kat blijft voor de deur plassen...

Discussie in 'De lounge' gestart door pienie, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoi,

Er is hier al eerder een topic over geweest, maar toch nog een keertje mijn vraag. Eén van onze katten plast bij vlagen regelmatig voor de voordeur. Straffen helpt niet, net zo min als koffieprut voor de deur en hun eten daar geven (katten plassen schijnbaar niet waar ze eten krijgen, maar de mijnes wel :confused: ).
    Los van dat ik het enorm vies vind, is het zo tijdens mijn zwangerschap wel errug onhandig. :rolleyes:

Wie heeft de gouden tip?

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb het zelf ook gehad met een kat van ons. We hebben alles geprobeerd. 2 kattenbakken, schoonmaken met azijn, koffiedik niks hielp. Waarschijnlijk voelde ze dat het het terratorium was van onze andere kat die wel al een jaar langer hadden.
    Ik werd echt helemaal moedeloos en stond op het punt om een ander baasje voor haar te zoeken. Op dat moment gingen we verhuizen en was het over.
    Maar ik denk zelf dat je het er gewoon niet uitkrijgt. Het enige wat je kan proberen is even naar de dierenarts gaan om te kijken of de kat helemaal gezond is. Wanneer dit niet zo is kunnen ze ook naast de bak gaan plassen zei mijn dierenarts.

Heel veel succes, ik weet hoe vervelend dit kan zijn!
    Stephanie.

3. Meestal is het zo dat als katten niet op de bak gaan ze iets mankeren. Die van ons doet het bijvoorbeeld als de bak naar haar zin niet schoon genoeg is of als je van slag is. Misschien staat de kattebak niet op de goede plek? Kan ook een oorzaak zijn. Beetje uitproberen.
    Of het is een soort van territoriumgedrag. Iedereen komt door de voordeur naar binnen en neemt geuren mee. Jouw kat kan dus op die manier zijn geur achterlaten. Zo van: Dit is míjn ruimte!

4. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Peper strooien...was bij onze kat de oplossing... :D
    Toen ik haar hoorde niezen dacht ik....hebbes! :)

5. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Een extra kattenbak op een andere plaats?

De norm is 1 bak per kat+ een extra, dus bij twee katten minimaal 2 bakken.
    Maar waarschijnlijk heeft het met terretorium te maken...

6. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Heb je haar al laten nakijken bij de dierenarts?
    Misschien heeft ze wel blaasonsteking?
    En als dat uitgesloten is, idd net wat Morrighan zegt, misschien te weinig kattenbakken?

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn oudste doet het ook (op het aanrecht... ook errug lekker!). Hij krijgt sinds een tijdje anti-depressiva en dat werkt! Misschien iets voor jouw kat?

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Peper er neer strooien.

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Haha, straks gaan katten nog voetzoolreflextherapie krijgen samen met een paar consultjes bij de psycholoog! Haha.

Maar goed, ik ga maar beginnen met peper. Ik heb onze katten al 4 jaar en we wonen al sinds 3 jaar in dit huis. Het kan soms maanden weg zijn en dan ineens weer opkomen. Voorlopig ga ik dus nog niet aan een xtra kattenbak, maar wie weet als bijv de peper niet werkt.
    Soms denk ik ook dat het met vreemde katten in onze voortuin te maken heeft, maar die zijn er de laatste tijd niet opvallend veel naar mijn idee.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

de plek met dettol schoonmaken, daarna peper erop strooien.

zolang ze hun geur daar ruiken blijven ze plassen.

daarnaast wil het weleens helpen de bakken goed met bleek schoon te maken, dat vinden ze lekker blijkt.

overigens hebben wij 2 kattenbakken en 3 katten en dat gaat prima!

laatst plaste er eentje buiten de kattenbak, zo voor mijn neus. en niet 1x nee 3 x in 10 minuten tijd. bij het laatste plasje zat wat bloed. wat bleek blaasontsteking.

als het vooal kleine plasjes zijn, en ze doet het heel vaak dan even checken of het niet rozig van kleur is. een blaasontsteking is voor ene kat heel erg pijnlijk. met een simpele AB kuur is het op te lossen.

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Er zijn genoeg psychologen/gedragstherapeuten hoor voor dieren. Gelukkig kan ik het bij anti-depressiva houden! Hij krijgt het ook vanwege zijn leeftijd (is oud beessie) omdat 't moeilijk af te leren is. Peper enz. helpt allemaal niet bij die ouwe, dan maar elke dag een beetje blijdschap in z'n koppie :)

12. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi,

Die van ons deed dat ook steeds op de deurmat. Irritant, en precies wat je zegt, niets maar dan ook niets hielp.

In september ben ik overgegaan op ander voer (ff spieken welke) Purina One en........niet meer gedaan. (afkloppen!)

Succes want ik weet hoe frusterend het is.

Groetjes Cindy

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons doen ze t ook ivm de buurkat. Stapel word je er van! Ik heb wel n goede tip maar t is niet diervriendelijk hihihihihihihi ;) :) Alle buurkatten afschieten. :confused:

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hihi, sorry hoor, maar daar was ik me niet echt bewust van ;) .
    Ik heb weleens dat programma gezien met de paranormale vrouw die dierenreadings deed... Voor mij gaan dat soort dingen nét even te ver!

15. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    NOOIT met bleekwater (javel) reinigen, zijn katten dol op.
    Mijn kater deed dat ook graag (en daar kwamen dan straatkatten op af die gezellig aan de buitenkant van de voordeur plasten) en ik heb zelfs van die speciale spuitbussen geprobeerd.
    Peper heeft een tijdje geholpen, maar nu staat er al enkele weken een potje (erg pikante) mosterd gemengd met flink wat tabasco.
    Sinds dat er staat, komt hij niet eens meer in de buurt van de deur :)

16. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    onze kat deed het ook op de mat heel vervelend.

andere katten plassen in de voor tuin en zo ging onze kat zijn territorium afbakenen binnen op de mat bij de voordeur.

ook van alles geprobeerd maar niets hielp

toen gingen we pure schoonmaakazijn strooien buiten bij de voordeur sinds dien niet meer gehad. afkloppen...

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    wat fijn om dit te lezen! Een van mijn twee katten doet dit ook sinds wij verhuisd zijn. Elke keer die mat wassen komt me na twee jaar wel flink de keel uit...

We hebben de etensbakjestruc geprobeerd: hielp slechts tijdelijk.
    Azijn is volgens mijn man erger dan de kwaal omdat azijn ook behoorlijk stinkt.
    Aluminiumfolie: helpt niet.
    Buitenkant deur met azijn: helpt niet.
    Kattenferomonen spuiten: helpt niet.
    Plas van de kat buiten de voordeur gooien (tegen evt. buurkatten): hielp niet.
    Antidepressiva: helpt niet (de kat werd er wel erg grappig van: beetje stoned).
    Eergisteren heb ik toevallig weer een heterdaadje gezien en de kat direct onder de douche gezet. Maar ook dat werkt niet vrees ik..

Ik ga de pepertruc nu proberen.

Bedankt!
    Maris

18. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Onze theemuts deed dit ook. Bij alle deuren zat hij te pissen. Erg vies. We hebben ook alle middeltjes geprobeerd. Peper, koffiedik, schoonmaakazijn, feromonen, folie, extra bakken en lekker schoon. Maar het enige dat hielp en nu jaren later nog is een kattenluikje. Nu kan hij naar buiten en hebben wij geen bak meer nodig, nergens wordt meer gepist in huis!

Hopenlijk is dat een mogelijkheid voor je. Wij wonen in een dorp en als je in de stad woont is het misschien minder handig.

Er is trouwens een boekje over. Help mijn kat doet het naast de bak. Verkrijgbaar bij de dierenarts. Het luikjeidee kwam van de dierenspeciaalzaak.

Succes!

19. mannie26

mannie26 Bekend lid

13 dec 2006
    514
    0
    0
    Apeldoorn
    ik heb gehoort als je biotex en alcohol gebruikt dat het ook moet helpen ik weet niet of het waar ia maar je kan het altijd proberen
    groetjes amanda

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Ook ik had een poes die steeds weer bij de voordeur ging zitten, kwam ook omdat de kat van de buren aan de buitenkant sproeide en onze poes ging het dus aan de binnenkant doen.

Ik heb toen zoals amanda al zegt alles met biotex en pure alcohol schoongemaakt aan de binnen en buitenkant en het is nooit meer gebeurd.

Succes.

Deel Deze Pagina