i..d de kat laten krabben aan de krabpaal door er met zijn pootjes over te gaan. dan komt zijn geur eraan verder is mijn ervaring dat dit soort dingen behoorlijk hardnekkig kunnen zijn .. aluminium folie waren mijn katten i.d. niet dol op dus dat stopte hier destijds het krabben wel... tot we het weer haalden ..
Nageltjes knippen en krabpaal naast de stoel zetten. Het is normaal gedrag dus spuiten met de plantenspuit moet je echt niet doen, dat ding is voor je planten, niet voor je kat. Afleren lukt waarschijnlijk niet omdat de stoel op een plek in het territorium staat waar gekrabt moet worden. Alleen op te lossen door meerdere krabmogelijkheden aan te bieden bij doorgangen zoals ramen en deuren en in de looproute van de kat. Het is belangrijk om meerdere krabpalen neer te zetten, ook hoge met ligplekjes en waar rechtop staand tegen gekrabt kan worden. Heb je een kat of meerdere?
Ze lag vandaag nog innig te knuffelen met de krabpaal naast de stoel en ging vervolgens krabben op de stoel... dus dat werkt nog niet Ik heb de keep of spray besteld en dat ga ik proberen! Ook zat ik te denken aan een krabplank omdat het er op lijkt dat ze plat krabben fijner vind dan omhoog aan iets. Bedankt voor de tips dames!
present Blijkbaar staat je stoel in de looproute van de kat, en je krabpaal absoluut niet. Je moet de krabpaal dus verplaatsen naar een plek waar de kat regelmatig langs loopt. als het kan; naast de stoel. Ga niet met waterspuiten oid aan de gang; dit heeft geen zin. Katten zijn vaak al snel weg voordat jij überhaupt water kan spuiten. Daarbij kan de kat juist angstig voor jou worden, omdat jij degene bent die de waterspuit vast hebt. Als je dit wil moet je het als goochelstraf gaan gebruiken. Oftewel; de kat moet niet kunnen zien dat je spuit. Net zoals een fles vullen met steentjes; niet doen. Ook hierbij heb je kans dat je kat juist bang voor jou wordt. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld dubbelzijdig plakband op de stoel plakken, zodra de kat krabt; plakkerig = niet fijn. Maar zorg wel dat er een alternatief is; dus de krabpaal op zijn/haar looproute zetten. Hopelijk heb je hier iets aan, zo niet; mag je me altijd een PB sturen.
@kellebel jazeker, je weet niet hoeveel mensen problemen hebben met hun kat Dus net zoals een hondengedragstherapeut, zijn er ook kattengedragstherapeuten. Zelfs voor paarden en vogels
Haha ik ben daar denk ik te nuchter voor, maar ik heb ook nog nooit problemen gehad met mijn huisdier! Maar goed, hier probeerde de kat 1 x aan de bank te krabbelen en die heb ik even een nachtje buiten laten afkoelen op zijn zachtst gezegd... en ze kruipt nog altijd bij me, dus ze begreep mijn aanpak snel!
Hier werkt de keep off spray (wat stinkt dat! Als je het net op spuit) en een krabplank achter de stoel goed! Naast de stoel niets maar er achter dus wel! Bedankt voor alle tips dames