onze poes heeft wormen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Onze kat heeft wormen!
    Ongeveer 3 weken terug hing er een witte sliert uit de achterste van onze poes.
    We hebben haar toen behandeld met een wormen kuur en dachten dat het over was.
    sinds 2 dagen loopt ze weer heer erg te mauwen.. Net als dat ze 3 weken terug deed.
    We hebben haar net weer een pil gegeven... ze is op het moment gewoon stil en ligt heerlijk te slapen. ( ze is tussendoor ook nog wel gewoon stil hoor. we dachten namelijk eerst dat ze gewoon weer grolsch was ) ...
    Ik maak me nu wel een beetje zorgen.. kan er nog een worm overgebleven zijn van de vorige keer? of zou ze opnieuw besmet zijn? iemand ervaring mee? als ze straks en morgen nog zo blijft mauwen ga ik denk ik maar naar de dierenarts...

2. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Heb je ontworming via de DA of van de dierenwinkel, die van de dierenarts werken hier het beste vindt ik, voor zowel hond of kat, die van de dierenwinkel gaan ze van spugen

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Van de kruidvat volgens mij, mijn vriend heeft ze gehaald op aanraden van zijn moeder. Zij heeft veel katten dus dacht dan zou ze het wel weten..

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als ze al wormen heeft moet je haar ontwormen en dan na 14 dagen nog een keer. Want na 14 dagen komen de eitjes uit endan maak je de uitgekomen eitjes ook meteen dood.

dan gewoon elke maand ontwormen.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    oh ja, je moet wel even kijken of het spoelworm of lintworm is, want daar zijn verschillende middelen voor.
    Lintworm dan zie je op de plekken waar ze ligt allemaal kleine witte stukjes liggen, lijkt wel wat op rijstkorrels.
    Spoelworm is rond, lintworm is plat.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Proost.Ze lust geen Heineken? :p
    Sorry, flauw. Ik denk dat je krols bedoelt.

Zoals hiervoor gezegd, elke maand even ontwormen en anders een wormenkuur vragen aan de dierenarts. Of toch even met haar naar de dierenarts gaan.

7. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Gewoon ontworming bij de da halen. Ik gebruik altijd milbemax.
    En idd heel belangrijk is twee weken na de eerste pil, nog eens een pil, zodat de eitjes die de eerste keer niet gedood zijn, dan inmiddels uitgekomen zijn en ook die larven gedood worden.

Bij de da is het wel ietsje duurder maar koop alsjeblieft geen rommel omdat dat misschien een paar euro goedkoper is, en waar je uiteindelijk niks aan hebt.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Thx voor de reacties.
    Ik heb nog niks zien liggen.. ik zal eens aan mijn vriend vragen wat hij haar heeft gegeven en ik zou t in de gaten houden. Weet wel dat t pilletje dat ze toen straks kreeg 7!! Euro koste...
    Grolsch haha, ik had het nog op google opgezocht hoe je het schreef en zag grolsch staan:)
    Klopt het dat wij ook besmet kunnen raken? blegh.. ik ben ziek en nu ik hier over praat.. Bah word er beroerd van haha

Hoor btw net dat mijn vriend de pillen bij de jumper heeft gehaald.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je niet met je kat tongzoend en haar poep niet opeet dan raak je niet zo snel besmet hoor.

Ik zou haar trouwens ook even ontvlooien, want vlooien kunnen lintwormen over brengen.

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hahaha !!
    oke, beter het zekere voor het onzekere! thanks:)

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ga je met je poes fokken, dat ze "alweer" krols is?

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahahahaha!

Sorry, even naar de da inderdaad :)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je neemt hetzelfde voor het onzekere en tongzoent niet meer met poes? :)

Hier ook weer ontvlooitijd zag ik :(
    Niet omdat ze vlooien hebben trouwens maar omdat het me altijd 2 dagen kost.
    Schattepoepies willen namelijk NIET van die vieze rommel in hun nek.
    En bij de eerste lukt het dan nog wel... Maar nummer 2 ziet de bui dan natuurlijk al hangen... :)

Deel Deze Pagina