ik weet niet of het al gezegd is, maar met bijtwonden van katten moet je heel voorzichtig zijn i.v.m. bacterien. Als de kat echt tot bloedens toe gebeten heeft, zou ik even naar de wond laten kijken.
Misschien speelt het dan toch mee dat hij nu bij jullie is. Toen de kat nog bij je moeder was deed hij ook niets naar je dochter? Heeft hij bij jullie een veilig plekje waar hij zich kan verstoppen? Ik zou zeggen, houd je dochter voorlopig bij de kat uit de buurt of leer ze lief te zijn voor de poes en geef de kat de tijd om zijn draai te vinden. Aan de andere kant, misschien heb je totaal geen problemen als je een kitten in huis hebt die opgroeit met jonge kinderen.......
Hoe lang heb je hem nu in huis? Katten moeten op zich wel even wennen. Denk niet dat het iets is als dat de kat zichzelf boven je kind plaatst. Dat is meer iets honds (roedeldieren). Denk ook dat de kat zich om een of andere reden bedreigt voelde of dat je kind hem op de verkeerde plek aanraakte. Mijn kat is bijvoorbeeld heel lief, maar je moet hem niet in zijn zij aaien dan haalt ie uit. Ik zou hem eigenlijk een tijdje met rust laten, zodat hij echt zijn plekje in huis kan vinden.
oh wat vervelend, maar ik ken weinig katten die zomaar uit het niets dit doen... Ken wel een kat die helemaal gek is van haren en daar graag zn nagels en tanden in zet... Als hij nog steeds zo raar kijkt naar je dochter zou ik hem lekker weer terug brengen voordat hij gaat krabben of bij haar oogjes komt. neem aan dat je moeder er niet vanaf wil (van de kat?), dus als hij nou naar vreemden moest oke maar ach bij ej moeder is hij al zo vertrouwd en wacht daar ook een maatje op hem waar hij dan zn tanden maar in kan zetten
Toch maar gewoon terug brengen denk ik. Zoals al gezegd is straks haalt ie uit en raakt ie het oogje van je dochter. Wel of niet wennen, maakt niet uit, het hoeft maar 1x te gebeuren.