werkt is de tijden afbakenen. Je kunt heus wel even met een boek op de bank, maar spreek dat van tevoren af. De jongste is nog klein, maar samen met de oudste kan ie misschien toch wel even zelf spelen?

Dus als je dan zegt:
    8.30 uur ontbijt
    9.00 uur met z'n drietjes spelen
    9.30 uur fruit
    10.00 uur weg/activiteit/naar buiten/boodschappen/kinderboerderij/??
    12.00 uur lunch
    12.45 uur naar bed
    15.00 uur samen spelen
    15.30 uur zelf spelen/tijd voor jou
    16.00 uur samen spelen/huishouden (kinderen vinden het vaak ook prima om erbij te zijn als je het huishouden doet)
    17.00 uur koken

oid, je kunt het natuurlijk invullen zoals je wilt, maar dan zijn het korte blokjes in plaats van een hele dag waarvan je van tevoren denkt: aaaaargh!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Thanx voor de tips!

Ella: Nee op zich niet stom hoor :) Ik solliciteer ook al maar dat wil niet echt vlotten. Ik ben secretaresse en die banen liggen (hier) helaas niet voor het oprapen. Ik solliciteer ook op andere dingen (laatst nog in een kledingwinkel) maar daar word ik ook niet aangenomen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het na 1,5 jaar volop solliciteren ook niet echt mijn prioriteit meer is. Ik hou mijn ogen open maar ik ben er niet zoveel meer mee bezig als eerst.

Ik wandel, fiets e.d. al veel met de kids. Nu met de sneeuw is het natuurlijk helemaal dikke lol :D
    Misschien is het inderdaad leuk om iets van muziek op schoot of peutergym te gaan doen. Alleen even kijken hoe ik dat op ga lossen want ik heb weinig oppas dus ik moet er 2 meenemen (of doen als de oudste op de psz zit natuurlijk)

Maar hoe pakken jullie tijd voor jezelf? Hebben jullie nog hobby's/sport in de avonden o.i.d.
    Doen jullie ook iets om geld mee te verdienen, al is het maar een klein beetje?

10. Sorry geen tips.
    Ik ben inmiddels 10 jaar thuis en heb me nog geen moment verveeld.
    De jongste zit nu een jaar op de basisschool en ik kom nu zelfs wel eens tijd te kort.

Ik ben taxi, ophalen wegbrengen naar speelafspraakjes ,entertainer , als de kids zich vervelen en ik neem wel eens kids onder mijn hoede waarvan de ouders werken of iets anders hebben, en hun kinderen niet kwijt kunnen bij de oppas.

Verder zit de jongste 1 x per week op de gym en zwemt 1 keer per week.

En de hond moet er 3 x per dag uit

De boodschappen doe ik 1 x per week
    Ik ga 2 x per week naar mijn ouders, dan help ik mijn moeder met het zeemwerk en 2 x per week naar mijn schoonmoeder.

Neuhhhh ik kom de week wel door...hij vliegt om.
    En de avonden vermaak ik wel met leuke programma's op de tv.

11. Mamaandrea2

16 jan 2013
    14
    0
    0
    Hoihoi,

Zelf zit ik thuis vanaf de geboorte van mijn dochter 5 jaar geleden, vervelen doe ik me ook niet, maar ik pak wel degelijk tijd voor mezelf. Als mijn dochter op school zit en mijn zoontje ligt op bed heb ik twee uur de tijd en daarin wordt echt niet alleen het huishouden gedaan. Verder sport ik 1/2 keer in de week met een vriendin, wat ook gelijk lekker sociaal is. Inmiddels zit ik ook in de ouderraad van de speelzaal en dat is ook wel leuk. Ik heb wel het geluk dat ik wat vriendinnen om me heen heb die als zij niet werken lekker een bakkie komen doen ofzo, maar geen tijd eigenlijk om te vervelen.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik loop 3 keer per week hard. Door de weeks erg vroeg, vóór het werk van mijn man en op zaterdag iets later op de dag ;)
    Een avond per week zing ik in een koor (dan slapen de kinderen bij mijn moeder, ik leg ze dan zelf in bed en vertrek daarna) en een avond per week bridge ik :p
    Daarnaast speel ik nog piano, maar ik heb geen les meer omdat ik toch geen tijd heb om te oefenen :p Maar ik speel met enige regelmaat wel (vaak ook samen met de kinderen)

Ik werk 3 dagen per week, op 1 dag daarvan is hier een oppas aan huis en op de andere 2 dagen gaan de kinderen naar het kdv.
    Ik heb wel het voordeel dat ik vaak thuis kan werken (meestal 1 a 2 dagen per week), dus ik kan ook nog wel eens een halfuurtje met een boek op de bank. :)

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat voor mij trouwens het beste werkt op de dagen met de kinderen: gezelschap. Het klinkt misschien heel stom, maar ik snak soms echt naar een gesprek dat iets dieper gaat dan 'kijk mama, een trein!' :D

Dus ga ik vaak met de kinderen naar een vriendin, mijn moeder of iets dergelijks. Of we nodigen mensen hier uit natuurlijk.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik lees even mee.

Ben door de gevolgen van de zwangerschapsvergiftiging, erg aan huis gekluisterd.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ga met dochter naar zwemmen en ook een tijdje peutergym gedaan. Bij beide nemen moeders hun baby iig gewoon mee. Peutergym drentelen dreumesen ook mee.

Ik volleybal 1-2x per week. Verder vind ik t 's avonds heerlijk om gewoon op de bank te zitten.

Met dochter heb ik altijd veel buitenshuis gedaan. Buiten, afhankelijk van het weer en anders binnen.

Verder ben ik erg veel ziek geweest, maar in de perioden dat t wat beter ging, verveelde ik me ook snel. Nou ja, niet echt vervelen, want naast de 3 ochtendjes rust (psz) is dochter er altijd. Meer dat ik me niet zo nuttig voel dan.
    Ik heb wel wat klusjes gedaan voor mn vriend en dat ga ik binnenkort ook weer doen als dochter naar school gaat. Hij heeft een eigen bedrijf, dus dat is makkelijk.

16. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik ga met mijn zoontje naar babyzwemmen. Als hij wat ouder is ga ik met hem naar peutergym. Zelf loop ik hard en ga ik af en toe naar de fitness. Ik spreek af met vriendinnen. Om de week heb ik date-avond met mijn man en slaapt zoontje bij oma en opa of hebben we een oppas aan huis. O

Over het algemeen ziet mijn dag er zo uit: 7 uur opstaan zelf douche, aankleden, opmaken. Dan zoontje wakker maken. Eten geven, daarna schone luier en aankleden. Dan ga ik het huishouden doen en doe ik zoontje even in de box. In de middag doet zoontje eerst even een middagslaapje, dan ga ik dingen voor school doen. Na zijn middagslaapje speel ik met zoontje. Dan doe ik ook de was. Rond 17:00 uur maak ik eten voor ons drieën. Mijn man werkt onregelmatig dus hij eet dan wat later of neemt eten bij naar werk. Na het eten speel ik nog met hem. Daarna doe ik hem in bad en in bed. Dan heb ik avond voor mezelf, dan doe ik nog wat voor school, aan huishouden en lekker tijd voor mezelf.

Als ik naar school moet past mijn moeder of schoonmoeder op. Gelukkig hoef ik niet ontzettend vaak naar school.

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Hier sinds 2007 thuis. De oudste zit op school, en de jongste is zoals hieronder bijna 2.

Op maandag of dinsdagochtend drink ik koffie met andere moeders die niet werken, of wel werken maar thuis zijn, of doen we boodschappen en de andere ochtend ga ik sporten en gaat ons zoontje in de sportschool in de kinderopvang. Dat is daar heel groot en goed geregeld en bij de prijs inbegrepen. Als hij slaapt is het tijd voor de was, lunchen en een tijschrift of de computer. Of ik doe de vloeren o.i.d.

Woensdagochtend gaan we naar dreumesgym tot half 11 en dan snel naar huis voor een boterham en fruit. Om half 12 gaat hij in bed waarna ik mijn dochter van school haal en dan lunch ik met haar. Om 14 uur heeft ze zwemles....na zwemles zijn we allemaal moe en zijn we lekker thuis. Ik kook altijd op tijd, mijn avond begint ook graag rond 19:00 uur ;)

Donderdagochtend doen we samen het huis, stofzuigen (zoontje helpt mee op zijn manier of hij speelt) en we doen ook boodschappen, gaan wandelen o.i.d. dan zijn slaapje etc.
    savonds ga ik ook nog wel eens sporten of zwemmen...zonnebankje. En af en toe uit eten met wat vriendinnen. 1 x in de maand logeren de kids bij opa en oma en gaan we leuke dingen doen samen. Dat is een hele luxe.

Vrijdag zijn mijn schoonouders er altijd en gaan dan naar de dierentuin met de kids, tijd voor mij voor de kapper of wat ik ook wil doen. Heerlijk!

Dus peutergym, peuterzwemmen, muzieklessen oid...uitstapjes in de buurt. En als je niet zo veel contacten hebt in de buurt kan je miss. een notitie bij het CB ophangen? voor een meiden koffie club? zo ben ik ook aan contacten gekomen met mensen hier. We woonden eerst ergens anders vandaar.

Groetjes, Charlie

ps. ik voel me niet schuldig als ik even niet zo veel doe. De andere uren ben ik continue bezig met eten/boterhammen geven, koken, handjes wassen, samen spelen.. dus...

Deel Deze Pagina